100 bezpłatnych lekcji angielskiego dla mieszkańców Śródmieścia + dostęp do aplikacji rozbudowującej słownictwo

1394
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Marta Strzelec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
101 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • pomoc społeczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt zakłada umożliwienie nieodpłatnej nauki języka angielskiego wszystkim zainteresowanym mieszkańcom dzielnicy Śródmieście. Mieszkańcy będą mogli korzystać z lekcji on-line oraz multimedialnej aplikacji na smartfony do nauki słówek.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Cały obszar Dzielnicy Śródmieście

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada umożliwienie nieodpłatnej nauki języka angielskiego wszystkim zainteresowanym mieszkańcom dzielnicy Śródmieście. Mieszkańcy będą mogli korzystać z lekcji on-line oraz multimedialnej aplikacji na smartfony do nauki słówek.
Opis projektu
Projekt zakłada zagwarantowanie mieszkańcom dzielnicy Śródmieście możliwości darmowej nauki języka angielskiego dzięki udziałowi w darmowych lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez profesjonalnych lektorów. Lekcje będą odbywać się na żywo oraz w formie webinarium internetowego. Zajęcia będą prowadzone na czterech poziomach: podstawowym, średnio zaawansowanym niższym, średnio zaawansowanym wyższym i zaawansowanym.

Przed przystąpieniem do zajęć każdy chętny weźmie udział w teście kompetencji językowych przez internet i na podstawie wyników zakwalifikowany do odpowiedniego poziomu. Podobny test zostanie wykonany na koniec projektu.

Każdy z poziomów obejmie 25 lekcji (w sumie w ciągu roku odbędzie się 100 lekcji).

Lekcje będą się odbywać w udostępnionej przez Urząd Dzielnicy lokalizacji i będzie dostępna w formie na żywo dla 20 osób. Konkretna lokalizacja zostanie wyznaczona przez jednostkę weryfikującą projekt, w miarę możliwości lokalowych, po konsultacji z autorem projektu.

Każda lekcja trwać będzie ok. 45 minut i będzie transmitowana przez Internet jako webinarium. Aby zapewnić możliwość aktywnego udziału w lekcji osobom, tj. zadawania pytań na czacie, liczba słuchaczy (interaktywnych) obecnych na webinarium będzie ograniczona do 100 osób. Technicznie zostanie to rozwiązane w ten sposób, że ten kto pojawi się wcześniej będzie miał pierwszeństwo. Pozostałe osoby będą mogły odsłuchać lekcje po jej opublikowaniu.

Najbardziej pracochłonną częścią nauki języka jest przyswojenie i utrzymanie w pamięci odpowiedniego słownictwa, do czego niezbędna jest odpowiednia metoda, dlatego wraz z pakietem lekcji z lektorem, mieszkańcy otrzymają dostęp do multimedialnej aplikacji, dzięki której w efektywny sposób można uczyć się słownictwa. Zawartość kursów w aplikacji będzie korelowała z tematyką lekcji. Postępy w nauce będą monitorowane i poziom odpowiednio dostosowywany.

Wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne dotyczące oprogramowania zostały zapisane w załączniku do projektu.

Dostęp do lekcji, nagrań oraz licencji do aplikacji będzie dystrybuowany za pośrednictwem kodów aktywacyjnych.

Ze względu na ograniczenia formularza, dalsze szczegóły realizacji projektu znajdują się w załączniku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nie każdy może pozwolić sobie na naukę języka w szkole językowej, zakup materiałów czy korzystanie z korepetycji. Mieszkańcy dzielnicy Śródmieście odnieśliby ogromną korzyść z realizacji projektu, uzyskując możliwość zdobycia umiejętności, którą można wykorzystać w wielu sferach życia.

Celem projektu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Jest to możliwe, dzięki Wybrana metodologia umożliwia naukę bez wychodzenia z domu. Jest to szczególnie istotne dla osób z różnych względów ograniczonych ruchowo, matek wychowujących dzieci lub osób opiekujących się starszymi. Projekt umożliwia wszystkim, a w szczególności długotrwale przebywającym bez zatrudnienia, na zdobywanie nowych umiejętności, co zwiększa ich szanse powrotu na rynek pracy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Lekcje w formie webinarium na 4 poziomach:
400 zł x 25 lekcji x 4 poziomy= 40000 zł
Szacowany koszt jednej lekcji uwzględnia:
- wynagrodzenie lektora oraz moderatora,
- zryczałtowany koszt przygotowania lekcji
- koszt przygotowania materiałów merytorycznych do aplikacji
- zryczałtowane koszty przeprowadzenia transmisji (w tym m.in.: obsługi plaftormy, wynagrodzenia pracownika technicznego, łącza internetowego)
- archiwizacja nagrania przez cały czas projektu.
Szacowany zakup licencji do korzystania z systemu dla 2000 użytkowników w obrębie Dzielnicy.
40 000 zł
Licencje będą zakupione w modelu SaaS, dlatego wszystkie koszty takie jak hosting, zakup domen, utrzymanie aplikacji, pomoc techniczna, a także publikacja i utrzymanie aplikacji mobilnych są zapewnione. W szacowanej cenie licencji do korzystania z systemu ujęte są wszystkie koszty towarzyszące m. in.:
- przeprowadzenie testu wstępnego (automatycznego),
- przeprowadzenie testu końcowego (automatycznego),
- archiwizacja nagrania przez cały czas projektu,
- ujednolicone logowanie,
- przygotowanie i wydruk kodów dostępu do aplikacji.
Druk materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki) w celu poinformowania mieszkańców o możliwości skorzystania z projektu.
2000 zł
Koordynator zadania – 7000 zł
Wynajem Sali na 100 lekcji dla 20 osób - 5000 zł
Koszt dystrybucji kodów z drukarni do Biblioteki - 7000 zł

Całkowity koszt projektu: 101 000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
101 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.03.2017 15:44
Autor projektu
21.03.2017 18:56
Autor projektu
21.03.2017 20:58
Autor projektu
06.05.2017 18:38
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
09.06.2017 12:46
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jak będą kody "dodrukowywane" skoro liczba osób będzie nieograniczona.
    Partycypantka  14.02.2017 14:05
  • Przecież w internecie jest całe mnóstwo lekcji angielskiego dostępnych nieodpłatnie. Zakup licencji za takie pieniądze jest bez sensu. Jeżeli jednak już by miał przejść taki projekt to należałoby zatrudnić nauczycieli języka angielskiego ze szkól. Zapewne znani i raczej lubiani ?
    Partycypantka  03.03.2017 13:05
  • Szkoda, że nie otrzymałam odpowiedzi na pytanie pierwsze.
    Partycypantka  03.03.2017 13:06
    • Dzień dobry,

      ponieważ projekt zakłada nieograniczoną liczbę uczestników, kody będą systematycznie dodrukowywane i dostarczane do odpowiednich jednostek w zależności od zapotrzebowania. Na pewno nie będzie mieć miejsca sytuacja, w której kodów zabraknie.
      Marta Strzelec  07.03.2017 12:05 Autor projektu

  • Pełno jest programów w internecie , czy to nie szkoda pieniędzy.
    Nie potrzeba żadnych kodów do udziału w lekcjach Jeszcze chodzić szukać punktu odbioru kodów.
    Po co to ?
    Partycypantka  30.03.2017 11:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany