807 - Poprawa bezpieczestwa pieszych i rowerzystów na Wale Miedzeszyńskim przy Krynicznej - szerszy chodnik

22.01.2017 18:34 W trakcie realizacji
awatar patryk84b
autor projektu

Stan realizacji projektu

W lutym 2018 r. przeprowadzono procedurę wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej. Nie wpłynęła żadna oferta. W kwietniu 2018 r. rozpoczęto drugie postępowanie, które również unieważniono w związku z brakiem ofert. W maju przeprowadzono kolejne postępowanie w trybie porównania ofert, po którym udało się podpisać umowę. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej. Termin jej dostarczenia to koniec grudnia 2018 r.

Oddane głosy

566
Realizowany przez: Zarząd Dróg Miejskich
Aktualizacja: 14.08.2018 14:49

poszerzenia drogi dla rowerów i pieszych w ul. Wał Miedzeszyński

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Koszt całkowity projektu

100 000,00 zł

Dzielnica

Praga-Południe


Charakter projektu

Lokalny, Saska Kępa


Lokalizacja projektu

Na ulicy Wał Miedzeszyński (Kryniczna)


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Tereny ulic ogólnodostępnych 24/h dla każdego

Pełny opis projektu

Projekt polega na
- poszerzeniu ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego po stronie wschodniej w rejonie przystanku Kryniczna poprzez zwężenie pasów ruchu do 3 metrów każdy (obiecnie mają łącznie 10 metrów, a mogą mieć 9,5 metrów), a ten 1 metr się wykorzysta pod ciąg pieszo-rowerowy, który ma obecnie 1,25 m i jest niebezpieczny.
Konieczność przebudowy krawędzi jezdni na odc. ok 100 m dla zachowania geometrii zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Na odcinku tym wyznaczono przystanek autobusowy, wymagający dostosowania do obecnych wymagań Zarządu Transportu Miejskiego, oraz zlokalizowano dwa wpusty kanalizacyjne, które wymagają przesunięcia. Szacunkowy koszt wykonania ww. robót wyniesie 100 000 zł.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Trudno jest wyjechać z Saskiej Kępy w kierunku północnym, gdzie są miejsca rozrywki, plaża itp.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

poszerzenie ciągu pieszo-rowerowego na Wale przy Krynicznej 100 000 zł

Całkowity koszt projektu: 100 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (3)

  • murakamiza  24.01.2017 15:44
    Proszę Pana, proszę opisać jak Pan sobie wyobraża dwukierunkowy ruch rowerowy na wąskich, jednopasmowych jezdniach jednokierunkowych np. na ul. Meksykańskiej od skrzyżowania z Wandy do skrzyżowania z Pl. Przymierza, czy też na ul. Szczuczyńskiej. Proszę także posłużyć się wyobraźnią i wskazać możliwe konsekwencje "jazdy pod prąd" ruchu samochodowego.
    • patryk84b  24.01.2017 16:38 Autor projektu
      Proszę się przejść na Kirasjerów, Garibaldiego, Rozłucką lub Stanisława Augusta. Tam nie ma problemu, a ulice są jeszcze węższe. W Śródmieściu jest Wiejska, Hoża (Poznańska - Chałubińskiego) i inne.

      Polecam mapę na stornie miasta

      Na jasny kolor zielony został oznaczony kontraruch, czyli jazda rowerem pod prąd. W Warszawie to już 56 ulic. W 2017 będzie kolejnych 141.

      Mowa jest kontraruchu, a nie o żadnych pasach. Proszę nie mieszać pojęć i nie wprowadzać zamętu.
  • murakamiza  26.01.2017 15:46
    Doskonale znam te ulice. Niestety, nie zgadzam się z tym co Pan napisał - nie są one ani węższe, ani też bardziej ruchliwe niż ul. Meksykańska. Dodatkowo, w ul. Meksykańską wprost z Pl. Przymierza skręca dziennie niewspółmiernie więcej samochodów, nie ma tam odpowiedniej widoczności dla kierowcy, a zaparkowane samochody blokują prawie cały chodnik... Mieszkam na rogu Meksykańskiej i Wandy i codziennie to obserwuję. Zapraszam na spacer w te okolice.

Zaloguj się, aby komentować.