Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Dodatkowe przejście dla pieszych przez al. KEN pomiędzy Płaskowickiej a północnym wyjściem z metra Natolin

988
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy
Autor pomysłu Hanna Wróbel
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
500 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Dodatkowe przejście dla pieszych przez al. KEN niezbędne jest na wprost budynków al. KEN 47 i 52. Jest to najdłuższy odcinek al. KEN bez przejścia dla pieszych. Powstanie nowego przejścia spowoduje, że odległości między przejściami będą takie jak na pozostałych odcinkach al. KEN a piesi będą wygodne poruszać się w tej okolicy.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. KEN na odcinku pomiędzy ul. Płaskowickiej a północnym wyjściem z metra Natolin - na wprost budynków o nr 47 i 52.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Droga publiczna zbiorcza. Al. KEN na odcinku pomiędzy ul. Płaskowickiej a ul. Belgradzką znajduje się na działkach ewidencyjnych nr 6 z obrębu nr 1-11-04 oraz nr 1/2 i 2/2 z obrębu nr 1-11-05. Dokładna lokalizacja na załączonym rysunku.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Dodatkowe przejście dla pieszych przez al. KEN niezbędne jest na wprost budynków al. KEN 47 i 52. Jest to najdłuższy odcinek al. KEN bez przejścia dla pieszych. Powstanie nowego przejścia spowoduje, że odległości między przejściami będą takie jak na pozostałych odcinkach al. KEN a piesi będą wygodne poruszać się w tej okolicy.
Opis projektu
Wnioskowane przejście dla pieszych wymaga sygnalizacji świetlnej i wyposażenia w doświetlenie oraz wybudowania wysepki (azylu) pomiędzy pasami jezdni idącymi w przeciwnych kierunkach. Zielone dla pieszych powinno zapalać się na żądanie pieszego.
Przejście dla pieszych powinno znajdować się na wprost budynków al. KEN 47 i 52, czyli w połowie odcinka między wyjazdami z osiedlowych uliczek – wtedy nie będzie konieczności obejmować sygnalizacją świetlną wyjazdów z tych uliczek. Dzięki temu projekt będzie tańszy i nie wydłuży się znacząco czas oczekiwania na zmianę światła.
Al. KEN stanowi drogę zbiorczą, a nie główną, znajdują się przy niej budynki mieszkalne, lokale usługowe i sklepy. Piesi powinni mieć możliwość nieutrudnionego korzystania z lokali po obu stronach ulicy, a w tym celu niezbędne jest dodanie wnioskowanego przejścia dla pieszych. Nieuzasadnione jest usytuowanie przejść dla pieszych w tak dużej odległości jak obecnie.
Obecnie odległość między przejściami dla pieszych przez al. KEN wynosi prawie pół kilometra. Najbliższe znajdują się przy skrzyżowaniu z ul. Płaskowickiej lub przy północnym wyjściu z metra Natolin. To najdłuższy odcinek na al. KEN bez przejść dla pieszych.
Przejście dla pieszych - powstające w marcu 2017 r. w zamian za zlikwidowane na czas budowy przejście przy rondzie - będzie jedynie tymczasowe na czas pierwszego etapu budowy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy i ma zostać zlikwidowane w 2018 r. Zatem nie ma wpływu na proponowane nowe przejście dla pieszych, które będzie istnieć później.
Uzasadnienie realizacji projektu
Stworzenie dodatkowego przejścia dla pieszych przy budynkach al. KEN 47 i 52, (mniej więcej na wysokości przedłużenia ul. Migdałowej), ułatwi pieszym poruszanie się wzdłuż i w poprzek al. KEN, a także ułatwi korzystanie z lokali usługowych przy tej ulicy. Ponadto spowoduje, że odległości między przejściami przez al. KEN będą zbliżone do odległości na pozostałych odcinkach tej ulicy.
Zbyt duże odległości między przejściami zniechęcają mieszkańców do spacerowania wzdłuż ulic i korzystania z lokali usługowych położonych po przeciwnych stronach ulicy. Częstsze zlokalizowanie przejść sprawi, że piesze poruszanie się będzie wygodniejsze, a ulice przestaną sprawiać wrażenie, że zostały stworzone jedynie z myślą o samochodach.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W ramach kwoty 500 000 zł:
• sygnalizacja świetlna: 384 000 zł,
• przejście dla pieszych przez dwie jezdnie: 3 500 zł,
• oznakowanie fluorescencyjne i doświetlenie przejść dla pieszych LED. Zasilanie solarne 2xGT130 lub alternatywnie podłączenie do zasilania latarni przydrożnych oraz montaż: 42 500 zł,
• wybudowanie wysepek (azyli) miedzy pasami jezdni w przeciwnych kierunkach: 5 000 zł,
• budowa dojść do przejścia: 50 000 zł,
• dokumentacja projektowa: 15 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
500 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Dodatkowe przejście dla pieszych wymaga odśnieżania zimą, bieżących remontów, konserwacji oraz energii na oświetlenie i sygnalizację świetlną.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
15 000,00 zł

Modyfikacje

20.03.2017 18:21
Autor projektu
20.03.2017 18:21
Autor projektu
21.03.2017 22:03
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Zastanowił bym się nad doświetleniem przejścia lampami LED skoro planuje Pani sygnalizację świetlną. Azyle dla pieszych będą z istniejącego pasa rozdziału. Pomniejszy to lekko koszt projektu.
    Piotr Gąsowski  23.01.2017 00:49
    • Dziękuję za wskazówki - wezmę pod uwagę.
      Hanna Wróbel  23.01.2017 05:59 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Maciej S.  23.01.2017 11:21
  • Przyda się tam przejście, dużo osób przechodzi przez ulicę na tej wysokości. Pytanie tylko czy sygnalizacja świetlna jest tam niezbędna, czy nie wystarczy oświetlenie przejścia? Z jednej strony światła to większe koszty z drugiej bezpieczeństwo. Jak światła to koniecznie dopasować zmianę sygnalizacji do okolicznych świateł.
    zwyklymieszkaniec  23.01.2017 11:51
    • Tak to przejście jest bardzo potrzebne. Bardzo dokładnie badałam wcześniej czy można zrobić to przejście bez sygnalizacji świetlnej i wiem, że ZDM nie zgodzi się na żadne nowe przejście na al. KEN bez świateł. Dlatego tak, muszą być tu światła, mimo że to dużo droższe. Ale przejście jest potrzebne. Zachęcam do głosowania w czerwcu na ten projekt.
      Hanna Wróbel  23.01.2017 13:08 Autor projektu
  • Jak już będzie sygnalizacja, to może warto wraz z przejściem od razu zrobić przejazd rowerowy.
    Lukasz33  29.01.2017 18:58
  • A niby dla kogo to przejście? Mieszkam tam i jakoś nie zauważyłem, żeby była paląca potrzeba przechodzenia w tym miejscu przez KEN. Zwłaszcza, że po obu stronach ulicy przeważają restauracje, albo sklepy nie z artykułami pierwszej potrzeby. Szkoda pieniędzy na takie pomysły.
    Ziutek 0.  12.03.2017 22:49
  • Więcej informacji o projekcie na Facebooku na stronie "Dodatkowe przejście dla pieszych przez al. KEN między Płaskowickiej/Natolin": https://www.facebook.com/DodatkowePrzejsciePrzezKEN/
    Hanna Wróbel  24.04.2017 17:55 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany