1401 - Łatwiej dla pieszych - budowa i remont chodników na Wałbrzyskiej oraz azyle na przejściach na Dominikańskiej

23.01.2017 14:44 W trakcie realizacji
awatar Robert Buciak
autor projektu

Stan realizacji projektu

Opracowano projekt organizacji ruchu dot. budowy chodnika na odc. Wróbla-Dominikańska wraz z azylem przy ul. Dominikańskiej a następnie go do Biura Polityki Mobilności i Transportu w celu zatwierdzenia.

Trwa przygotowywanie projektów organizacji ruchu dot. azylu na wysokości kościoła przy ul. Dominikańskiej oraz znaku zakazu na wysokości CM Damian.

Przebudowę wlotu ul. Bacha zrealizuje prywatny inwestor w ramach budowy budynku.

Oddane głosy

333
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 13.08.2018 14:06

Projekt polega na budowie brakującego chodnika wzdłuż ul. Wałbrzyskiej od ul. Wróblej do ul. Dominikańskiej, poszerzenie chodnika i likwidacji zatoki postojowej na ul. Wałbrzyskiej przed szpitalem, postawieniu azylu na niebezpiecznych przejściach dla pieszych na ul. Dominikańskiej przed kościołem i przy skrzyżowaniu z Wałbrzyską.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

286 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 7


Lokalizacja projektu

Wałbrzyska, Dominikańska

Istotne informacje o lokalizacji

Wałbrzyska - przed szpitalem oraz od Wróblej do Dominikańskiej Dominikańska - przejście dla pieszych przed kościołem



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy dróg publicznych, które są dostępne dla wszystkich.

Pełny opis projektu

Projekt polega na:
- budowie brakującego chodnika wzdłuż ul. Wałbrzyskiej od ul. Wróblej do ul. Dominikańskiej,
- poszerzenie chodnika i uporządkowanie parkowania na ul. Wałbrzyskiej przed szpitalem (likwidacja zatok postojowych i zmiana miejsc skośnych na równoległe, budowa wysp osłaniających i korekta wlotu ul. Bacha) w celu likwidacji nielegalnego parkowania,
- postawieniu azylu na niebezpiecznych przejściach dla pieszych na ul. Dominikańskiej przed kościołem i przy skrzyżowaniu z Wałbrzyską oraz powiększenie trawników,

W załączeniu znajdują się zdjęcia pokazujące obecny stan miejsc, które trzeba naprawić.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Infrastruktura piesza na Służewie jest bardzo zaniedbana. Jest wiele niebezpiecznych przejść dla pieszych. Chodniki są wąskie i połamane. Ten projekt rozwiązuje największe problemy pieszych na Służewie, co do których Zarząd Dróg Miejskich nie ma konkretnych planów inwestycyjnych. Projekt zwiększa bezpieczeństwo i wygodę poruszania się pieszo po Służewie.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa brakującego chodnika = 175 tys. zł
Poszerzenie chodnika i uporządkowanie parkowania przed szpitalem = 50 tys. zł
Budowa dwóch azyli i powiększenie trawników na ul. Dominikańskiej = 36 tys. zł
Projekt budowlany i organizacji ruchu = 25 tys. zł

Całkowity koszt projektu: 286 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty utrzymania chodnika


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (3)

  • Nanio Szanceur  23.01.2018 12:32
    Bardzo zły i szkodliwy pomysł. Autor, pan Buciak jest czołowym rowerowym aktywistą miejskim. I to widać w jego rozlicznie płodzonych projektach. Panie Robercie czy jest Pan członkiem komisji BP?
    Dlaczego Pana projekt jet projektem utrudniającym życie okolicznym mieszkańcom? Przy cmentarzu na Wałbrzyskiej tam gdzie Pan proponuje chodnik, powinny powstać miejsca postojowe dla osób odwiedzających swoich bliskich na cmentarzu. To co się tam dzieje woła o pomstę. Jezdnia powinna zostać wyremontowana, bo strach po niej jeździć, dziury i garby na całej długości, od Dominikańskiej do Puławskiej. A może ten chodnik jest z gruntu założony dla przyszłego inwestora terenu - pustego placu naprzeciwko cmentarza? Chodnik przy cmentarzu jest bardzo szeroki. Natomiast nie remontowany od lat. Zamiast robić go po drugiej stronie jezdni, może by Pan tak zaproponował remont istniejącego. Przy jego szerokości spokojnie można by pomieścić i pieszych i tak przez Pana wszędzie faworyzowanych cyklistów.
  • KatiKati  24.01.2018 00:59
    Proponuję MOCNO zastanowić się przed pochopnym zagłosowaniem na ten projekt, aby później nie było "zgrzytania zębów" jak w przypadku innych podobnie, niegroźnie brzmiących projektów BP z przeszłości (na ul. Dąbrowskiego, Dereniowej, Cynamonowej itp). Autor projektu jest znanym "miejskim aktywistą rowerowym", zupełnie bez wyobraźni próbującym zamienić przestrzeń miejską w nieefektywne rozwiązania, ale pod ładnie brzmiącymi hasłami: "dla seniorów", "dla osób niepełnosprawnych", "dla matek z wózkami" - które ckliwie chwytają za serce, a prawda jest znacznie bardziej brutalna...: w porozumieniu z Dyrektorem ZDM p. Ł. Puchalskim poszukują pomysłów na inwestycje, które nie tyle mają pomóc mieszkańcom, ile wygenerować przepływ gotówki niekoniecznie w miejscach do tego rzeczywiście potrzebnych, a zarazem utrudnić ruch samochodowy. Niestety i gro osób niepełnosprawnych, seniorów i rodzin z dziećmi nierzadko potrzebuje również możliwości przemieszczenia się samochodami, które p. Buciak z kompanami na siłę próbuje z warszawskiej aglomeracji wyrugować. Pomijam, że p. Buciak, pracownik GUS jest aktywny w wielu dzielnicach i próbuje "meblować" mieszkańcom przestrzeń wg "własnej" wizji, choć dla niego późniejsze konsekwencje takich zmian nie będą dotkliwe, w końcu nie przy wszystkich ulicach na co dzień mieszka. Proponuję omijać szerokim łukiem ten projekt.
  • Nanio Szanceur  24.01.2018 08:10
    Ciekawostką jest, że wielu tych aktywistów jest na urzędowych garnuszkach. A jak ciężko tam pracują widać po ich wzmożonej aktywności na Facebooku.

Zaloguj się, aby komentować.