Gry podwórkowe i korytarzowe

508
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Praga-Południe
Grochów Południowy
Autor pomysłu Agnieszka Winiarska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
43 290 zł
Kategoria
  • edukacja
  • sport
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Aranżacja przestrzeni na terenie szkoły podstawowej- tj. boiska szkolnego oraz korytarzy szkolnych, poprzez umieszczenie specjalistycznych naklejek ( tzw. gier korytarzowych/podwórkowych).
Gry umożliwiają skuteczną naukę poprzez zabawę oraz pozwalają realizować potrzebę aktywności ruchowej-niezbędnego warunku rozwoju dziecka.
Gry stanowią bezpieczną alternatywę dla e-uzależnionych użytkowników nowoczesnych technologii.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Grochów Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Szkoła Podstawowa nr 163
im. Batalionu "Zośka"
ul. Osiecka 28/32
04-173 Warszawa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Realizacja projektu obejmuje: -teren boiska szkolnego, szkolne korytarze ( korytarz w szatni, na parterze budynku, na I piętrze, na II piętrze).

Dane projektu

Opis projektu
Celem projektu jest zagospodarowanie przestrzeni na terenie szkolnego boiska oraz szkolnych korytarzy poprzez umieszczenie tzw. gier korytarzowych/podwórkowych.Gry korytarzowe/podwórkowe są to specjalistyczne naklejki podłogowe składające się z folii i laminatu.Są w pełni ekologiczne, wydruk zaś jest utwardzany temperaturowo.Posiadają atest bezpieczeństwa.
Gry pozwalają dzieciom aktywnie spędzać czas podczas przerw międzylekcyjnych, a także w czasie organizowanych w budynku szkolnym zajęć i programów ( ogólnodostępnych-typu: Zima/Lato w Mieście, harcerstwo, lekcje języków obcych, ceramika itp.)
Gry mogą być wykorzystywane jako pomoc dydaktyczna- projekt zakłada wykorzystanie naklejek zawierający m.in. alfabet, cyfry itp., a także podczas zajęć świetlicowych.
Gry mają więc charakter ruchowo-edukacyjny. Dziecko uczy się chętniej poprzez zabawę.

Z uwagi na to, że projekt zakłada umieszczenie gier na szkolnych korytarzach ( gry dostępne są dla całej społeczności szkolnej, dzieci z oddziałów przedszkolnych, uczestników zbiórek harcerskich, zajęć z zakresu ceramiki, kursów języków obcych, a także dla uczestników akcji "Lato, Zima w Mieście ", gości uczestniczących w piknikach rodzinnych) oraz na terenie boiska szkolnego ( całoroczny dostęp dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców)- z efektu może skorzystać każdy zainteresowany mieszkaniec Warszawy.

Projekt zakłada umieszczenie gier w następujących miejscach na terenie szkoły:
-szkolne boisko
-korytarz w szatni
-korytarz na parterze
-korytarz na I piętrze
-korytarz na II piętrze.

Projekt zakłada również zakup 5 gier, które nie są montowane na stałe-wykonane są z materiałów antypoślizgowych, druk jest bezzapachowy i nie ściera się. Gry można używać w budynku, ale także na zewnątrz-na boisku szkolnym.
Uzasadnienie realizacji projektu
Gry korytarzowe/podwórkowe rozwijają aktywność ruchową dzieci. Stanowią atrakcyjną formę nauki poprzez zabawę. Priorytetowa potrzeba spontanicznej aktywności fizycznej jest, dzięki grom, w znacznym stopniu zaspokojona. Dziecko, w zabawie, rozwija motorykę dużą ( niezbędną dla rozwoju tzw. małej motoryki -potrzebnej w trakcie nauki mówienia, czytania i pisania ). Uczy się współpracy w grupie i zdrowej rywalizacji.
Zaletą jest też aspekt edukacyjny- gry zawierają m.in. litery alfabetu i cyfry.
Uczniowie mogą, w bezpieczny i atrakcyjny sposób, spędzać czas podczas przerw międzylekcyjnych.
Gry pozwalają ćwiczyć umiejętność przestrzegania norm grupowych. Dają możliwość rozwoju pozytywnej samooceny.
Są bezpieczną alternatywą dla e-uzależnionych użytkowników nowoczesnych technologii.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
KOSZTORYS-orientacyjny (obejmuje transport i montaż gier)

I) BOISKO SZKOLNE

1.Potrójne klasy, koszt –ok.3200,00 zł.
2..Chińczyk, koszt- ok. 3300,00 zł
3.Labirynt- spaghetti, koszt- ok. 3100,00 zł

II) SZATNIA
1.Gąsienica a -z, koszt , ok. 1600,00 zł.
2.Klasy podstawowe 1-8, koszt, ok. 1700,00 zł

III) PARTER
1.Klasy podstawowe 1-8, koszt, ok. 1700,00 zł.
2.Klasy szerokie 1-8, koszt, ok. 1700,00 zł.
3.Ślimak a-z, koszt , ok. 2500,00 zł.
4.Wąż 1-15 koszt, ok. 2000,00 zł
5.Żółw -koszt , ok. 2500,00 zł.

IV) PIĘTRO PIERWSZE

1.Naśladuj mnie, koszt, ok. 1300,00 zł.
2.Labirynt kwadrat, koszt, ok. 2700,00 zł
3.Klasy podstawowe, koszt, ok. 1700,00 zł.
4.Tarcza 10-30 , koszt, ok. 2300,00 zł.
5.Jaszczurka 1-100, koszt, ok. 2200,00 zł.

V)PIĘTRO II
1.Kapsle, koszt, ok. 2300,00 zł.
2.Hopla dance, koszt, ok. 2000,00zł.
3.Klasy podstawowe, koszt , ok. 1700,00 zł.
4.Szachownica, koszt, ok. 2500,00 zł.


GRY ,KTÓRE NIE SĄ MONTOWANE NA STAŁE:
1Dzień dobrego i bezpiecznego zachowania, koszt 330,00zł
2.Wesołe sylaby, koszt , ok. 300,00 zł
3.Zdrowym być, koszt, ok. 300,00 zł
4.Piłka nożna, koszt, ok. 300,00 zł

Promocja:
-koszt druku ulotek-ok.60 zł ( 200 sztuk)
-promocja na stronie internetowej szkoły- bezpłatnie
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
43 290,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 11:40
Autor projektu
23.01.2017 18:34
Autor projektu
23.01.2017 20:38
Autor projektu
21.03.2017 10:21
Autor projektu
19.04.2017 12:11
Koordynator w dzielnicy Praga-Południe

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany