Sękocińska - więcej miejsc parkingowych

752
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ochota
Stara Ochota
Autor pomysłu Monika Więcek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
61 250 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada zwiększenie miejsc parkingowych poprzez zalegalizowanie parkowania skośnego na odcinku ul. Sękocińskiej przy skrzyżowaniu z ul. Kaliską do skrzyżowania Sękocińskiej z ul.Białobrzeską po stronie ulicy Sękocińskiej z numerami budynków nieparzystymi.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ochota
Obszar objęty pomysłem:
Stara Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Sękocińska od ul. Kaliskiej do ul. Białobrzeskiej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja dotyczy ul. Sękocińskiej między ul. Kaliską, a Białobrzeską, po stronie z numerami budynków nieparzystymi.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zwiększenie miejsc parkingowych poprzez zalegalizowanie parkowania skośnego na odcinku ul. Sękocińskiej przy skrzyżowaniu z ul. Kaliską do skrzyżowania Sękocińskiej z ul.Białobrzeską po stronie ulicy Sękocińskiej z numerami budynków nieparzystymi.
Opis projektu
Ulica Sękocińska jest miejscem parkowania dla mieszkańców okolicznych budynków. Ścisła zabudowa i mała ilość miejsc parkingowych nie zaspakaja potrzeb.
Projekt umożliwi zalegalizowanie obecnego parkowania. Znaki nakazują mieszkańcom parkowanie równoległe. . Obecnie mieszkańcy parkują skośnie ,,nielegalnie". Realizacja projektu zalegalizuje parkowanie skośne.

Projekt obejmuje:
1. Poszerzenie istniejących miejsc parkingowych o ok. 70 cm. tak by ich utworzenie pozwoliło na parkowanie samochodów pod kątem, co pozwoli na zaparkowanie kilkunastu samochodów więcej. Powstaną 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Projekt obejmuje ulicę z numerami nieparzystymi.

Obecnie parkowanie samochodów równoległe tworzy na dł. 130 m - 21 miejsc parkingowych. Przy założeniu, że jedno miejsce parkingowe zajmuje długość 6 m.
Parkowanie samochodu pod kątem/ukosem na dł. -130 m - daje 33 miejsca parkingowe przy wymiarach 354 cm, plus dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy wymiarach 510 cm.


2. Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych powinny się znajdować przy istniejących już łącznikach pomiędzy pasem drogi a traktem pieszym /chodnikiem/.

3. Jest zgoda WOŚ na wykonanie projektu.
4. Poszerzenie zatok parkingowych wyniesie 1,2 m.
5. Ilość uzyskanych miejsc parkingowych zależna będzie od sposobu ustalenia miejsc parkingowych w okolicy drzew oraz przy istniejących chodniczkach dojść do parkingu. Ustalenia te będą możliwe na etapie uzgadniania projektu organizacji ruchu.

Uzasadnienie realizacji projektu
Ulica Sękocińska jest ścisłą zabudową z deficytem miejsc parkingowych. Brak miejsc w garażach podziemnych. W okolicy znajdują się: szpital, kościół, urząd. Mieszkańcy mimo nakazu parkowania równoległego, parkują skośnie. Projekt zakłada zalegalizowanie parkowania skośnego, tak by nie narażać kierowców na płacenie mandatów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt budowlany 10 000 zł
Dwa projekty organizacji ruchu - stały i czasowy - 10 000 zł
Rozebranie istniejącej nawierzchni, krawężnika, obrzeży, wywóz gruzu i ziemi, wykonanie podbudowy, ustawienie obrzeży, ułożenie nawierzchni, wykonanie stałej organizacji ruchu 125x250,00 = 31 320 zł
Projekt parkingu - 5 000 zł.
Tabliczki – 61,12 zł.
Znak parkowania – 54, 27 zł.
Malowanie pasa parkingowego – 4 000 zł.
Koszt ułożenia kostki - 16 000 zł.
koszt przesunięcia płotków - 4 000 zł
koszt 2 mis - każda po 200 zł, razem 400 zł.
Suma kosztów dla parkingu: 29 115,39 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
61 250,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 19:34
Autor projektu
23.01.2017 21:32
Autor projektu
12.04.2017 12:35
Koordynator w dzielnicy Ochota
12.04.2017 13:05
Koordynator w dzielnicy Ochota

