895 - Bezpieczna Przewodowa - Miedzeszyn

22.01.2017 20:57 Niewybrany w głosowaniu
awatar Robert Jankowski
autor projektu

Instalacja progów spowalniających w ulicy Przewodowej na odcinku od ulicy Celulozy do ulicy Patriotów. Inwestycja ma spowolnić i uspokoić ruch drogowy na jednej z głównych ulic obszaru Miedzeszyna i poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego na długich prostych odcinkach ulicy oraz w rejonie skrzyżowań z niedostateczną widocznością.

Oddane głosy

138

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • bezpieczeństwo

Koszt całkowity projektu

50 000,00 zł

Dzielnica

Wawer


Charakter projektu

Lokalny, Miedzeszyn


Lokalizacja projektu

Ulica Przewodowa od skrzyżowania z ul. Celulozy do skrzyżowania z ul. Patriotów.

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Inwestycja wykonana na ogólnodostępnej ulicy wpływająca na poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi - zarówno pieszych jak i kierowców.

Pełny opis projektu

Projekt polega na instalacji pięciu kompletów (na obu kierunkach ruchu) progów spowalniających typu wyspowego w jezdni ulicy Przewodowej na odcinku od ulicy Celulozy do ulicy Patriotów. W projekcie przewidziane są następujące lokalizacje:
- pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Celulozy a skrzyżowaniem z ulicą Zasadową - bezpieczeństwo skrzyżowania z ulicą Celulozy oraz ulicą Zasadową (szczególnie niebezpieczne skrzyżowanie)
- pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Zasadową a skrzyżowaniem z ulicą Majerankową - bezpieczeństwo skrzyżowania z ulicą Majerankową oraz ulicą Zasadową (szczególnie niebezpieczne skrzyżowanie), przejście dla pieszych
- w okolicy skrzyżowania z ulicą Nenufarów bezpieczeństwo skrzyżowania - sąsiedztwo przedszkola Aniołkowo
- pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Radoszycką a skrzyżowaniem z ulicą Nadarzyńską - bezpieczeństwo skrzyżowania z ulicą Radoszycką oraz ulicą Nadarzyńską
- pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Jałowcową a skrzyżowaniem z ulicą Garncarską - bezpieczeństwo skrzyżowania z ulicą Jałowcową oraz ulicą Garncarską (utrudniona widoczność)
Dokładne lokalizacje powinny uwzględniać wszelkie ograniczenia przepisów dotyczących zachowania odległości m.in. od skrzyżowań lub przejść dla pieszych.
Wybrany typ progu spowalniającego umożliwi bezproblemowy ruch autobusów ZTM jednocześnie spowalniając i uspokajając ruch samochodów osobowych dość często przekraczających prędkość na w/w odcinku. Instalacja tego typu elementów będzie stanowić doskonałe uzupełnienie dla wybudowanego ronda na skrzyżowaniu ulic Przewodowej i Mozaikowej stanowiąc kompleksowe rozwiązanie w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Instalacja progów spowalniających ma na celu spowolnienie i uspokojenie ruchu kołowego na coraz bardziej uczęszczanej ulicy Przewodowej. Przy ulicy z roku na rok gęstnieje zabudowa. Jest wiele przejść dla pieszych oraz wyjazdów z osiedli i posesji. Długie i proste odcinki drogi są przyczyną częstego przekraczania prędkości przez jadących kierowców co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu - w tym pieszych. W perspektywie kilku lat można spodziewać się zagęszczenia zabudowy oraz zwiększenia ruchu kołowego w tym rejonie. Zatem spowolnienie ruchu jest niezbędne aby zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

5 kompletów progów wyspowych z montażem - 5 x 2 x 2500zł = 25000zł
Oznakowanie pionowe wraz z montażem- 5 x 2 x 1000zł = 10000zł
Koszty projektu - 5 x 2 x 1500zł = 15000zł

SZACUNKOWE KOSZTY RAZEM: 50000zł

Całkowity koszt projektu: 50 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (12)

  • autor_56977fe02701c  23.01.2017 07:47
    Zgadzam się, że wszelkie działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są wysoce uzasadnione, jednak stosowanie progów spowalniających na drogach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h to delikatnie mówiąc "psucie nawierzchni". Prędkość pokonywania progu wyspowego to max 20km/h i tylko na drogach o takim ograniczeniu prędkości powinny być one stosowane. W innych warunkach efektem zastosowania progu jest ostre hamowanie a potem przyspieszanie po pokonaniu progu, brak płynnej jazdy a co za tym idzie zwiększony hałas i emisja spalin. Moim zdaniem bardzo dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu funkcjonującego na ul. Lucerny sygnalizatorów zapalających czerwone światło w momencie gdy pojazd przekracza dopuszczalną prędkość. Zwracam również uwagę, że w niedługiej perspektywie ruch na ulicy Przewodowej zostanie w naturalny sposób ograniczony- w efekcie uruchomienia P.O.W. Uważam natomiast, że cały ciąg ulicy Przewodowej powinien być objęty zakazem wyprzedzania a może nawet radarowym pomiarem prędkości.
    • robert_jankowski  09.03.2017 14:51 Autor projektu
      Pierwotnie zastanawiałem się nad rozwiązaniem ze światłami takimi jakie były zainstalowane na ul. Lucerny gdyż także uważałem to za lepsze rozwiązanie. Jednakże po przeanalizowaniu wszystkich aspektów i dyskusji z przedstawicielami urzędu dzielnicy Wawer doszedłem do wniosku, że trudno będzie zrealizować rozwiązanie ze światłami. A to z uwagi na:
      - koszt takiego projektu
      - niezbędny dostęp do zasilania
      - brak możliwości realizacji w ciągu jednego roku (jest to warunek konieczny) spowodowany załatwieniem wszystkich formalności (dostęp do działek pasa drogowego), podłączeniem do energii elektrycznej itd.

      Poza tym światła na Lucerny zostały zlikwidowane jakiś czas temu. Nie znam przyczyny. Być może były nieskuteczne. Sam niejednokrotnie widziałem kierowców kompletnie je ignorujących.

      Co do ograniczenia płynności jazdy to pozwolę się nie zgodzić z twierdzeniem o potrzebie ostrego hamowania. Ograniczenie prędkości przy progach to 30km/h a dopuszczalna prędkość na tej ulicy to 50km/h. Wystarczy zaledwie zdjąć nogę z gazu na 100-200m przed progiem (jest to oznakowane odpowiednio) aby prędkość pojazdu samoczynnie zredukowała się z 50km/h do ok. 35-40km/h. Wystarczy wtedy odrobinę przyhamować. O ile oczywiście pojazd porusza się zgodnie z przepisami. Niejednokrotnie jeżdżę ul. Mrówczą i nigdy nie miałem z tym problemu.

      Co do sytuacji po otwarciu P.O.W. to niestety uważam, że ruch na ul. Przewodowej się jednak zwiększy. A to z uwagi na dojazdy do węzłów: "Patriotów" i "Wał Miedzeszyński".

      Co do fotoradarów oraz zakazu wyprzedzania to w pełni się zgadzam.
  • Wymagający  15.03.2017 23:45
    Tak, wszelkie działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są wysoce uzasadnione jednak należy zachować zdrowy rozsądek. Przewodowa pełni role ulicy łączącej kilka osiedli z Wałem Miedzeszyńskim i nie należy spowalniać tej ulicy do 30 km/h. Już obecnie dojazd do stolicy zajmuje blisko godzinę.
    • robert_jankowski  10.04.2017 09:15 Autor projektu
      Dziękuję za komentarz. Jednocześnie chciałbym zauważyć, że po zainstalowaniu progów średnia prędkość spadnie z obecnych 50km/h do ok 40km/h. Ograniczenia prędkości do 30km/h są tylko lokalnie w okolicy progów. Zatem zmniejszenie prędkości o 10km/h będzie skutkować wydłużeniem przejazdu o ok 40 sekund na odcinku 2 km ulicy Przewodowej. (niecałą minutę na całej długości od Patriotów do Wału Miedzeszyńskiego). Jestem przekonany, że dla bezpieczeństwa można poświęcić ten czas na dojazd do centrum miasta.
  • autor_56977fe02701c  09.04.2017 11:07
    W ciągu najbliższych 2 lat ulica Przewodowa zostanie przebudowana. Na skrzyżowaniu z ulica Zasadową i Tawułkową powstanie rondo które znacznie spowolni ruch, przebudową będzie również objęta ulica Tawułkowa, która zyska chodniki i zostanie poszerzona. To wszystko wraz z POW, która w naturalny sposób ograniczy ruch na Przewodowej poddaje w wątpliwość sens tej inwestycji.
    • robert_jankowski  10.04.2017 09:28 Autor projektu
      Tak jak już wspominałem w swojej pierwszej odpowiedzi. Ruch na Przewodowej z roku na rok wzrasta. Niestety obawiam się wzrostu natężenia ruchu na ul. Przewodowej z uwagi na to, że będzie to jedna z dróg dojazdowych do węzłów "Patriotów" oraz "Wał Miedzeszyński".
      Nie sądzę też, aby w ruchu lokalnym ktoś kto miałby jechać Przewodową od Wału do Patriotów wybrałby trasę S2. Bądźmy realistami. Sam wjazd i zjazd na węzłach zajmie więcej czasu niż przejazd Przewodową.

      Cieszę się, że takie inwestycje są planowane (rondo i przebudowa Tawułkowej). Jednakże pragnę zauważyć, że przebudowa ul. Tawułkowej nie ma nic wspólnego z uspokojeniem ruchu na Przewodowej.

      Nadmierna prędkość jest głównym problemem na ul. Przewodowej. Wszyscy wiedzą jak często są tam wypadki. Chociażby ostatnie dwa. Na jesieni ubiegłego roku na skrzyżowaniu Celulozy i Przewodowej auto niemalże przeleciało przez płot. A także śmiertelny wypadek w grudniu 2016 w rejonie skrzyżowania z ul. Mrągowską.

      Pozwólmy po prostu wypowiedzieć się mieszkańcom w głosowaniu. Każdy może wtedy poprzeć projekt, który uważa za słuszny.
    • autor_56977fe02701c  10.04.2017 11:54
      Oczywiście, że mieszkańcy się wypowiedzą i to będzie wiążące, jednak możliwość zamieszczania komentarzy ma służyć wymianie różnych opinii i punktów widzenia a tym samym skłaniać do przemyśleń, dyskusji a dzięki temu podejmowania słusznych decyzji. Pozwolę sobie nie zgodzić się z argumentacją, że Przewodowa stanie się droga dojazdową do węzłów POW. Zapraszam Pana do odwiedzenia w godzinach porannych skrzyżowania Patriotów i Przewodowej, zobaczy tam Pan korek, który w większości tworzą samochody na rejestracjach z Józefowa czy Otwocka chyba jest oczywistym, że zamiast pchać się w Przewodowa będą zjeżdżać 400m wcześniej na POW, podobnie jak mieszkańcy np. Falenicy. A nawet jeśli się mylę i okaże się, że jest inaczej to tym bardziej główna arteria dojazdowa nie powinna być psuta progami, bo jeśli tak to dlaczego nie miałyby się one znaleźć na Bysławskiej Patriotów czy Wale Miedzeszyńskim? Wszędzie tam dochodzi regularnie do zdarzeń drogowych mniej lub bardziej tragicznych. A w kontekście pochopnego podejmowania decyzji przy społecznym aplauzie trzeba przypomnieć, że możliwość prewencyjnych działań Straży Miejskiej poprzez ustawianie znaków "radarowy pomiar prędkośći" i wykonywanie tegoż pomiaru została zablokowana przez ustawodawcę przy ogromnym społecznym poparciu. Czy nie byłoby prościej i łatwiej gdyby takie działania prewencyjne mogły być prowadzone przez Straż Miejską? Wiem, że w tej chwili "bijemy pianę" odpowiadając sobie wzajemnie, ale może to zachęci innych do zabrania głosu w dyskusji. Pozdrawiam
    • robert_jankowski  10.04.2017 12:07 Autor projektu
      Nie przesadzałbym z tym "biciem piany" :) Po prostu odpowiadam na komentarze, gdyż uważam, ze jest to mój obowiązek jako pomysłodawcy projektu.

      Chciałbym tylko zauważyć, że ulica Przewodowa nie jest żadną "arterią" a jedynie ulicą miejską podobnie jak np. Mozaikowa.
      Co do Wału Miedzeszyńskiego czy też Bysławskiej to są to drogi wojewódzkie (801, 711). Zdecydowanie innej klasy niż Przewodowa.

      Gdyby kierowcy nagminnie nie przekraczali dopuszczalnej prędkości na Przewodowej, to nie byłoby potrzeby zgłaszania takiego projektu. Mi po prostu zależy na bezpieczeństwie mieszkańców dzielnicy.
  • WAWA1234  19.04.2017 13:08
    Super pomysł. Jestem na TAK. Może w końcu kierowcy zaczną jeździć zgodnie z przepisami. Skończy się szybka jazda na Przewodowej i wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Będzie można bezpiecznie przejść do sklepu i na przystanek autobusowy. Jestem za bezpieczeństwem. Popieram projekt.
    • autor_56977fe02701c  19.04.2017 19:25
      Kierowcy i tak nie będą jeździć zgodnie z przepisami, podobnie jak ma to miejsce na Mrówczej. Jedynym efektem będą dziwne hamowania i spiętrzanie porannego ruchu na kolejnych progach oraz przejeżdżanie środkiem między progami. Sposobów zdecydowanie lepszych na spowolnienie ruchu jest wiele, wymieniałem je we wcześniejszych komentarzach dodam jeszcze jeden przykład jakim jest ulica Izbicka. Po remoncie i budowie wysepek przy przystankach i przejściach dla pieszych ruch zdecydowanie uległ spowolnieniu. Dobrym pomysłem byłoby objęcie całej Przewodowej zakazem wyprzedzania podkreślonym dodatkowo liniami ciągłymi jak to ma miejsce na ulicy Mozaikowej pomiędzy Panny Wodnej a Przewodową. Zdecydowane NIE dla progów i psucia nawierzchni. Jednocześnie apeluje do mieszkańców, którzy tak ochoczo popierają pomysł (w tym do autora), Wy mieszkając na wysokości Strzygłowskiej będziecie mieli do pokonania raptem jeden próg co jak rozumiem da się tolerować, ale inni będą się tłukli dwa kilometry Przewodową znosząc cierpliwie to koszmarne rozwiązanie. Pomysł jest typowym przykładem partykularyzmu, NALEŻY SIĘ LICZYĆ Z SZERZEJ ROZUMIANYM INTERESEM SPOŁECZNYM.
  • mieszkaniec_przewodowej  19.04.2017 21:31
    Witam, jestem mieszkańcem ul. Przewodowej i jako jej mieszkaniec nie bardzo mogę z niej zrezygnować, a dokładniej to z ruchu jaki na niej się odbywa, w związku z czym popieram pomysł progów zwalniających, który ukróci szaleńczą jazdę, wyprzedzanie i wiele innych niebezpiecznych manewrów wykonywanych przez debili za kółkiem. Odnośnie uwag zgłaszanych przez innych na tym forum, to rozumiem że to są użytkownicy ulicy a nie mieszkańcy, a jeżeli tak jest to uważam, że mają prawo do wypowiedzi, ale już nie decyzji, a jeżeli progi się nie podobają, proszę jeździć szybszą/alternatywną trasą. Nie walczą Państwo codziennie próbując przejść przez jezdnię czy wysłuchując wycia wiejskich "tjuningowców", a podejrzewam że jedyna walka, to z nudą za zbyt wolno jadącymi samochodami tą ulicą, więc jeżeli tak jest, to proszę o sugestię, ale nie podważanie sensu projektu dbającego o bezpieczeństwo mieszkańców tej ulicy, a nie wygodę kierowców z niej korzystających. Osobiście też nie jeżdżę rowerem tylko samochodem, ale bezpieczeństwo przede wszystkim i jestem gotów zrezygnować z wygody szybszego przemieszczania się. A jak fantazja kusi to zapraszam na ul. Skalnicową, tam można nieco szybciej niż na ul. Przewodową
  • robert_jankowski  15.07.2017 09:13 Autor projektu
    Wszystkim, którzy głosowali dziękuję za poparcie projektu.

Zaloguj się, aby komentować.