Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Magiczny Dywan

1214
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wawer
Las
Autor pomysłu Karol Kozdra
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
10 800 zł
Kategoria
  • edukacja
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 123 głosów za tym projektem
„Magiczny Dywan” multimedialne urządzenie edukacyjno/rehabilitacyjne.
Projekt ma na celu ułatwienie oraz uatrakcyjnienie procesu nauczania, poprzez wprowadzenie interaktywnych gier oraz zabaw, dopasowanych do podstawy programowej i Cyfrowej Szkoły.
Urządzenie pobudza aktywność dziecka, wzbogaca proces poznawczy oraz daje możliwość rehabilitacji ruchowej dzieci, osób niepełnosprawnych i starszych. Więcej informacji: www.magicznydywan.pl

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
05.02.2019 16:00

W ramach projektu zakupiono multimedialne urządzenie edukacyjno-rehabilitacyjne "Magiczny Dywan” na potrzeby ZSP nr 9.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Wawer

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wawer
Obszar objęty pomysłem:
Las
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Kadetów 15, 03-987 Warszawa

Dane projektu

Skrócony opis projektu
„Magiczny Dywan” multimedialne urządzenie edukacyjno/rehabilitacyjne.
Projekt ma na celu ułatwienie oraz uatrakcyjnienie procesu nauczania, poprzez wprowadzenie interaktywnych gier oraz zabaw, dopasowanych do podstawy programowej i Cyfrowej Szkoły.
Urządzenie pobudza aktywność dziecka, wzbogaca proces poznawczy oraz daje możliwość rehabilitacji ruchowej dzieci, osób niepełnosprawnych i starszych. Więcej informacji: www.magicznydywan.pl
Opis projektu
Projekt ma na celu uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej dla dzieci oraz wprowadzenie elementu ruchu w etap nauczania. Samo urządzenie daje nauczycielom, bądź rodzicom, wsparcie merytoryczno-dydaktyczne w postaci pakietu metodycznego, uwzględniającego wymogi podstawy programowej i Cyfrowej Szkoły.
Korzystanie z urządzenia wpływa pozytywnie na:
rozwój motoryki poprzez wykorzystanie różnorodnych ćwiczeń ruchowych
pozytywnie wpływa na koncentrację
wpływa pozytywnie na interakcję między dziećmi i zapobiega alienacji
wspomaga realizację Podstawy Programowej w zakresie TIK
zawiera dopasowany do podstawy programowej pakiet gier i zabaw edukacyjnych
kształtuje nawyk powtarzania
łączy zabawę i naukę wykorzystując elementy rywalizacji

„Magiczny Dywan” wraz ze swoimi animacjami ma bardzo szerokie zastosowanie np. w rehabilitacja dzieci, młodzieży i osób starszych, edukacji przedszkolnej oraz szkolnej (poprzez gdy, zabawy, naukę współpracy), czy na świetlicach i salach zabaw.

Jednocześnie, świetnie sprawdzałby się podczas cyklicznych imprez typu „Święto Osiedla Las”, jako dodatkowa atrakcja dla mieszkańców.

Magiczny Dywan to zintegrowany system czujników ruchu, który zawiera w sobie projektor, komputer i moduł interaktywny. Jego funkcjonalność umożliwia szerokie zastosowania w każdym pomieszczeniu, na jasnym i jednolitym podłożu. Obraz wyświetlany na podłogę tworzy wirtualny „magiczny dywan”, na którym uczestnicy przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych, po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy, a na interaktywnych reklamach kończąc. Osoba, podczas zabawy, integruje się w jej tok, za pomocą ruchów rąk lub nóg. Wielkość wyświetlanego obrazu zależy od wysokości zawieszenia urządzenia nad powierzchnią podłogi i zbliżona jest do prostokąta o wymiarach 2 X 3 metry. Zaletą jest niezwykła łatwość obsługi, wyłącznie za pomocą pilota zdalnego sterowania. Jest to zasada zbliżona do obsługi domowego telewizora. Magiczny Dywan to podłoga interaktywna zaprojektowana przez polskich inżynierów dostosowana swą funkcjonalnością do polskich wymogów edukacyjnych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Urządzenie, przez swą innowacyjność, daje zupełnie nowe możliwości w sposobie nauczania dzieci, wyrabiania refleksu, czy poprawiania koordynacji ruchowej. Jest doskonałym urządzeniem służącym jako bezpośrednia pomoc naukowa, która ułatwia pracę nauczycielom i pomaga uczniom w czynnym udziale w lekcjach na wszystkich poziomach edukacji.
Jednocześnie, „magiczny dywan” może służyć do zajęć ruchowych oraz rehabilitacji tak dzieci jak i osób w wieku podeszłym.

W samym osiedlu Las i okolicach, brak jest miejsc oraz urządzeń, które oferowałyby najmłodszym tego typu rozrywkę, pozwalając na poznawanie otoczenia oraz świata w formie zabawy. Również brak jest placówek, które oferowałyby zajęcia ruchowe dla dzieci, osób niepełnosprawnych oraz starszych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt projektu - 10 800 zł
Kwota zawiera urządzenie na polskiej licencji w skład którego wchodzą:
magiczne „oko” wykrywające ruch,
wbudowany projektor krótkoogniskowy, (jasność projektora min. 3200 ANSI, wytrzymałość lampy min. 4000h, pełen serwis w Polsce)
wbudowany komputer klasy PC,
zestaw interaktywnych gier i zabaw do edukacji i rozrywki
podwyższony stopień bezpieczeństwa (elementy zamknięte w obudowie)
pilot zdalnego sterowania,
złącza USB, VGA, LAN, Audio,
wieszak sufitowy,
kabel zasilający,
instrukcja obsługi.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
10 800,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

19.03.2017 19:46
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany