Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

ul. Keniga – wygodne dojście do pociągu oraz nowe miejsca parkingowe

1884
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursus
Ursus Północny
Autor pomysłu solarisu10
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
297 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę brakujących fragmentów chodników w rejonie przystanku PKP Ursus-Niedźwiadek oraz formalną zamianę dawnej pętli autobusowej w parking.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursus
Obszar objęty pomysłem:
Ursus Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Keniga na odc. Orląt Lwowskich - Zagłoby

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę brakujących fragmentów chodników w rejonie przystanku PKP Ursus-Niedźwiadek oraz formalną zamianę dawnej pętli autobusowej w parking.
Opis projektu
Wydeptane przez pieszych ścieżki prowadzące od stacji PKP Ursus-Niedźwiadek pokazują, że obecny układ chodników nie jest idealny. Projekt zakłada wyznaczenie dwóch dodatkowych odcinków chodników umożliwiających skrócenie dróg dojścia do pociągu.

Osiedle Niedźwiadek boryka się również z problemem ograniczonej liczby miejsc parkingowych, podczas gdy na dawnej pętli autobusowej obowiązuje formalnie zakaz ruchu. Ten projekt może to zmienić! W załączeniu proponowane rozwiązanie, zgodne z projektem przygotowanym na zlecenie Dzielnicy Ursus, dzięki któremu powstałyby ok. 38 legalnych i bezpiecznych miejsc parkingowych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Poprawa warunków ruchu pieszego oraz zwiększenie liczby miejsc parkingowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Roboty pomiarowe, rozbiórkowe i ziemne - 52 305 zł
Nawierzchnie parkingu i chodników - 200 310 zł
Oznakowanie pionowe i poziome - 27 081 zł
Zieleń - 17 304 zł c
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
297 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Sprzątanie chodnika, odnowa oznakowania
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
3 000,00 zł

Modyfikacje

17.03.2017 21:32
Autor projektu
05.04.2017 11:32
Wydział Infrastruktury

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Po co budować parking, skoro mieszkańcy już i tak sobie tam parking zrobili?
    stanleyst  26.01.2017 09:10
    • Do egzekwowania przepisów ruchu drogowego powołane są odpowiednie służby. W moim projekcie proponuję taką organizację parkowania, aby pojazdy mogły być pozostawiane w sposób zgodny z przepisami oraz bezpieczny dla innych użytkowników ruchu.
      solarisu10  07.02.2017 22:21 Autor projektu
  • Ja bym zrobił to zupełnie inaczej, jednak zakres robót jest ogromny. Przede wszystkim złożyłoby się na to wykonanie dodatkowej altany śmietnikowej w miejscu obecnego parkingu pomiędzy budynkami Keniga 1 i 3, i likwidacji tej między Zagłoby 21 i 19, oraz wykonaniu nowej w narożniku przedszkola od strony ul. Zagłoby. Teren pomiędzy budynkami 21, 19 i Keniga 3 zagospodarowałbym na mini skwer (w tej chwili w lato stoi tam woda, teren jest niezagospodarowany wystarczy ławeczka, płyty eko by nie kłaść bauma i zachować powierzchnie biol czynną). Te zmiany prowadziłby do wykonania zielonego przejazdu (płyty eko) tylko dla śmieciarek i dojazd również płyty eko do jednostronnego otwartego parkingu (miejsca skośne) przy Keniga 1 z zwężeniem drogi (funkcja pętli już jest nieaktualna, a więc i druga nitka drogi nie jest konieczna). Dalej należałoby wykonać przebudowę drogi wraz z przesunięciem przystanku w kierunku pętli en face stacji. W miejsce obecnej pętli na terenie działek nr ew. 7/4, 7/5, 9/5 powstałaby natomiast konstrukcja krytego parkingu z zielonym dachem nad o funkcji wypoczynkowej (możliwość wykonania małej gastronomii). To tylko swobodny pomysł do modyfikacji, gdyż w tej chwili bardzo duża powierzchnia zarówno pętli jak i otoczenia wraz ze stacją (o terenach od ul. Krawczyka nie mówię) nie jest udostępniona mieszkańcom, nie spełnia żadnej roli i jest całkowicie niereprezentacyjna.
    Marcin Przybytkowski  02.02.2017 12:33
    • Dziękuję za komentarz. Niewątpliwie ten teren posiada duży potencjał, jednak proponowany przez Pana zakres moim zdaniem przekracza możliwości finansowania w ramach budżetu partycypacyjnego. Celem mojego projektu jest zagospodarowanie terenu po byłej pętli, który został obecnie pozostawiony samopas, do czasu kompleksowej przebudowy okolicy, która, mam nadzieję, nastąpi w przyszłości.
      solarisu10  07.02.2017 22:31 Autor projektu
  • Już teraz na odcinku 30 metrów ulicy Orląt Lwowskich są dwa przejścia dla pieszych. To ma powstać jeszcze trzecie?
    No bez przesady!
    Tam powinien zostać wybudowany tunel aby samochody mogły bezkolizyjnie mijać pieszych.
    Już teraz trzeba się zatrzymywać i przejazd w okolicach stacji pkp to koszmar a co dopiero po wybudowaniu parkingu!
    Jest P+R i proszę z niego korzystać.
    stanleyst  07.02.2017 22:39
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany