Poprawa bezpieczestwa pieszych i rowerzystów na Wale Miedzeszyńskim przy Krynicznej - szerszy chodnik

807
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Praga-Południe
Saska Kępa
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 566 głosów za tym projektem
poszerzenia drogi dla rowerów i pieszych w ul. Wał Miedzeszyński

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.01.2020 13:40

W lutym 2018 r. przeprowadzono procedurę wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej. Nie wpłynęła żadna oferta. W kwietniu 2018 r. rozpoczęto drugie postępowanie, które również unieważniono w związku z brakiem ofert. W maju 2018 r. przeprowadzono kolejne postępowanie w trybie porównania ofert, po którym udało się podpisać umowę. Dokumentacja projektowa została opracowana, dokonano zgłoszenia robót budowlanych. W sierpniu 2019 r. ogłoszono przetarg na wykonanie robót. Przetarg został unieważniony z powodu znacznego przekroczenia kosztorysu. Przetarg ponownie ogłoszono we wrześniu 2019 r. i rozstrzygnięto. Wykonawca zrezygnował z podpisania umowy. W związku z tym realizacja nie jest możliwa w 2019 r. W kwietniu 2020 r. planowany ponowny przetarg na wykonanie robót, z terminem realizacji do listopada 2020 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Saska Kępa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Na ulicy Wał Miedzeszyński (Kryniczna)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
poszerzenia drogi dla rowerów i pieszych w ul. Wał Miedzeszyński
Opis projektu
Projekt polega na
- poszerzeniu ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego po stronie wschodniej w rejonie przystanku Kryniczna poprzez zwężenie pasów ruchu do 3 metrów każdy (obiecnie mają łącznie 10 metrów, a mogą mieć 9,5 metrów), a ten 1 metr się wykorzysta pod ciąg pieszo-rowerowy, który ma obecnie 1,25 m i jest niebezpieczny.
Konieczność przebudowy krawędzi jezdni na odc. ok 100 m dla zachowania geometrii zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Na odcinku tym wyznaczono przystanek autobusowy, wymagający dostosowania do obecnych wymagań Zarządu Transportu Miejskiego, oraz zlokalizowano dwa wpusty kanalizacyjne, które wymagają przesunięcia. Szacunkowy koszt wykonania ww. robót wyniesie 100 000 zł.
Uzasadnienie realizacji projektu
Trudno jest wyjechać z Saskiej Kępy w kierunku północnym, gdzie są miejsca rozrywki, plaża itp.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
poszerzenie ciągu pieszo-rowerowego na Wale przy Krynicznej 100 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2017 21:05
Autor projektu
23.01.2017 15:25
Autor projektu
21.03.2017 19:19
Autor projektu
19.05.2017 13:36
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
19.05.2017 14:03
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 566 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Proszę Pana, proszę opisać jak Pan sobie wyobraża dwukierunkowy ruch rowerowy na wąskich, jednopasmowych jezdniach jednokierunkowych np. na ul. Meksykańskiej od skrzyżowania z Wandy do skrzyżowania z Pl. Przymierza, czy też na ul. Szczuczyńskiej. Proszę także posłużyć się wyobraźnią i wskazać możliwe konsekwencje "jazdy pod prąd" ruchu samochodowego.
    murakamiza  24.01.2017 15:44
    • Proszę się przejść na Kirasjerów, Garibaldiego, Rozłucką lub Stanisława Augusta. Tam nie ma problemu, a ulice są jeszcze węższe. W Śródmieściu jest Wiejska, Hoża (Poznańska - Chałubińskiego) i inne.

      Polecam mapę na stornie miasta

      Na jasny kolor zielony został oznaczony kontraruch, czyli jazda rowerem pod prąd. W Warszawie to już 56 ulic. W 2017 będzie kolejnych 141.

      Mowa jest kontraruchu, a nie o żadnych pasach. Proszę nie mieszać pojęć i nie wprowadzać zamętu.
      patryk84b  24.01.2017 16:38 Autor projektu
  • Doskonale znam te ulice. Niestety, nie zgadzam się z tym co Pan napisał - nie są one ani węższe, ani też bardziej ruchliwe niż ul. Meksykańska. Dodatkowo, w ul. Meksykańską wprost z Pl. Przymierza skręca dziennie niewspółmiernie więcej samochodów, nie ma tam odpowiedniej widoczności dla kierowcy, a zaparkowane samochody blokują prawie cały chodnik... Mieszkam na rogu Meksykańskiej i Wandy i codziennie to obserwuję. Zapraszam na spacer w te okolice.
    murakamiza  26.01.2017 15:46
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany