Przystanki dostęne dla wszystkim - dojście do tramwaju przy Metro Pole Mokotowskie

816
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 2
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
220 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na budowie naziemnego dojścia do przystanków tramwajowych przy Metro Pole Mokotowskie od strony ul. Batorego

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 2
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przystanki tramwajowe Metro Pole Mokotowskie
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na budowie naziemnego dojścia do przystanków tramwajowych przy Metro Pole Mokotowskie od strony ul. Batorego
Opis projektu
Projekt polega na budowie dojścia do przystanków tramwajowych przy Metro Pole Mokotowskie: budowie ciągu pieszego umożliwiającego przedostanie się z/do przystanków tramwajowych przed Szkołą Główną Handlową bez konieczności korzystania ze schodów. Dostęp zostanie zapewniony od strony ul. Batorego poprzez budowę chodnika kosztem przewymiarowanej trzypasmowej jezdni zachodniej (która za Rakowiecką zamienia się w dwupasmową). Obecny przekrój zostanie zachowany na wysokości przystanków autobusowych, dzięki czemu warunki ruchu samochodowego pozostaną takie same (autobusy będą zatrzymywać się w zatokach).
Dodatkowo utworzone zostanie przejście przez torowisko tramwajowe, umożliwiające dostanie się na przystanek tramwajowy w stronę centrum.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie osoby z dziećmi w wózkach, osoby starsze i osoby na wózkach nie mogą korzystać z przystanków tramwajowych przed SGH, które dostępne są tylko schodami. Tymczasem przekrój jezdni jest przewymiarowany - można go efektywniej wykorzystać, zapewniając miejsce dla pieszych bez ograniczania efektywnej liczby pasów ruchu i zachowując miejsce do zatrzymywania się autobusów bez tamowania ruchu. Projekt poprawi warunki ruchu pasażerom i pieszym, likwidując niepotrzebne bariery.
Należy podkreślić, że jeden z celów głównych polityki transportowej Warszawy to "Poprawa standardów podróży, w tym zwiększenie dostępności do systemu transportowego osobom niepełnosprawnym". Projekt przyczyni się do jego realizacji.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
przesunięcie krawędzi jezdni: 50 000 zł
budowa chodnika (120 m): 72 000 zł
wygrodzenia (2 x 120 m x 200 zł): 48 000 zł
zmiana organizacji ruchu w al. Niepodległości na odc. Stefana Batorego-Rakowiecka (300 m): 30 000 zł
dokumentacja projektowa: 20 000 zł
łącznie: 220 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
220 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty utrzymania chodnika
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

23.01.2017 15:26
Autor projektu
21.03.2017 19:20
Autor projektu
21.04.2017 16:23
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Super projekt! W zeszłym roku był podobny, niestety przegrał... Głosujmy więc!
    Barbara Rościszewska  27.06.2017 22:35
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany