1859 - Parking rowerowy przy SP 231

23.01.2017 20:33 W trakcie realizacji
awatar Ireneusz Mirgos
autor projektu

Stan realizacji projektu

Obecnie zbierane są oferty podmiotów, które są zainteresowane realizacją projektu. W kwietniu zostanie wyłoniony Wykonawca robót. Pomiędzy czerwcem a sierpień zostaną zakupione a następnie zainstalowane wiaty i stojaki rowerowe.

Oddane głosy

961
Realizowany przez: Szkoła Podstawowa nr 231
Aktualizacja: 16.03.2018 13:54

Stworzenie infrastruktury przy szkole podstawowej, która umożliwi:
- bezpieczne pozostawienie roweru na terenie szkoły w każdych warunkach pogodowych,
- wykonanie prostej naprawy roweru.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

71 100,00 zł

Dzielnica

Białołęka


Charakter projektu

Lokalny, obszar 3


Lokalizacja projektu

Ul. Juranda ze Spychowa 10

Istotne informacje o lokalizacji

teren Szkoły Podstawowej nr 231


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Parking będzie dostępny w dniach roboczych od godziny 7.00 do 22.00, w weekendy w godzinach od 10.00 do 20.00 dla użytkowników tzn: uczniów i pracowników szkoły, osób korzystających z zajęć organizowanych na terenie szkoły oraz wszystkich mieszkańców, którzy będąc w okolicy szkoły będą chcieli naprawić lub zaparkować rower.

Łącznie parking będzie dostępny co najmniej 95 godzin w tygodniu.


Pełny opis projektu

W ramach projektu na terenie szkoły SP 231 powstanie 50 stojaków (na 2 rowery każdy) oraz 2 wiaty rowerowe na 20 miejsc każda, a także duża stacja napraw rowerów.
Łącznie powstanie w ramach projektu 140 miejsc dla rowerów (100 przy stojakach oraz 40 pod wiatami).
Obecnie znajdujące się na terenie szkoły stojaki rowerowe umożliwiają przypięcie za koło 60 rowerów, co jest albo słabym zabezpieczeniem w przypadku przypięcia za koło przednie, lub też może uszkodzić rower w przypadku przypięcia za koło tylne.
Z parkingu rowerowego korzystać będą zarówno uczniowie i pracownicy szkoły, jak i osoby przyjeżdzające na zajęcia prowadzone na terenie obiektu (zajęcia sportowe, nauka języków) oraz mieszkańcy. W okolicy nie ma miejsca, gdzie mieszkańcy mogą wykonać naprawę roweru we własnym zakresie oraz parkingu rowerowego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Do SP 231 uczęszcza obecnie około 700 uczniów, w placówce jest zatrudnionych około 80 osób. Celem projektu jest zapewnienie wygodnych i bezpiecznych warunków dla pozostawienia roweru dla 20% uczniów. Oznacza to wymaganą pojemność parkingu na 140 rowerów. Dodatkowo część z tych miejsc (40) będzie zapewniona w wiatach rowerowych, miejsca te będą wykorzystywane przez użytkowników w czasie złej pogody.
Wraz ze stojakami i wiatami rowerowymi na terenie parkingu powinna znaleźć się stacja serwisowa umożliwiająca wykonanie prostych napraw.
Dobra infrastruktura rowerowa będzie zachęcać kolejnych uczniów do przyjeżdżania rowerem do szkoły.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszt 30 stojaków U-kształtnych bez utwardzenia gruntu = 30 * 400 zł = 12 000 zł
Koszt 20 stojaków U-kształtnych z utwardzeniem gruntu = 20 * 800 zł = 16 000 zł
Koszt 2 wiat rowerowych (po 20 miejsc) = 2 * 20 000 zł = 40 000 zł
Stacja do samodzielnej naprawy roweru (duża) = 1 * 3 000 zł = 3 000 zł
Koszt oznakowania logo Budżetu Partycypacyjnego = 1* 100 zł = 100 zł

Całkowity koszt projektu: 71 100,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Czyszczenie i konserwacja wiat oraz stacji napraw rowerów.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.