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • W obecnej formie projekt powinien się nazywać "Sękocińska - więcej miejsc parkingowych, mniej zieleni", ale wydaje się, że nie ma potrzeby likwidacji trawnika. Czy nie da się wyznaczyć miejsc skośnych kosztem jezdni? Poza uniknięciem zmniejszenia powierzchni biologicznie czynnej, pozwoliłoby to ograniczyć koszt projektu.
    Maciej S.  15.03.2017 19:14
  • Witam, projekt zakładał uszczuplenie trochę jezdni i trochę trawnika. Z wyliczeń wyszło tak jak widać w projekcie. Występowałam o zgodę na przewężenie jezdni do Głównego Inżyniera Ruchu i dostaliśmy zgodę. Reasumując. Zabieramy trochę jezdni i trochę trawnika. Projektowi towarzyszy inny projekt, który zakłada remont zieleni na Sękocińskiej. W tej chwili pas zieleni to chwasty, klepisko i nic więcej. Gdyby projekty przeszły to efekt końcowy na pewno poprawi wizualnie Sękocińską.
    Wspólnota Mieszkaniowa  15.03.2017 21:03 Autor projektu
  • Oprócz „ chwastów i klepiska” rosną jeszcze stare klony!

    Obecna sytuacja „dzikiego” parkowania na skos po nieparzystej stronie ulicy Sękocińskiej wiąże się dla nas mieszkańców z uciążliwym problemem: Od lat trakt pieszy - łącznik między kamienicami i ulicą - notorycznie jest zablokowany przez gęsto skośnie parkujące samochody. Przejście z domu do ulicy choćby do własnego samochodu lub taksówki jest zablokowane. Wymaga to szukania luki i wiąże się z okrężnym obejściem lub przejściem przez trawnik. Jest to szczególny problem dla osób starszych, niepełnosprawnych lub dla rodziców z wózkami.
    Jeżeli więc projekt zakłada „zalegalizowanie skośnego parkowania” a za tym stoi poważna inwestycja w wysokości 60 000,- PLN z budżetu publicznego to jak autorzy projektu zamierzają rozwiązać ten problem dotyczący mieszkańców sześciu kamienic po nieparzystej stronie ulicy. W jaki sposób wolne przejście traktem pieszym będzie zabezpieczone przed zaparkowaniem? (słupki, barierki?)
    Zadaję Pani to pytanie drugi raz, gdyż na spotkaniu z autorami projektów w środę 15 marca zostało one niestety bez odpowiedzi.
    Barbara S.  19.03.2017 13:21
    • Jeśli dobrze Panią kojarzę, to wracałyśmy razem z prezentacji projektu i bardzo długo o tym rozmawiałyśmy. Wyczerpałam możliwość rozmowy na ten temat. Proszę Pani, wiem że wzorem jest dla Pani Berlin, o którym wielelokrotnie Pani wspominała. My jednak próbujemy żyć zgodnie na Sękocińskiej i tak parkować by samochody wszystkich sąsiadów się zmieściły. Myślę że rozumie ten problem większość mieszkańców, zwłaszcza tych, którzy zapłacili mandaty za parkowanie skośne na tej ulicy. Przypomnę też, jak bardzo zdziwiony był urzędnik, który zapytał po co ten projekt jest robiony skoro nikomu parkowanie skośne nie przeszkadza. Jeszcze raz Pani wytłumaczę, że projekt powstał właśnie dlatego że komuś parkowanie skośnie przeszkadza, dzwoni na SM i efektem są mandaty po 200 zł dla każdego kierowcy. To jest powód powstania tego projektu, popieranego zresztą przez dużą ilość mieszkańców tej ulicy. W ubiegłym roku ten projekt otrzymał 230 głosów. Biorąc pod uwagę ilość mieszkańców, można śmiało powiedzieć że projekt ma bardzo duże poparcie. Kierowcy parkowali tutaj zawsze skośnie. Przecież Pani też parkowała skośnie gdy posiadała Pani samochód. Też parkowała Pani blokując przejście z parkingu do klatki schodowej. Na długości 130 metrów jest 7 przecinek. Nowe budownictwo takiego luksusu nie ma. Rozumiem Pani miłość do rowerów, szanuję jednak kierowców samochodów. To grupa mieszkańców, często starszych, lub posiadających osoby starsze i niepełnosprawne pod swoją opieką i samochód jest dla nich niezbędny. Tu mieszkają rodziny od pokoleń. Proszę nie zmuszać ich na siłę do zmian, których nie chcą. Nie każdy jest na tyle zdrowy by jeździć rowerem. Projekt był szeroko dyskutowany z mieszkańcami. Nikt nie zgłaszał sprzeciwu. Jest Pani jedyną osobą, która zgłasza problem. Wiedząc, że projekt był wystawiany w ubiegłym roku, widząc go w tym roku, mogła Pani stworzyć projekt konkurencyjny.
      Sugerowała Pani by parkowanie skośne powstało po drugiej stronie ulicy, czyli Sękocińskiej z numerami parzystymi. Zupełnie zatem nie rozumiem Pani troski o osoby niepełnosprawne i starsze. Po tej stronie Sękocińskiej jest znacznie mniej przecinek, do których broni Pani dostępu. W rozmowie wspominała mi Pani , że przecinki są Pani potrzebne po to by mogła Pani przejść przez jezdnię w dowolnym miejscu.
      Teraz nie zostaje nic innego jak czekać na wyniki głosowania mieszkańców. Tłumaczyłam Pani, że projekty nie wycofam. Nie zgodzę się z płaceniem mandatów przez moich sąsiadów.
      Wspólnota Mieszkaniowa  19.03.2017 18:47 Autor projektu
  • Niestety dalej nie mam od Pani odpowiedzi na moje konkretne pytanie.
    Przecież po to jest forum, żeby zadać pytania, dzielić się wątpliwościami, szukać dobrego rozwiązania.
    W tym kontekście uważam też za cenną myśl uwagę Pana Macieja S. Wydaje mi się również, że projekt spokojnie da się zrealizować bez likwidowania trawnika. A zamiana stron skośnego parkowania, o której Pani wspomniała, byłaby rzeczywiście prostym rozwiązaniem dla otwartego problemu zaparkowanych łączników, gdyż po parzystej stronie ulicy Sękocińskiej jest tylko jeden trakt pieszy łączący ulicę z wejściem do kamienicy.
    Jeżeli chodzi o dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych to wydaje mi się, że najlepiej było by wyznaczyć je po stronie parkowania wzdłuż ulicy. To gwarantowało by wygodne wsiadanie i wysiadanie.
    Nikt od Pani nie oczekuje wycofania projektu, jednak chodzi o to, żeby projekt został zrealizowany z najlepszym rezultatem dla wszystkich mieszkańców.
    Barbara S.  19.03.2017 22:55
    • Jestem zwolennikiem prowadzenia rozmów, jak najbardziej i będzie na to czas. Uważam, że powinni o tym co stanie się z przecinkami zdecydować mieszkańcy wraz z urzędnikami. Wspominała mi Pani, że będzie dążyć do tego by przecinki utrzymać drożne i że będzie Pani w tej sprawie rozmawiać z urzędnikami. Pokazywała mi Pani gdzie powinny stanąć słupki. Czy zdaje sobie Pani sprawę, że jest to likwidacja 10 miejsc parkingowych. Po stronie nieparzystej jest 7 przecinek, po stronie parzystej są 3 przecinki, nie jedna. Po Pani stronie jest też szerszy trawnik, dla którego zabranie 70 cm nie będzie wielką stratą. Z drugiej strony zabranie 70 cm spowoduje praktycznie likwidacje trawnika i nie będzie mowy o nowych nasadzeniach, które przecież Pani wie, że są zaplanowane w drugim projekcie i mają diametralnie poprawić sytuację zieleni na tej ulicy.
      Jeśli chodzi o zabranie pod parking ulicy, to napisała Pani, że się Pani wydaje że można. Niestety nie można, sprawdziłam to. Wystąpiłam z pismem w tej sprawie do Głównego Inżyniera Ruchu i wspominałam o tym odpowiadając na zapytanie Pana Macieja S. Napisałam też że zmiana parkowania odbędzie się po części kosztem trawnika i kosztem ulicy. Napisałam to w pierwszych zdaniach odpowiedzi kierowanej do Pana Macieja S. Moim daniem można zlikwidować część przecinek i zwiększyć w ten sposób teren zielony. Ponieważ BP jest dobrem społecznym jeszcze raz podkreślę, że nie uzurpuje sobie prawa do dyktatury w tym temacie i uważam, że podobnie jak rodzaj nasadzeń, tak też przecinki będą decyzją osób które mieszkają w okolicy.
      Na marginesie wspomnę, że po stronie z nr parzystymi w pasie zieleni mieści się infrastruktura miejska i wojskowa. To ogranicza w dużej mierze manipulacje po tej stronie ulicy.
      Wspólnota Mieszkaniowa  20.03.2017 10:06 Autor projektu
  • Owszem, trawnik po nieparzystej stronie jest szerszy, jednak rosną na jego skraju tuż przy ulicy wieloletnie klony. Więc po tej stronie trawnik nie może być likwidowany o centymetr.
    Następna sprawa dotyczy kontrapasu rowerowego na ulicy Sękocińskiej. Przebiega on również po nieparzystej stronie. Korzystanie z niego przy układzie parkowania w wzdłuż ulicy będzie o wiele bardziej bezpieczne. Kierowcy wyjeżdżając z parkingu przodem, będą mieli rowerzystów na widoku.
    Obecne założenie projektu kryje więc, obok już poruszonej otwartej kwestii zaparkowanych przecinków, jeszcze te istotne problemy. Mam nadzieję, że uda się je rozwiązać.
    Barbara S.  21.03.2017 22:25
  • Na ulicy Sękocińskiej nie ma kontrapasa. Jest dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd. Takie rozwiązanie istnieje na wielu ulicach Warszawy i jak wypowiadają się sami rowerzyści nie są odnotowywane z tego tytułu wypadki.
    O parkowaniu pod skosem po drugiej stronie ulicy już szeroko pisałam i nie ma sensu tego powtarzać.
    Klon pod przy nr 3 jest zaznaczony do wycinki. Pozostałe klony są chore i z informacji zaczerpniętych z WŚ wynika, że jest wystąpienie o ich wycinkę ze względu na zły stan zdrowotny tych drzew. Chodzi między innymi o raka, którego wywołuje grzyb. A jak każdy wie, grzyby rozmnażają się poprzez rozsiew zarodników, czyli chore drzewa na Sękocińskiej są zagrożeniem dla nowych nasadzeń i powinny być usunięte.
    Pani Barbaro proszę jasno sprecyzować, Pani plany względem parkowania na Sękocińskiej. Pani zamierzeniem jest likwidacja miejsc parkingowych na tej ulicy. Rozpoczęła Pani realizację swojego planu od projektu do BP ,,Super rower". Skutkiem tego projektu było postawienie stojaków rowerowych tak by zlikwidować część miejsc parkingowych. Zrobiła to Pani planowo i z pełną świadomością. Okoliczne wspólnoty oprotestowały realizację BP i stojaki zostały przeniesione w inne miejsce. Powtórnie były wydane publiczne pieniądze, o których Pani wypowiada się z wielką troską przy moim projekcie. Pani próbuje realizować swój plan likwidacji miejsc parkingowych. Prościej byłoby napisać pismo w którym zawrze Pani swój projekt i poprosić wspólnoty z ul. Sękocińskiej, Kaliskiej, Białobrzeskiej, Słupeckiej, Joteyki by poparły Pani dążenia do likwidacji miejsc parkingowych. Proszę szczególnie uwzględnić osoby niepełnosprawne, bo to one i ich rodziny będą musiały szukać w dużej odległości miejsca do zaparkowania.
    Wspólnota Mieszkaniowa  22.03.2017 07:04 Autor projektu
  • Wracając do meritum projektu:

    - odnośnie drzew, zakładam że w przypadku wycięcia istniejących (co, mam nadzieję, nie będzie konieczne), zostaną posadzone nowe w tych samych miejscach,

    - odnośnie likwidacji trawnika, wciąż nie widzę takiej konieczności. Według ortofotomapy, obecny przekrój "od trawnika do trawnika" to 10,5-11m. Na parkowanie równoległe, jezdnię i parkowanie skośne potrzeba 10,5m (2m - pas do parkowania równoległego, 4m - jezdnia, 4,5m - parkowanie skośne). Zatem nie ma potrzeby poszerzania jezdni, by zmieścić parkowanie skośne.
    Maciej S.  22.03.2017 08:19
  • Panie Maćku. Ja bardzo chętnie zwęziłabym jezdnie do minimum. Byłoby to najlepsze wyjście dla nas wszystkich. Niestety WI, GIR wyrazili swoje zdanie i nie zwężą jezdni do minimum. Jutro mam spotkanie, będę jeszcze próbować przeforsować ten pomysł. Wąska jezdnia zmniejszyłaby ruch na ulicy, oszczędzilibyśmy trawnik i pieniądze. Sama robiłam podobne wyliczenia. Niestety mam ograniczony wpływ na decyzję urzędników. Próbować będę. Co do drzew to projekt oczywiście zakłada nowe nasadzenia.
    Wspólnota Mieszkaniowa  22.03.2017 10:33 Autor projektu
    • Mam nadzieję, że uda się wynegocjować wersję zachowującą trawniki. Zgodnie z przepisami dot. miejsc postojowych, jezdnia może być nawet węższa niż 4m (3,5m w przypadku miejsc pod kątem 45 stopni).
      Maciej S.  22.03.2017 12:44
    • Wnioski ze spotkania w WI są takie:
      Jezdnia może być przewężona do 3,5 m i tak będzie zaplanowana.
      Część doklejona miejsc parkingowych zostanie zaprojektowana z kratki betonowej /geokratka się nie sprawdza/. Zasiana zostanie trawa.
      Ostateczna wersja projektu będzie widoczna po uwagach Głównego Inżyniera Ruchu.
      Zabranie części ,,trawnika" jest niezbędne, ale z nawiązką zrekompensuje tą utratę drugi projekt - ,,Sękocińska - remont zieleni".

      Swoje racje WI argumentował przepisami prawa o ruchu drogowym.

      Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
      Wspólnota Mieszkaniowa  26.03.2017 14:11 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany