549 - Poprawa bezpieczeństwa pieszych na ul. Smyczkowej

20.01.2017 17:17 W trakcie realizacji
awatar Robert Buciak
autor projektu

Stan realizacji projektu

W dniu 04.04.2018 r. podpisano umowę na opracowanie i uzyskanie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu w terminie do dnia 31.07.2018 roku. Projekt organizacji ruchu został złożony do zaopiniowania w maju i uzyskał pozytywną opinię. W lipcu wszystkie projekty organizacji ruchu zostały zatwierdzone do realizacji. Prace w terenie będą prowadzone w sierpniu i wrześniu 2018 r.

Oddane głosy

236
Realizowany przez: Wydział Inwestycji i Infrastruktury dla Dzielnicy Mokotów
Aktualizacja: 16.08.2018 15:36

Smyczkowa jest bardzo niebezpieczna, choć lokalna ulica, gdyż wiele osób pracujących na Służewcu wykorzystuje ją do omijania korków. Projekt polega na obniżeniu krawężników przy istniejących przejściach dla pieszych, ustawienie słupków przeszkodowych przy skrzyżowaniu z ul. Narocz, remoncie chodnika po południowej stronie ul. Smyczkowej przy zjeździe do posesji Smyczkowa 5/7.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

32 000,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 7


Lokalizacja projektu

Smyczkowa

Istotne informacje o lokalizacji

Smyczkowa



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy drogi publicznej, która jest ogólnodstępna

Pełny opis projektu

Projekt polega na:
a- przy skrzyżowaniu z ul. Narocz: obniżenie krawężników przy istniejącym przejściu przez ul. Smyczkową, ustawienie słupków przeszkodowych biało-czerwonych przy przejściu dla pieszych, zaś po północnej stronie ulicy Smyczkowej na odcinku ok. 40 metrów, tj. od zjazdu do posesji Smyczkowa 14 zlokalizowanego w obrębie skrzyżowania z ul. Narocz, aż do istniejących stojaków rowerowych zlokalizowanych przy dwóch kopertach inwalidzkich przed posesją Smyczkowa 14.
b- Przy włączeniu ul. Sulimy do ul. Smyczkowej: obniżenie krawężników przy przejściu dla pieszych przez ulicę Smyczkową.
c- Przy istniejącym przejściu dla pieszych przez ul. Smyczkową przed posesją Smyczkowa 2: obniżenie krawężników przy przejściu dla pieszych, remont chodnika po południowej stronie ul. Smyczkowej na długości przejścia dla pieszych oraz na łuku zjazdu do posesji Smyczkowa 5/7.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ma na celu poprawę wygody i bezpieczeństwa pieszych na ul. Smyczkowej, gdzie co roku dochodzi do kilku groźnych wypadków samochodowych. W celu ułatwienia poruszania się pieszym zostaną obniżone krawężniki na przejściach.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1.obniżenie krawężników oraz słupki przeszkodowe przy skrzyżowaniu z ul. Narocz - 12.700,00 zł.
2. obniżenie krawężników przy ul. Sulimy - 7.700,00 zł
3. obniżenie krawężników i remont chodnika przy posesji Smyczkowa 2 - 11.600,00 zł

Całkowity koszt projektu: 32 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 21.03.2017 15:25 - Autor projektu - sprawdź zmiany
  • 21.04.2017 12:59 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 24.04.2017 13:43 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 24.04.2017 13:44 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 24.04.2017 13:45 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 26.04.2017 08:54 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany


Komentarze (2)

  • Jan_Wisniewski  24.01.2017 18:52
    Smyczkowa i Szturmowa, jako ulice o charakterze stricte lokalnym, mogłyby zostać przekształcone w strefę zamieszkania, wraz ze zmianami przekształcającymi je w woonerf. Miejsc postojowych mogłoby nawet przybyć, zieleni również, przy zachowaniu przejezdności w obu kierunkach.
    • robert.buciak  25.01.2017 08:48 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz.
      Woonerf ma sens na ulicach, gdzie są lokale usługowe w parterach. Smyczkowa do nich nie należy.
      Strefa zamieszkania to też nie najlepszy pomysł. Przy Sztumowej znajdują się dwa biurowce i ruch pojazdów jest na tyle duży, że mieszkanie go z ruchem pieszych spowodowałoby więcej szkód niż pożytku.
      Miejsc postojowych na Smyczkowej nie potrzeba wcale. Wokoło jest tak dużo parkingów (podziemny przy biurowcach, powierzchniowy obok Wydziału Zarządzania, podziemne pod apartamentowcami, itd.), że każdy kto ma potrzebę zostawienia samochodu znajdzie miejsce nie wadzące pieszym.

Zaloguj się, aby komentować.