Nowa Krucza i parkowanie dla mieszkańców Śródmieścia Południowego oraz usprawnienie ruchu rowerowego i pieszego

1220
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
750 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt polega na zmianie organizacji ruchu na ulicy Kruczej poprzez przeniesienie parkowania na jezdnię i wyznaczenie pasów rowerowych oraz poprawę bezpieczeństwa i upłynnienie ruchu poprzez stworzenie rond. Ponadto wyznaczenie przejścia dla pieszych przy zbiegu koszykowej i Pięknej (było podczas budowy) oraz wytyczenie drogi rowerowej na Em Plater i poszerzeniu chodników

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Krucza, Koszykowa, Em. Plater (odcinek nowogordzka - Al. Jerozolimskie), Nowogrodzka (Em. Plater - Św. Barbary)

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na zmianie organizacji ruchu na ulicy Kruczej poprzez przeniesienie parkowania na jezdnię i wyznaczenie pasów rowerowych oraz poprawę bezpieczeństwa i upłynnienie ruchu poprzez stworzenie rond. Ponadto wyznaczenie przejścia dla pieszych przy zbiegu koszykowej i Pięknej (było podczas budowy) oraz wytyczenie drogi rowerowej na Em Plater i poszerzeniu chodników
Opis projektu
Projekt polega na
1. zmianie organizacji ruchu na ulicy Kruczej poprzez przeniesienie parkowania na jezdnię i wyznaczenie pasów rowerowych oraz poprawę bezpieczeństwa i upłynnienie ruchu poprzez stworzenie rond przy Wilczej, Wspólnej i Nowogrodzkiej oraz zapewne przy Hożej i Żurawiej.
2. przeznaczenia wybranych ulic (Koszykowa, Hoża, Wilcza, Poznańska, Wspólna, Nowogrodzka, Mokotowska na odcinkach wskazanych w załączniku) tylko dla mieszkańców ze względu na małą liczbę miejsc i duża liczbę chętnych.
3. wyznaczenie przejścia dla pieszych przy zbiegu koszykowej i Pięknej (było podczas budowy w miejscu mniej więcej wskazanym w załączniku
4. a) wytyczenie drogi rowerowej na Em Plater po stronie zachodniej na odcinku Nowogrodzka - Al. Jerozolimskie, aby ułatwić komunikację północ - południe ze względu na fakt, że przejazd rowerowy jest po stronie zachodniej skrzyżowania Aleje/Em. Plater
b) wyznaczenie ronda Nowogrodzka/Em. Plater
c) poszerzeniu chodników pryz okazji w miejscu wskazanych w załącznikach
5. wyznaczenie ronda przy Lwowskiej/Poznańskiej/Koszykowskiej zamiast sygnalizacji, która jest nieprzyjazna dla pieszych (krótki czas na przejście)
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa, zmniejszenia spalin i umożliwi sprawną komunikację po śródmieściu południowym

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. ronda 5 x 60 000 zł zmiana parkowania 40 000 zł, wyznaczenie pasów 80 000 zł, projekt 10 000 zł = 430 000 zł
2. zmiana organizacji ruchu poprzez zamontowanie tabliczek - około 70 000 zł - część będzie można wykonać w ramach projektu kontraruchu z BP2017
3. 10 000 zł (bez świateł)
4 100 m drogi rowerowej 50 000 zł, rondo 60 000 zł, zmiana parkowania 30 000 zł, projekt 20 000 zł = 160 000 zł
5. 80 000 zł
Łącznie 750 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
750 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 16:41
Autor projektu
21.03.2017 20:07
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Witam,
    jako mieszkaniec Nowogrodzkiej jestem generalnie na tak.
    Mam jednak kilka uwag:
    1. Uważam, że zrobienie rond na Kruczej nie jest dobrym rozwiązaniem. Tam na stałe jeździ jedna linia autobusowa, a czasami prowadzone są tamtędy objazdy Al. Ujazdowskich lub Marszałkowskiej. Dla pasażerów mocno niekomfortowa jest sytuacja, kiedy autobus musiałby lawirować co kilkadziesiąt metrów przez ronda. Dodatkowo jeśliby skasować sygnalizację, to autobus musiałby często się zatrzymywać przed wjazdem na rondo.
    Myślę, że zamiast tego wystrczyłby przekrój ulicy 1+1, a przed skrzyżowaniami 2+1 - z dodatkowym pasem do lewoskrętu i jeśli starczy miejsca prawoskrętu. Wtedy gdyby dodać azyle na przejściach, pas do ruchu na wprost lekko by wężykował uniemożliwiając pędzenie na złamanie karku.
    2. Zamiast przekroju pas dla samochodów + pas rowerowy + miejsca parkingowe + chodnik dałbym
    pas dla samochodów + miejsca parkingowe + pas rowerowy + wąski pas zieleni (np. żywopłot) + chodnik
    To ma tą zaletę, że
    - np. z dziećmi i tak bym nie jechał tym pasem na jezdni
    - będzie mniej rozwiązań kolizyjnych w rejonie skrzyżowań, zachowana będzie też ciągłość pasów
    - będzie bezpieczniejsze i łatwiejsze parkowanie - wyjeżdżając nie będzie obawy, że wjedzie się w rowerzystę, którego zazwyczaj słabo widać w takiej sytuacji
    - zamiast opaski między pasem rowerowym a miejscami parkingowymi wykorzysta się tą przestrzeń na dodatkową zieleń
    3. Pomysł z wyznaczeniem miejsc parkingowych na niektórych ulicach wyłącznie dla mieszkańców uważam za dobry. Warto dodać, że przypomina mi to rozwiązania z czeskiej Pragi, gdzie na terenie tamtejszego Śródmieścia co najmniej 3/4 miejsc parkingowych jest zarezerowana wyłącznie dla mieszkańców.
    Warto się na tym wzorować, gdyż:
    - jest to miasto podobnej wielkości co Warszawa, o podobnym poziomie życia i zamożności
    - akurat rejon Śródmieścia Południowego został jak na Warszawę dość łagodnie potraktowany podczas wojny, tkanka zabudowy przypomina tą praską
    - tam te rozwiązania funkcjonują już ileś lat i się sprawdzają
    - te rozwiązania można wprowadzić w oparciu o obowiązujące w Polsce przepisy niewielkim kosztem
    - rozwiązanie załagodzi sytuację taką, że obecnie większość Śródmieścia pełni głównie rolę parkingu dla przyjezdnych z sąsiednich miejscowości
    ZbyszekT  22.02.2017 11:59
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany