Młodzi informatycy na start! Zajęcia informatyczne z elementami programowania, grafiki i animacji komputerowej dla najmłodszych

2576
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bielany
Wawrzyszew
Autor pomysłu Krzysztof Natkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
34 269 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1037 głosów za tym projektem
Realizacja niestandardowych zajęć komputerowych spoza podstawy programowej dla zainteresowanych, najmłodszych dzieci w wieku 7-9 lat. Oprócz poszerzonego pakietu wiadomości dotyczących bezpieczeństwa w sieci, dzieci mogłyby podjąć przygotowanie do programowania. Zajęcia oferowałyby też podstawy grafiki i animacji komputerowej. Ich głównym celem będzie rozbudzanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych i kreatywności uczniów.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
16.01.2019 15:35

W ramach projektu odbywały się zajęcia, podczas których młodzi mieszkańcy Bielan poznawali innowacyjne metody nauczania. W programie były m.in.: zajęcia z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu, zajęcia z podstaw programowania, udział w konkursach związanych z projektem, zajęcia z podstaw grafiki i animacji komputerowej oraz prezentacji multimedialnych.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty dla Dzielnicy Bielany

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Wawrzyszew
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Al. Reymonta 25
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa nr 209 im. Hanki Ordonówny w Warszawie posiada salę komputerową, w której mogłyby odbywać się zajęcia. Na miejscu jest informatyk-konserwator czuwający nas bazą sprzętu komputerowego.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Realizacja niestandardowych zajęć komputerowych spoza podstawy programowej dla zainteresowanych, najmłodszych dzieci w wieku 7-9 lat. Oprócz poszerzonego pakietu wiadomości dotyczących bezpieczeństwa w sieci, dzieci mogłyby podjąć przygotowanie do programowania. Zajęcia oferowałyby też podstawy grafiki i animacji komputerowej. Ich głównym celem będzie rozbudzanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych i kreatywności uczniów.
Opis projektu
Projekt odpowiada na zapotrzebowanie obszaru zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania i umiejętności najmłodszych w dobie cyfrowej cywilizacji. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym na lekcjach mają mało zajęć z zakresu informatyki, a ich zakres jest elementarny. Wielu uczniów wykazuje duże zainteresowanie tym obszarem edukacji. Warto też zwrócić uwagę na bezpieczeństwo dzieci w sieci, gdyż to właśnie najmłodsi najbardziej narażeni są na skutki cyberprzemocy. Projekt umożliwiłby przygotowanie dzieci do bezpiecznego korzystania z Internetu oraz wybranych przez nauczyciela programów edukacyjnych i narzędzi cyfrowych.
Oprócz poszerzonego pakietu wiadomości dotyczących bezpieczeństwa w sieci, dzieci mogłyby podjąć przygotowanie do programowania w języku Scratch – tworzyć pierwsze własne projekty. Z pewnością chętnie podjęłyby zadania projektu Godzina Kodowania pod okiem instruktora. Zaletą projektu jest samodzielna i twórcza praca uczniów pod nadzorem nauczycieli oraz kreatywne uczenie się matematyki, niejako mimochodem przy okazji programowania. Zajęcia oferowałyby też podstawy grafiki i animacji komputerowej oraz zajęcia z prezentacji multimedialnych.
Projekt więc zakłada realizację niestandardowych zajęć komputerowych spoza podstawy programowej dla najmłodszych, zainteresowanych dzieci w wieku 7-9 lat.
Zakładamy powstanie 7 grup: 2 grup pierwszoklasistów, 2 grup drugoklasistów i 3 grup trzecioklasistów.
W programie zajęć znajdą się więc: zajęcia z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu, zajęcia z zakresu podstaw programowania, udział w konkursach związanych z projektem, zajęcia z zakresu podstaw grafiki i animacji komputerowej, prezentacji multimedialnych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt wychodzi naprzeciw poszukiwaniom innowacyjnych metod nauczania oraz wspierania kompetencji logiczno-matematycznych uczniów. Założenia projektu zgodne są z zapotrzebowaniem rynku pracy i potrzebą kształcenia młodego pokolenia w kierunku technicznym i informatycznym (wielu odbiorców – mało twórców). Projekt skierowany do dzieci ze szkół bielańskich. Młodzi uczniowie interesują się komputerami, chętnie zapoznają się z ciekawymi, wybranymi programami i narzędziami cyfrowymi. Zajęcia komputerowe pozwolą im rozszerzyć horyzonty i rozwinąć zainteresowania, dadzą możliwość ciekawego spędzenia wolnego czasu oraz umożliwią przebywanie w grupie rówieśniczej dzielącej podobne pasje. Projekty związane z programowaniem wśród najmłodszych wpisane są do priorytetów edukacyjnych m.st. Warszawy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Koordynator - wynagrodzenie (dokumentacja, koordynowanie pracy nauczycieli) - 100 godz. x 65 zł/godz. - 6 500,00 zł
2. Nauczyciele – wynagrodzenie - 259 godz. x 65 zł/godz. - 16 835,00 zł
Pochodne od wynagrodzeń (19% od 23 335 zł) - 4 434,00 zł
3. Sprzęt doposażający zajęcia np. nagrywanie filmów (2 tablety 1300 zł x2, aparat fotograficzny 350 zł, akcesoria drobne (np. przewody) 50 zł - 3 000,00 zł
4. Dyplomy uczestnictwa dla wszystkich dzieci (na zakończenie kursu) + papier do wydruku niektórych prac uczniów + tonery (dyplomy 105 dzieci x 3 zł=315 zł) (papier – w tym papier fotograficzny -85 zł) (zakup tonerów – 100 zł) - 500,00 zł
5. Nagrody za udział w konkursie organizowanym w szkole związanym z projektowaniem opartym na kodowaniu (9 miejsc – 3x za pierwsze miejsce, 3x za drugie miejsce, 3x za trzecie miejsce) drobny sprzęt elektroniczny - 3x (bo w kategorii pierwszoklasiści, drugoklasiści, trzecioklasiści) - 500,00 zł
6. Reklama: zakup papieru, toneru, wydruk plakatów itp. - 800,00 zł
7. Zakup środków czystości (dla szkoły w której realizowany jest projekt) - 800,00 zł
8. Opłata za media (energia elektryczna, zużycie wody) - 900,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
34 269,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

25.01.2017 10:28
slacek
15.02.2017 09:24
aarabadzic
16.02.2017 12:11
slacek
16.03.2017 15:47
slacek
20.04.2017 16:50
slacek
20.04.2017 16:51
slacek
09.05.2017 11:17
slacek
10.05.2017 08:02
slacek
Oddano 1037 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany