Zagłosuj na pomysły
od 15 do 30 czerwca

637 - Śmiała również dla pieszych!

21.01.2017 18:27 Niewybrany w głosowaniu
awatar Jolanta Zjawińska
autor projektu

Uporządkowanie parkowania na jednokierunkowym odcinku ul. Śmiałej poprzez montaż słupków typu „gamdzyk” przy jej zachodnim krawężniku , a tym samym przywrócenie chodników pieszym oraz przywrócenie przejezdności jezdni.

Oddane głosy

284

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

19 400,00 zł

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny, Obszar 1 - Żoliborz Centralny


Lokalizacja projektu

Śmiała od nr 24 do nr 28

Istotne informacje o lokalizacji

Ulica Śmiała położona na terenie Żoliborza Historycznego jest wąska: - szerokość jezdni 5,0 m. - szerokość chodnika 1,5 m. Zgodnie z przepisami ruchu drogowego samochód trzeba ustawić w taki sposób, aby zostawić pieszym pas szeroki na minimum 1,5 m., zatem w tym przypadku zajęcie chodnika przez parkujące samochody jest niezgodne z przepisami. Parkowanie na jezdni, przy obu krawężnikach pozostawia jedynie 1 m. na przejazd innych pojazdów, co uniemożliwia korzystanie z jezdni pozostałym użytkownikom.

Klasyfikacja projektu



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dostępny dla wszystkich mieszkańców w pełnym wymiarze czasowym, bez ograniczeń.

Pełny opis projektu

Projekt przewiduje ustawienie przy krawężniku po zachodniej stronie jednokierunkowego odcinka ul. Śmiałej – od wjazdu na teren podwórek za budynkiem Śmiała 5-21 do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego, jezdnia północna – słupków żeliwnych typu „syrenka warszawska” w odstępach co 1,5 m. Spowoduje to parkowanie pojazdów po jednej stronie jezdni, bez wjazdu na chodnik, co przywróci obydwa chodniki pieszym i jednocześnie umożliwi przejazd innych pojazdów. W ten umożliwimy pieszym korzystanie z chodników oraz zlikwidujemy uciążliwości dla służb komunalnych i ratowniczych umożliwiając im przejazd wąską jezdnią. Obniżymy także ponoszone przez obywateli koszty związane z interwencjami straży miejskiej, poprawimy bezpieczeństwo chorych oczekujących na pomoc medyczną, a także zmniejszymy zanieczyszczenie powietrza spalinami emitowanymi przez stojące w korku na jednokierunkowej ulicy pojazdy.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Montaż słupków spowoduje:
- Odblokowanie chodników permanentnie zastawianych przez samochody, co umożliwi pieszym poruszanie się zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a tym samym poprawi ich bezpieczeństwo. Piesi korzystają z jezdni, ponieważ parkujące pojazdy zajmują chodniki, co zagraża życiu oraz zdrowiu przechodniów i jest niezgodne z przepisami ruchu drogowego. Art. 46 kodeksu drogowego stanowi m. in. "Samochód trzeba ustawić w taki sposób, aby zostawić pieszym pas szeroki na minimum 1,5 m".
- Umożliwienie przejazdu samochodom służb komunalnych, w szczególności pojazdom MPO, straży pożarnej, karetkom pogotowia ratunkowego oraz większym samochodom osobowym, którym samochody parkujące po obu stronach ulicy, nawet przy zajęciu chodników, blokują przejazd.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

koszt (zakup, montaż, oznakowanie i inne) 1 słupka -300 zł, montaż 100 zł, razem 400 zł
przewidywana liczba słupków – 36 szt.
Koszt 36 słupków 14 400,00 zł
Projekt graficzny, zatwierdzenie 5 000,00 zł
RAZEM koszt projektu - 19 400,00 zł

Całkowity koszt projektu: 19 400,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Mycie 2 x w roku 20,00 zł/szt.
36 szt. x 20,00 zł 1440,00 zł


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 1 440,00 zł

Karty weryfikacji

Modyfikacje



Komentarze (2)

  • P.pedrycz  17.03.2017 14:47
    wg mnie to bedzie szkodliwe dla samych pieszych. Spowoduje ustawienie slupków w srodku chodnika (jak na mieroslawskiegio między parkiem a czarnieckiego) uniemozliwiając spacerowe przejscie obok siebie dwóm osobom. Trzeba będzie iść gęsiego.
    Lepiej byłoby po prostu zlikwidowac chodniki, wszystko wyłożyć jednolitą posadzką i zezwolic wszystkim na korzystanie z całej szerokości jezdni. Gwarantuje że byłoby bezpieczniej i milej.
    Przy tak małym ruchu nie byłoby problemu.
    • Jolanta Zjawińska  21.06.2017 09:47 Autor projektu
      Dzień dobry, wiem, że ma Pan na myśli woonerf :)
      Na razie nie ma tak dużego remontu w planach dzielnicy. Słupki nie są ostateczne, ale konieczne - w tej chwili mamy tu armagedon z ciężarówkami. Następnym krokiem będzie projekt woonerfu - podobno jest w planach dzielnicy woonerf na innym odcinku Śmiałej i Mierosławskiego, więc noga miedzy drzwiami już będzie. Słupki traktuję jako zło konieczne, doraźne, przyzwyczajające do ograniczeń i oddania pieszym przestrzeni.
      Pozdrawiam, Jolanta Zjawińska

Zaloguj się, aby komentować.