Szachy - inwestycja w umysł dla dzieci i młodzieży

1444
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Rembertów
Autor pomysłu Arkadiusz Piotrowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
25 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Celem projektu jest propagowanie gry w szachy, zwłaszcza wśród uczniów szkół podstawowych. W ramach projektu zaplanowano 210 godzin zajęć gry w szach (dla osób o różnym poziomie zaawansowania), zakup 10 szachownic i 10 zegarów szachowych. Zaowocuje to rozszerzeniem oferty edukacyjnej dla uczniów w Rembertowie.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Rembertów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Sale w Szkole Podstawowej nr 217 przy ul. Paderewskiego 42
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Sale w Szkole Podstawowej nr 217 przy ul. Paderewskiego 42
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest propagowanie gry w szachy, zwłaszcza wśród uczniów szkół podstawowych. W ramach projektu zaplanowano 210 godzin zajęć gry w szach (dla osób o różnym poziomie zaawansowania), zakup 10 szachownic i 10 zegarów szachowych. Zaowocuje to rozszerzeniem oferty edukacyjnej dla uczniów w Rembertowie.
Opis projektu
Celem projektu jest propagowanie gry w szachy, zwłaszcza wśród uczniów szkół podstawowych. W ramach projektu zaplanowano 210 godzin zajęć gry w szachy w 7 grupach o różnym poziomie zaawansowania, zakup 10 szachownic i 10 zegarów szachowych. W projekcie będzie uczestniczyło do 140 uczniów (7 grup po max. 20 uczniów w każdej). Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po 45 min w okresie styczeń-czerwiec 2018 r. i wrzesień-grudzień 2018r.
Przykładowe zajęcia powinny składać się z części teoretycznej, w trakcie której młodzi adepci będą zgłębiali tajniki królewskiej gry, oraz części praktycznej, poświęconej utrwalaniu nabytych umiejętności w parach. Szkolenie powinno być prowadzone przez profesjonalnych trenerów szachowych, posiadających legitymację instruktorską oraz ważną licencję Polskiego Związku Szachowego. Doświadczenie zawodowe oraz aktywna gra w szachy stanowią również istotne atuty.
Uczniowie posiądą i/lub rozwiną umiejętność gry w szachy, rozwiną kwalifikacje kluczowe i społeczne (porozumiewanie się, zdolności matematyczne, umiejętność uczenia się, przedsiębiorczości, zdolności logicznego i krytycznego myślenia).
Udział uczniów w projekcie wpłynie na wzrost pewności siebie i poziomu samooceny oraz umiejętności komunikacyjnych. Uczestnicy będą uczyć się jak radzić sobie z niepowodzeniami oraz jak pracować nad osiągnięciem wyznaczonych celów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Podczas zajęć gry w szachy uczniowie przede wszystkim będą kształtować umysły. Szachy uwydatniają i rozwijają wszelkie zdolności umysłowe człowieka, a zwłaszcza te cechy, które stanowią o wysokim poziomie intelektualnym. Pobudzają do niezwykłej aktywności umysłowej, ćwiczą uwagę, ostrożność, systematyczność, bystrą orientację, przytomność umysłu, opanowanie nerwów, wyobraźnię, pamięć, zdolność skupiania się myślowego oraz duchowego a przede wszystkim zdolność tworzenia i prowadzenia jednocześnie kilku procesów pracy myślowej, co jest uzdolnieniem specjalnym. Gra w szachy uczy skupiać uwagę i myśl nad przedmiotem abstrakcyjnym, co jest niewątpliwie największą ich zaletą. Realizacja projektu wzbogaci ofertę edukacyjną Rembertowa o nową formę zajęć pozalekcyjnych wspierająca wieloaspektowy rozwój uczniów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Planuje się 7 grup (do 20 uczniów w grupie). Każda grupa 30 zajęć w 2018 roku. (1 zajęcia - 45 minut).
Łącznie 210 zajęć (po 45 minut).
Średnie wynagrodzenie instruktora (różne poziomy grup) za 1 zajęcia - 100 zł brutto.
Razem wynagrodzenia - 21.000 zł
Zakup 10 szachownic x 200 zł = 2000 zł
Zakup 10 zegarów szachowych x 200 zł = 2000 zł
Razem 25.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany