1881 - ul. Spisaka – wygodne dojście do parku i poprawa bezpieczeństwa pieszych

23.01.2017 20:42 Niewybrany w głosowaniu
awatar solarisu10
autor projektu

Projekt zakłada wykonanie azyli (wysepek) na nieosygnalizowanych przejściach dla pieszych przez ul. Spisaka oraz wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych na przedłużeniu alejki w parku Czechowickim przy skrzyżowaniu z ul. Malinową.

Oddane głosy

451

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

142 000,00 zł

Dzielnica

Ursus


Charakter projektu

Lokalny, Ursus Południowy


Lokalizacja projektu

Spisaka, skrzyżowania z Melcera, Słupską, Suchy Las, Robinii, Żurawicką, Malinową

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt ogólnodostępny, dotyczący dróg publicznych.

Pełny opis projektu

Azyle (wysepki) w sposób znaczący ułatwiają pieszym przechodzenie przez jezdnię, dając możliwość przejścia na dwa razy oraz poprawiają ich bezpieczeństwo. Jest to szczególnie istotne, gdyż piesi są najbardziej zagrożoną grupą na polskich drogach, co plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie. Tylko w Ursusie w latach 2012-2015 było 36 wypadków z pieszymi.

Projekt zakłada wykonanie azyli z kostki na skrzyżowaniach ul. Spisaka z następującymi ulicami: Melcera, Słupska, Suchy Las (2x), Robinii (2x), Żurawicką, Malinową (nowe przejście). Skrzyżowanie z ul. Bodycha nie zostało uwzględnione w projekcie, gdyż musiałby być on realizowany częściowo poza granicą Warszawy.

Przykładowy azyl można zobaczyć na zdjęciu: https://zdm.waw.pl/uploads/1214/01172017-dickiensa-azyle-bp_1484731478.jpg

Projekt zakłada również wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Spisaka z ul. Malinową na przedłużeniu alejki w parku Czechowickim (lokalizacja zgodnie z załącznikiem graficznym). Obecnie w tym miejscu piesi wychodzący z parku nie mają możliwości bezpiecznego pokonania jezdni.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Jezdnia ul. Spisaka jest bardzo szeroka i dosyć ruchliwa, przez co pieszym nie zawsze jest łatwo przejść na drugą stronę.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

azyle na 8 przejściach * 15 000 zł = 120 000 zł
wyznaczenie nowego przejścia – 10 000 zł
dokumentacja projektowa 10% – 12 000 zł

Całkowity koszt projektu: 142 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Odnowa oznakowania


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.