Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Naukowa zabawa - zajęcia dla dzieci, terapia integracji sensorycznej

1640
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 8
Autor pomysłu Kinga Sydrych-Stolarek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
135 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 683 głosów za tym projektem
Projekt zakłada prowadzenie zajęć prowadzonych pod opieką wykwalifikowanego terapeuty dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
21.01.2019 09:42

W ramach projektu sala została wyposażona w ślizg terapeutyczny i drabinkę poziomą podwieszaną oraz inne materiały, które były wykorzystywane w trakcie zajęć prowadzonych przez trenera integracji sensorycznej.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotowa

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 8
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Barcelońska 8, SP 307
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa nr 307 im. Jana III Sobieskiego w Warszawie, przy ul.Barcelońskiej 8
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada prowadzenie zajęć prowadzonych pod opieką wykwalifikowanego terapeuty dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej.
Opis projektu
Celem projektu jest doposażenie sali do terapii sensorycznej oraz zajęcia z terapeutą przez cały rok szkolny.
Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających
przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga,
dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z
wcześniejszymi doświadczeniami. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje
powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.jak reakcja mózgu na informacje otrzymywane z
zewnątrz za pomocą zmysłów: wzroku, węchu, słuchu, smaku czy dotyku. Nasze zachowanie jest kształtowane w
swoich podstawach poprzez właściwą integrację sensoryczną.
Diagnozuje się coraz więcej dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzieci kwalifikujące się do terapii mają
widoczne problemy ze sprawnością. Przejawia się to np. problemem z rozwojem umiejętności takich jak huśtanie
się , jazda na rowerze, samodzielne ubieranie się czy jedzenie. Mogą mieć trudności w pisaniu i rysowaniu, szybko
się męczą szczególnie przy wykonywaniu precyzyjnych zadań przy biurku. Pewna grupa dzieci z zaburzeniami
integracji sensorycznej w wieku szkolnym niechętnie uczestniczy w ruchowych zabawach i grach grupowych.
Podczas takich zabaw zużywają tak dużo energii próbując wyobrazić sobie jak poruszać się i zachowywać podczas
gry, że nie zostaje im już jej zbyt dużo do zrozumienia niuansów tego w co grają i popełniają wiele pomyłek. W
wieku szkolnym nadal widoczna jest wzmożona wrażliwość na niektóre bodźce sensoryczne takie jak jasne światło
/świetlówki, jasne słońce/, ostre dźwięki /dzwonek szkolny, hałas na przerwie za oknem klasy, głos ,krzyk pani/,
zapachy /perfumy, zapachy dochodzące z kuchni/, lekki dotyk /niespodziewany dotyk kolegi, nagłe niespodziewane
pogłaskanie po głowie. Pomóc może dzieciom z takimi problemami terapia integracji sensorycznej, którą chcemy
im umożliwić.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zależy nam na tym, aby nasze dzieci były sprawne, zdrowe i szczęśliwe. Jest szansa, żeby im pomóc. Nasza szkoła dysponuje salą do terapii sensorycznej. Jest to dla tych dzieci ogromna szansa, bowiem ich rodziców często po prostu nie stać na zajęcia w prywatnych placówkach. Każde dziecko ze wskazaniem do terapii SI powinno przynajmniej godzinę tygodniowo spędzić na sali.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt godziny pracy nauczyciela 100 zł x 25 godzin tygodniowo x 38 tygodni 95.000,00zł
Koszt mediów 40 zł x 25 h x 38 tygodni 38.000 zł
Koszt doposażenia sali 2.000,00
Całkowity koszt projektu 135.000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
135 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 18:23
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany