766 - Jak udomowić poprzemysłowy Ksawerów?

22.01.2017 15:52 Niewybrany w głosowaniu
awatar KrzysztofS
autor projektu

- W przestrzeni ulicy Garażowej konieczne jest uporządkowanie miejsc parkingowych w taki sposób,
aby nie utrudniały one komunikacji pieszym. Przestrzeń przyjazna mieszkańcom to także przestrzeń atrakcyjna estetycznie przez zasadzenia drzew, zazielenienie ścian garaży poprzez posadzenie krzewów, rewitalizacja chodnika oraz uzupełnienie przestrzeni o elementy małej architektury

Oddane głosy

251

Kategoria projektu

  • pomoc społeczna
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Koszt całkowity projektu

233 370,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, rejon 6


Lokalizacja projektu

Rejon ulic Garażowa / Magazynowa

Istotne informacje o lokalizacji

Projekt dotyczy ul. Garażowej.



Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Nowopowstała przestrzeń ulic będzie służyła wszystkim miekszańcom, a w szczególności ułatwiała poruszanie się
przez: - osoby niepełnosprawne z okolicznych domów - matki z dziećmi

Pełny opis projektu

- W przestrzeni ulicy Garażowej konieczne jest uporządkowanie miejsc parkingowych w taki sposób,
aby nie utrudniały one komunikacji pieszym. Aby uchronić przed parkowaniem na chodnikach (które w tym rejonie
jest nagminne) proponuje się ustawienie słupków bądź elementów małej architektury.
- Przestrzeń przyjazna mieszkańcom to także przestrzeń atrakcyjna estetycznie. Opisany obszar przez lata
zaniedbywany wymaga zdecydowanej ingerencji. Zasadzenia drzew, zazielenienie ścian garaży poprzez posadzenie krzewów, rewitalizacja chodnika oraz uzupełnienie przestrzeni o elementy małej architektury takich jak kosze na śmieci oraz latarnie stworzą atrakcyjną i bezpieczną przestrzeń publiczną, z której wszyscy będziemy korzystać.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

- przestrzeń bezpieczna dla pieszych
- poprawienie estetyki otaczającej nas przestrzeni
- usprawnienie komunikacji pieszej dla wszystkich mieszkańców

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Chodnik 29 250,00
• Opaska 7 000,00
• Obrzeże 9 245
• Krawężnik 38 000,00
• Miejsca postojowe 65 625,00
• Drzewa 12 000,00
• Żywopłot 4 250,00
• Wygrodzenia 2 500
• Trawnik 10 500
• Dokumentacja projektowa 50 000,00
• 3 szt. latarni 4 200
• 1 kosz na śmieci - 800zł
Razem około 233 370 tyś zł

Całkowity koszt projektu: 233 370,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

koszt w kolejnych latach: wybieranie z koszy rocznie 8500 , konserwacja i usuwanie skutków wandalizmu 1500z ł rocznie


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 10 000,00 zł

Modyfikacje

  • 22.01.2017 15:53 - Autor projektu - sprawdź zmiany
  • 22.01.2017 18:26 - Autor projektu - sprawdź zmiany
  • 08.05.2017 13:02 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 30.05.2017 10:58 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 30.05.2017 11:00 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 30.05.2017 11:01 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany
  • 02.06.2017 09:56 - Wydziału Inwestycji i Infrastruktury_Mokotów - sprawdź zmiany


Komentarze (7)

  • Marcin87  24.01.2017 21:34
    Fajny projekt, ale usunąłbym z niego dwa elementy:
    - progi zwalniające, ponieważ ulica jest krótka i samochody nie rozwijają na niej dużych prędkości, a naturalnym spowolnieniem ruchu jest skrzyżowanie równorzędne
    - przejście dla pieszych - brak tego przejścia podkreśla lokalny charakter ulicy, a mieszkańcom umożliwia przekraczanie jezdni w dowolnym miejscu. Obecna konstrukcja chodników przy skrzyżowaniu umożliwia niepełnosprawnym bezpieczne przejście przez ulicę.

    Niestety w kosztorysie brakuje kosztów budowy nowego chodnika.
    • KrzysztofS  25.01.2017 10:27 Autor projektu
      Witam, dziękuję za merytoryczny komentarz. Wielokrotnie byłem świadkiem tego jak kierowcy skracają sobie drogę i jadą z Wołoskiej w ul. Garażową zamiast w Woronicza (a wtedy naprawdę potrafią się spieszyć).
      Droga ma coraz więcej użytkowników zarówno mieszkańców, pracowników biur jak i kierowców więc takie przejście powinno się przydać.
  • francis_drake  08.03.2017 18:04
    Skrzyżowanie dróg równorzędnych nie wystarcza do spowolnienia ruchu na ulicy Garażowej. Wielokrotnie byłem świadkiem tego, że kierowcy w ogóle nie zwracali uwagi na fakt, że jest to tego typu skrzyżowanie. Popieram więc pomysł progów, i to dokładnie takich jak proponuje autor na wizualizacji.

    Resztę pomysłów też popieram, z jedną uwagą. Nie należy ograniczać aktualnie istniejących, wyznaczonych miejsc parkingowych (zielenią, co 3 samochód). Oczywiście należy zapewnić komfort pieszym słupkami, ale należy pamiętać, że kierowcy też muszą mieć, gdzie zaparkować, a to wpływa na komfort mieszkańców, chociażby przez możliwość swobodnego przyjmowania gości.

    Generalnie super plan. Jakbym wiedział jak to sam bym taki zgłosił.
    • KrzysztofS  08.03.2017 22:09 Autor projektu
      Bardzo się cieszę, że projekt się podoba.
      Otrzymuję także bardzo przychylne prywatne wiadomości co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że projekt jest potrzebny.
      Proszę pamiętać o głosowaniu ,ponieważ niestety ilość głosów jest warunkiem koniecznym do jego realizacji :)
  • Marcin87  08.03.2017 22:36
    Obecnie przy garażach często jest spożywany alkohol, czego efektem jest roztluczone szkło rano. Najważniejsze moim zdaniem jest wiec dobre oświetlenie, a dwie latarnie to za mało
  • piternet  10.03.2017 14:27
    Na początku chciałem podziękować za dostrzeżenie potrzeby ogarnięcia tego miejsca i świetny projekt. Pozwolę sobie dodać parę uwag, jako mieszkaniec tamtych okolic.
    Służnie zauważono, ze największy problem tam to parkowanie i niezbędne jest tu pilne ucywilizowanie. Myślę że opisany pomysł jest dobry - w obecnych realiach okolicy mrzonką byłoby znaczące zmniejszanie ilości miejsc parkingowych / zmiana tych prostopadłych na równoległe, więc drzewa co trzecie miejsce to dobry kompromis.
    Oprócz tego zdecydowanie konieczne jest osłupkowanie doslownie wszystkiego, bo parkuje się tam wszędzie. Szczególnie niebezpieczne i nagminne jest parkowanie na samym skrzyżowaniu Garażowa/Magazynowa - dlatego też myslę, że przydałoby się przejście dla pieszych, głownie własnie ze wzgledu na to, ze przed parkowaniem na przejsciu kierowcy jeszcze maja jakies skrupuły, a na skrzyżowaniu nie bardzo.
    Co do spowolnienia ruchu - niestety (nie jestem fanem tego rozwiązania), ale jest potrzebne. Zwłaszcza wieczorem średnia prędkość tam jest zdecydowanie większa od przepisowych 50 km/h, skrzyżowanie równoległe średnio obchodzi większość kierowców, zwłaszcza jak ktoś jedzie od Samochodowej w strone Wołoskiej, to nie ma komu ustępować pierwszeństwa.
    Jesli miałbym coś dodać w kontekście samej Garażowej - dobrze byłoby też zająć się przy okazji krótkim fragmentem Garażowej przy stacjach benzynowych Orlen i mniejszej na przeciwko - po jednej stronie chodnika nie ma, a po drugiej (koło Orlenu) jest zastawiony w 100% przez parkujące prostopadle na nim (i kawałku błota) samochody. Razem z odcinkiem proponowanym w projekcie i odcinkami uporządkowanymi przez deweloperów umożliwiłoby to przejście całą Garażową bez konieczności uprawiania dzikiego slalomu między samochodami, jak to ma miejsce obecnie i stworzenie relatywnie przyjaznej i uporządkowanej przestrzeni.
  • Marcin87  10.03.2017 18:25
    Bardzo cenna uwaga odnośnie chodnika przy Orlenie. Trudno jest zaparkować przy ulicy, ale w zeszłym roku oddano tu do użytku ok. 800 nowych mieszkań i kilka dodatkowych miejsc nie poprawi sytuacji. Okolica jest świetnie skomunikowana i ja zadbałabym o to żeby przestrzeń publiczna zachęcała do przejścia pieszo, czy to do miejsca docelowego, czy na przystanek. Poprawić to mogą szersze równe chodniki i dobre oświetlenie. Czy ktoś wyobraża sobie w tym momencie przejście tej ulicy z wózkiem dziecięcym albo co więcej wyminięcie sie takich wózków? Wkrótce to będzie realny problem, dlatego nie warto wypełniać każdego skrawka parkingami. Przy tej skali 5-10 nowych miejsc nie poprawi znaczaco sytuacji, a stracimy okazje żeby Garażowa stala sie prawdziwa miejska ulicą po której przyjemnie jest się przejść.

Zaloguj się, aby komentować.