Bezpieczne parkowanie na ul. Chodeckiej

338
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Targówek
Bródno-Podgrodzie
Autor pomysłu Dariusz Andrzejkiewicz
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
400 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1374 głosów za tym projektem
Koniec z parkowaniem na osiedlowych chodnikach i trawnikach - budowa miejsc postojowych równolegle do osi jezdni z uwzględnieniem chodników równoległych w celu dojść do zatok postojowych na odcinku ul. Chodeckiej od ul. Kondratowicza do ul. Krasnobrodzkiej, kosztem zniszczonej drogowej opaski zewnętrznej oraz częściowo pasa zieleni przyległego do ul. Chodeckiej.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
24.01.2019 10:59

W lutym 2018 r. wysłano zapytanie ofertowe na wykonanie dokumentacji projektowej. 29 marca 2018 r. podpisano umowę na dokumentację projektową. Dokumentacja została opracowana. Ze względu na czasową organizację ruchu związaną z budową metra, realizacja projektu jest wstrzymana do czasu jej zakończenia.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Bródno-Podgrodzie
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Chodecka 10,12,14,16,18, Krasnobrodzka 2
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Odcinek ul. Chodeckiej od Kondratowicza do Skrzyżowania z ulicami Chodecką-Krasnobrodzką-Turmoncką (str. wschodnia)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Koniec z parkowaniem na osiedlowych chodnikach i trawnikach - budowa miejsc postojowych równolegle do osi jezdni z uwzględnieniem chodników równoległych w celu dojść do zatok postojowych na odcinku ul. Chodeckiej od ul. Kondratowicza do ul. Krasnobrodzkiej, kosztem zniszczonej drogowej opaski zewnętrznej oraz częściowo pasa zieleni przyległego do ul. Chodeckiej.
Opis projektu
Realizacja projektu obejmuje budowę zatok postojowych równolegle do osi jezdni (ul. Chodeckiej) wykorzystując boczne pasy zieleni, przyległej do krawędzi jezdni, pas zieleni od krawędzi jezdni (pasa ruchu) wynosi od 5,5-5,8m, odległość pnia drzew do najbliższej linii krawężnika zaproponowanego chodnika w projekcie wynosi 1,6-1,8m. W przypadku zawężenia pasa ruchu przy realizacji zatok postojowych do 3,5m, odległość pnia drzew może wynieść ponad 3m. W celu zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z przedmiotowych miejsc postojowych wskazane jest wykonanie wąskich chodników równolegle do zagospodarowanych miejsc postojowych z łącznikami do chodnika głównego, który biegnie za pasem zieleni i szpalerem drzew.
Realizacja projektu NIE WYMAGA wycinki istniejącego drzewostanu, odległość drzew od krawędzi jezdni jest wystarczająca w 100% na realizację zaproponowanych prac. W celu pozostawienia większej powierzchni biologicznie czynnej można zastosować zmiany w organizacji ruchu i zawężyć pas ruchu do 3,5m na długości proponowanych zatok postojowych co spowoduje uspokojenie ruchu i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu na ul. Chodeckiej.

(PODOBNY ZAKRES PRAC MIAŁ MIEJSCE NA UL. WYSZOGRODZKIEJ, CO PRZEDSTAWIŁEM W DALSZEJ CZĘŚCI PROJEKTU NA ZDJĘCIACH W ZESTAWIENIU Z UL. CHODECKĄ)
Uzasadnienie realizacji projektu
Wykonanie zatok postojowych w dużym stopniu poprawi bezpieczeństwo osób wsiadających czy wysiadających z zaparkowanych pojazdów, gdyż stan istniejący stwarza zagrożenie dla osób wsiadających lub wysiadających z pojazdów. Wykonanie zatok postojowych poprawi również przepustowość ul. Chodeckiej, gdyż niektóre nieprawidłowo zaparkowane pojazdy uniemożliwiają wyminięcie się dwóch autobusów co powoduje utrudnienia w ruchu. Zatoki postojowe zaspokoją również potrzeby pobliskich mieszkańców w godzinach popołudniowych czy wieczornych, a w ciągu dnia osób korzystających z lokali usługowo-handlowych oraz budynków użyteczności publicznej: szkoły, przedszkola itp.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Wykonanie projektu 10 000zł
Wykonanie robót określonych w projekcie 390 000zł (w zależności od ilości miejsc postojowych i rozwiązań zaproponowanych przez projektanta)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
400 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

07.02.2017 10:18
Koordynator w Dzielnicy Targówek
Oddano 1374 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (11)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ile nowych miejsc parkingowych powstanie?
    Marzena Sosnowska-Słowik  24.01.2017 19:13
    • Zarząd transportu miejskiego wystąpił do ZDM o zakaz parkowania na ul. Chodeckiej ze względu na znaczne zawężanie przez parkujące samochody pasa jezdni. Po wprowadzeniu tych zmian parkowanie będzie niemożliwe chyba, że powstaną projektowane zatoki.
      Dariusz138  29.01.2017 10:49
    • Zastanawia mnie od dawna dlaczego zamiast zacząć budować naziemne wielopoziomowe parkingi, które w znaczącej części rozwiązałyby problem, przyjmuje się działania powierzchowne. Koszt budowy parkingów wielopoziomowych jest zdecydowanie wyższy i na pewno nie z BP ale zarówno Spółdzielni Mieszkaniowej "Bródno" jak i Urzędowi Dzielnicy powinno zależeć na rozwiązaniu istotnego problemu mieszkańców. Mieszkańcy będą gotowi "przyoszczędzić" na innych inwestycjach aby problem parkowania w znacznej mierze został rozwiązany. Budowanie zatok problemu nie rozwiązuje, problem z zaparkowaniem auta nadal będzie istniał. Dlatego osobiście jestem przeciwna temu projektowi ale jestem zwolenniczką rozwiązania problemu z parkowaniem aut
      Marzena Sosnowska-Słowik  30.01.2017 10:41
  • Pomysł genialny. Proszę mi powiedzieć tylko o ile procent zwiększy się liczba miejsc postojowych? Bo jeśli to nieduża różnica, ten projekt jest bardzo kosztowny i wyczerpuje bardzo nasz przydział pieniężny. I jeszcze jedno pytanie - skąd się wzięła taka niesamowicie ogromna suma??? Parking nie musi być przecież wykostkowany, ale można wykorzystać rozwiązanie pokratowania terenu specjalnymi ażurowymi panelami, tak, jak jest to w przypadku parkingu przez Biedronką, Jyskiem przy CH Targówek.
    Kinga W.  26.01.2017 11:08
  • Wystarczy tylko usunąć krawężnik i lekko zmodyfikować zatokę autobusową. Proszę o przemyślenie tego :)
    P.S. Niestety ja też nie mam gdzie parkować i poprę ten projekt, tylko radziłabym popracowac nad tanimi kosztami wykonania. Wtedy, więcej razem możemy zdziałać, kiedy większość mądrych zgłoszonych projektów będzie tańsza i one wszystkie wejdą :)
    Kinga W.  26.01.2017 11:12
    • W pierwszej wersji mojego projektu były uwzględnione rozwiązania zbliżone do przedstawionych przez Panią. Niestety po konsultacjach z ZDM okazało się iż nie spełniają one wymaganiom stawianym tego typu inwestycją. Dlatego konieczne były zmiany wykonania nawierzchni zatok postojowych.
      Dariusz138  29.01.2017 10:54
  • Warto zadbać nie tylko o bezpieczeństwo kierowców. Zgodnie z tym co pisze autor projektu wzdłuż naszej ulicy często są parkowane samochody w sposób nieprawidłowy.

    Aby zadbać również o bezpieczeństwo pieszych w ramach projektu powinno się również odnowić słupki/barierki które uniemożliwią parkowanie na chodnikach z dala od jezdni oraz ustanowienie strefy zamieszkania w zatoczkach/parkingach wzdłuż Chodeckiej. Dzięki temu piesi zawsze będą mieli pierwszeństwo, a samochody będą mogły być parkowane wyłącznie w wyznaczonych miejscach.

    W obecnej formie - zgodnie z komentującymi projekt jest bez sensu: zgodnie z wpisem Marzeny rozwiązaniem są wielopoziomowe parkingi, a nie zatoczki.
    MichalZi  19.03.2017 20:12
    • Witam
      Na wstępie chciałem zadać ci pytanie kto ma zapłacić za budowę parkingów wielopoziomowych?
      Następna sprawa:ulica Chodecka jest drogą zdm, więc twój pomysł o strefie ruchu jest nieporozumieniem . Zatoczki nie są miejscem do spacerów więc piesi nie będą zagrożeni.
      autor_5694fc118c65e  20.03.2017 14:05 Autor projektu
    • Szanowny autorze,
      Przepraszam, jeżeli nie dość czytelnie zamieściłem swój komentarz.

      Postrzegam Twój pomysł jako sposób na uregulowanie sytuacji parkowania wzdłuż ulicy Chodeckiej.
      Problemem nie jest tylko brak zatoczek, ale również to co się dzieje w zatoczkach/parkingach wzdłuż ulicy Chodeckiej. Np. Chodecka 17 do Chodecka 21: wyrwane słupki uniemożliwiające wjazd na chodnik. Chodniki obstawione autami na pełnej długości, zastawiający niekiedy przystanek autobusowy. W odniesieniu do nich - strefa zamieszkania by pomogła.
      Uwaga ta nie miała związku z nowymi zatoczkami przy jezdni. Przepraszam za zbieżność użytych sformuowań.
      MichalZi  20.03.2017 17:52
    • Szanowny Projektodawco, pytasz kto ma sfinansować budowę parkingów wielopoziomowych - odpowiadam leży to w gestii Spółdzielni Mieszkaniowej Bródno. To nie nasza mieszkańców sprawa czy Spółdzielnia znajdzie inwestora czy też zrobi to w ramach środków własnych. Do zadań Spółdzielni nie należy jedynie budowa nowych budynków ale również zadbanie o infrastrukturę. A to czy miejsca parkingowe na nowych parkingach wielopoziomowych będą odpłatne czy też nie to inna kwestia. Osobiście jestem za odpłatnymi - grunt w okolicy jest zbyt drogi aby miejsca parkingowe dla wszystkich samochodów były darmowe. W kosztach utrzymania samochodu powinny mieścić się opłaty parkingowe tak jak koszty paliwa, ubezpieczenia, przeglądów i napraw. Inna sprawa, że koszt miejsca parkingowego nie powinien przekraczać 100 zł miesięcznie aby był realny do zapłacenia przez wszystkich.
      Marzena Sosnowska-Słowik  21.03.2017 13:25
  • Mnie natomiast zastanawia, czy nie oddać głos na projekt w innej dzielnicy. Np. na Żoliborzu odpalili projekt, który zablokuje wręcz budowę mostu Krasińskiego i poszerzenie tej ulicy! Jeśli ten projekt wygra miastu będzie bardzo trudno prowadzić dalsze negocjacje z mieszkańcami... I tak sobie myślę, czy nie oddać głosu na inne projekty z tamtej okolicy, żeby nie wygrał projekt parku krasińskiego...
    Faustov86  14.06.2017 02:00
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany