Przyjazne Czyste i Mirów - poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach i przejazdach rowerowych ciąg Prosta-Kasprzaka

845
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Czyste + Mirów
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
300 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 331 głosów za tym projektem
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka-Prosta. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, aby zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
29.03.2019 12:43

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w październiku 2017 i unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert. ZDM zlecił opracowanie dokumentacji budowlanej dla wyniesionego przejścia i przejazdu.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Czyste + Mirów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
przejścia i przejazdy wzdłuż ciągu Kasprzaka - Prosta przez: Brylowską, Zegadłowicza, Korczaka, Wronią (po obu stronach Prostej).
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka-Prosta. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, aby zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom.
Opis projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka-Prosta. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.

Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż ciągu Kasprzaka - Prosta przez następujące ulice:

- Brylowska,
- Zegadłowicza,
- Korczaka (tu już jest próg spowalniający, ale z "fosą" między przejściem a chodnikiem, w której utykają kółka wózków - wymaga korekty),
- Wronia (x2, po północnej i południowej stronie Prostej; po stronie południowej dodatkowo zmiana organizacji ruchu, tak by kierowca wyjeżdżający z Wroniej miał miejsce na zatrzymanie samochodu między przejazdem a jezdnią i nie blokował ruchu rowerów),

Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejścia przez Korczaka "wózkowiczom" i poprawi jakość głównej trasy rowerowej z zachodu Warszawy do centrum.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
wyniesienie przejść i przejazdów: średnio 60 tys. zł*. x 5 lokalizacji = 300 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
300 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 15:27
Autor projektu
31.01.2017 11:17
Koordynator w dzielnicy Wola
03.02.2017 11:29
Koordynator w dzielnicy Wola
21.03.2017 19:49
Autor projektu
26.04.2017 12:15
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 331 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany