400 - Bezpieczne przejścia na skrzyżowaniu ulic: Olbrachta, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego

19.01.2017 21:26 W trakcie realizacji
awatar Monika Kamińska
autor projektu

Stan realizacji projektu

Został opracowany wstępny projekt organizacji ruchu, a następnie skierowano go do uzgodnień.

Oddane głosy

831
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 17.08.2018 10:56

Budowa azyli/wysp na przejściach dla pieszych przy ul. Sowińskiego, Krępowieckiego i Antka Rozpylacza zapewni bezpieczne przejście przez ulicę Olbrachta dzieciom i mieszkańcom obszaru Ulrychów/Odolany. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli bezpiecznie przejść przez ul. Olbrachta.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

51 000,00 zł

Dzielnica

Wola


Charakter projektu

Lokalny, Ulrychów + Odolany


Lokalizacja projektu

Skrzyżowanie ulic Olbrachta, Antka Rozpylacza oraz Krępowieckiego, przejście przy ul. Sowińskiego

Istotne informacje o lokalizacji

Skrzyżowanie ulic Olbrachta, Antka Rozpylacza oraz Krępowieckiego, przejście przy ul. Sowińskiego

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Azyle na przejściach dla pieszych będą służyć uczniom uczęszczającym do Zespołu Szkół nr 351, przedszkolaków Przedszkoli nr 253, 273 i 403 oraz ich rodzin, jak również osobom starszym. Z tej inwestycji korzystać będą mieszkańcy wszystkich osiedli z ulic: Olbrachta, Człuchowskiej, Antka Rozpylacza, Sowińskiego, Szulborskiej, Pustola, Krępowieckiego korzystający z komunikacji miejskiej oraz korzystających z lokali użytkowych, poczty, aptek i centrum handlowego.
Poprawi bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez ul. Olbrachta, szczególnie w godzinach wieczornych i godzinach szczytu komunikacyjnego.

Pełny opis projektu

Projekt zakłada budowę azyli na przejściach dla pieszych przez ul. Olbrachta na skrzyżowaniu z ul. Antka Rozpylacza i Krępowieckiego oraz przy ul. Sowińskiego. Ponadto, przejścia zostaną wyposażone w elementy świetlne LED "kocie oczka" ostrzegające o przejściu dla pieszych.
Ponadto, w ramach zadań ZDM, przejścia na skrzyżowaniu z ul. Antka Rozpylacza i Krępowieckiego zostaną dodatkowo doświetlone (wymiana opraw oświetleniowych na nowe, z jasnym białym światłem)

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Na ul.Olbrachta znacznie zwiększył się ruch komunikacyjny oraz pieszy w związku z powstającymi oraz już powstałymi inwestycjami mieszkalnymi na ul. Olbrachta, Człuchowskiej, Sowińskiego, Szulborskiej, Antka Rozpylacza. Mieszkańcy pobliskich osiedli mają trudności z przejściem przez ulicę z powodu słabej widoczności pojazdów nadjeżdżających z kierunku ul. Górczewskiej, rozpędzonych pojazdów nadjeżdżających od strony Bemowa. Ulica jest szeroka i doświetlenie ulicy nie jest wystarczające aby poprawić bezpieczeństwo przechodniów. Pasażerowie wysiadający z komunikacji miejskiej muszą "wychylać się" zza autobusu aby sprawdzić czy mogą bezpiecznie przejść przez pasy.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa 3 azyli na przejściach dla pieszych: 3x15 000 zł = 45 000 zł
Montaż "kocich oczek" 3x 2000 zł = 6000 zł


Całkowity koszt projektu: 51 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty wymiany elementów LED


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (3)

  • kemot404  22.01.2017 00:23
    Krótki opis projektu to chyba niejako skrócony pełny opis projektu, obecnie natomiast tak to nie wygląda, bardziej brzmi to jako uzasadnienie dla realizacji.
  • slider_wola  10.03.2017 09:45
    Moim zdaniem inwestycja przeskalowana, zbyt duży kaliber. Wystarczy wynieść całe skrzyżowanie do góry i ruch się uspokoi. Światła na osiedlowej ulicy to jednak za dużo.
  • KAMILPLH  21.04.2017 05:50
    Sygnalizacja świetlna spowoduje korki i, zamiast ułatwić wyjazd, utrudni go dlatego, z całym szacunkiem mam nadzieje, ze nikt na to nie zagłosuje. Najlepszym rozwiązaniem, zachowującym płynność ruchu jest rondo, jak w przypadku skrzyżowania ulic Olbrachta i Redutowej. Jeśli okazałoby się, ze na rondo jest zbyt mało miejsca, choć wizualnie porównując do wspomnianego, wydaje się wystarczająco, pomysł poprzednika z wyniesieniem drogi jest równie słuszny.

Zaloguj się, aby komentować.