1884 - ul. Keniga – wygodne dojście do pociągu oraz nowe miejsca parkingowe

23.01.2017 20:43 Niewybrany w głosowaniu
awatar solarisu10
autor projektu

Projekt zakłada budowę brakujących fragmentów chodników w rejonie przystanku PKP Ursus-Niedźwiadek oraz formalną zamianę dawnej pętli autobusowej w parking.

Oddane głosy

278

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

297 000,00 zł

Dzielnica

Ursus


Charakter projektu

Lokalny, Ursus Północny


Lokalizacja projektu

ul. Keniga na odc. Orląt Lwowskich - Zagłoby

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt ogólnodostępny, dotyczący dróg publicznych.

Pełny opis projektu

Wydeptane przez pieszych ścieżki prowadzące od stacji PKP Ursus-Niedźwiadek pokazują, że obecny układ chodników nie jest idealny. Projekt zakłada wyznaczenie dwóch dodatkowych odcinków chodników umożliwiających skrócenie dróg dojścia do pociągu.

Osiedle Niedźwiadek boryka się również z problemem ograniczonej liczby miejsc parkingowych, podczas gdy na dawnej pętli autobusowej obowiązuje formalnie zakaz ruchu. Ten projekt może to zmienić! W załączeniu proponowane rozwiązanie, zgodne z projektem przygotowanym na zlecenie Dzielnicy Ursus, dzięki któremu powstałyby ok. 38 legalnych i bezpiecznych miejsc parkingowych.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Poprawa warunków ruchu pieszego oraz zwiększenie liczby miejsc parkingowych.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Roboty pomiarowe, rozbiórkowe i ziemne - 52 305 zł
Nawierzchnie parkingu i chodników - 200 310 zł
Oznakowanie pionowe i poziome - 27 081 zł
Zieleń - 17 304 zł c

Całkowity koszt projektu: 297 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Sprzątanie chodnika, odnowa oznakowania


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 3 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (5)

  • stanleyst  26.01.2017 09:10
    Po co budować parking, skoro mieszkańcy już i tak sobie tam parking zrobili?
    • solarisu10  07.02.2017 22:21 Autor projektu
      Do egzekwowania przepisów ruchu drogowego powołane są odpowiednie służby. W moim projekcie proponuję taką organizację parkowania, aby pojazdy mogły być pozostawiane w sposób zgodny z przepisami oraz bezpieczny dla innych użytkowników ruchu.
  • Marcin Przybytkowski  02.02.2017 12:33
    Ja bym zrobił to zupełnie inaczej, jednak zakres robót jest ogromny. Przede wszystkim złożyłoby się na to wykonanie dodatkowej altany śmietnikowej w miejscu obecnego parkingu pomiędzy budynkami Keniga 1 i 3, i likwidacji tej między Zagłoby 21 i 19, oraz wykonaniu nowej w narożniku przedszkola od strony ul. Zagłoby. Teren pomiędzy budynkami 21, 19 i Keniga 3 zagospodarowałbym na mini skwer (w tej chwili w lato stoi tam woda, teren jest niezagospodarowany wystarczy ławeczka, płyty eko by nie kłaść bauma i zachować powierzchnie biol czynną). Te zmiany prowadziłby do wykonania zielonego przejazdu (płyty eko) tylko dla śmieciarek i dojazd również płyty eko do jednostronnego otwartego parkingu (miejsca skośne) przy Keniga 1 z zwężeniem drogi (funkcja pętli już jest nieaktualna, a więc i druga nitka drogi nie jest konieczna). Dalej należałoby wykonać przebudowę drogi wraz z przesunięciem przystanku w kierunku pętli en face stacji. W miejsce obecnej pętli na terenie działek nr ew. 7/4, 7/5, 9/5 powstałaby natomiast konstrukcja krytego parkingu z zielonym dachem nad o funkcji wypoczynkowej (możliwość wykonania małej gastronomii). To tylko swobodny pomysł do modyfikacji, gdyż w tej chwili bardzo duża powierzchnia zarówno pętli jak i otoczenia wraz ze stacją (o terenach od ul. Krawczyka nie mówię) nie jest udostępniona mieszkańcom, nie spełnia żadnej roli i jest całkowicie niereprezentacyjna.
    • solarisu10  07.02.2017 22:31 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz. Niewątpliwie ten teren posiada duży potencjał, jednak proponowany przez Pana zakres moim zdaniem przekracza możliwości finansowania w ramach budżetu partycypacyjnego. Celem mojego projektu jest zagospodarowanie terenu po byłej pętli, który został obecnie pozostawiony samopas, do czasu kompleksowej przebudowy okolicy, która, mam nadzieję, nastąpi w przyszłości.
  • stanleyst  07.02.2017 22:39
    Już teraz na odcinku 30 metrów ulicy Orląt Lwowskich są dwa przejścia dla pieszych. To ma powstać jeszcze trzecie?
    No bez przesady!
    Tam powinien zostać wybudowany tunel aby samochody mogły bezkolizyjnie mijać pieszych.
    Już teraz trzeba się zatrzymywać i przejazd w okolicach stacji pkp to koszmar a co dopiero po wybudowaniu parkingu!
    Jest P+R i proszę z niego korzystać.

Zaloguj się, aby komentować.