1866 - ul. Gierdziejewskiego – usprawnienia piesze i rowerowe

23.01.2017 20:38 Niewybrany w głosowaniu
awatar solarisu10
autor projektu

Projekt zakłada wykonanie azyli (wysepek) na przejściach dla pieszych przez ul. Gierdziejewskiego oraz przedłużenie istniejącej asfaltowej drogi dla rowerów do wysokości ul. Siłaczki

Oddane głosy

455

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi

Koszt całkowity projektu

169 400,00 zł

Dzielnica

Ursus


Charakter projektu

Lokalny, Ursus Północny


Lokalizacja projektu

ul. Gierdziejewskiego, skrzyżowania z Wolności, Warszawską, Siłaczki, Balicką

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt ogólnodostępny, dotyczący dróg publicznych

Pełny opis projektu

Azyle (wysepki) w sposób znaczący ułatwiają pieszym przechodzenie przez jezdnię, dając możliwość przejścia na dwa razy oraz poprawiają ich bezpieczeństwo. Jest to szczególnie istotne, gdyż piesi są najbardziej zagrożoną grupą na polskich drogach, co plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie. Tylko w Ursusie w latach 2012-2015 było 36 wypadków z pieszymi, z czego 2 w ul. Gierdziejewskiego.

Projekt zakłada wykonanie azyli z elementów prefabrykowanych na skrzyżowaniach ul. Gierdziejewskiego z następującymi ulicami: Wolności (2x), Warszawską (2x), Balicką oraz przy przejściu na wysokości ul. Siłaczki.

Przykładowy azyl: https://zdm.waw.pl/uploads/1214/01172017-dickiensa-azyle-bp_1484731478.jpg

Projekt zakłada również wymianę nawierzchni z kostki betonowej na istniejącej drodze dla rowerów w ul. Gierdziejewskiego oraz przedłużenie jej do wysokości ul. Siłaczki z wykorzystaniem parkingu przy bazarze (zgodnie z załącznikiem graficznym). Dzięki temu rowerzyści zyskają możliwość wjazdu i zjazdu z drogi dla rowerów w ul. Gierdziejewskiego. Obecnie ruch rowerowy jest możliwy jedynie w relacji Gierdziejewskiego – Warszawska.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Poprawa bezpieczeństwa pieszych oraz warunków ruchu rowerowego.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa/remont drogi dla rowerów o szerokości 2 m – 160 m * 2 m * 200 zł/m2 = 64 000 zł
azyle na 6 przejściach * 15 000 zł/przejście = 90 000 zł
dokumentacja projektowa 10% - 15 400 zł

Całkowity koszt projektu: 169 400,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Sprzątanie drogi dla rowerów, odnowa oznakowania


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 3 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.