Świat eksperymentów dla dzieci

1262
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bielany
Wrzeciono, Młociny
Autor pomysłu Jacek Łukasik
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
92 200 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 330 głosów za tym projektem
Bezpłatne zajęcia z chemii, fizyki, matematyki (z użyciem klocków edukacyjnych) oraz robotyki. Ciekawe doświadczenia, unikalne style uczenia się, elementy gry oraz muzyki. Wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka do nauki. Podział na grupy pod względem wiekowym.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
16.01.2019 15:51

W ramach projektu w Szkole Podstawowej nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego „Dziadka” odbywały się zajęcia dla dzieci. W programie były trzy bloki zajęć:

  1. Twójrcza edukacja. Eksperymenty chemiczno-fizyczne
  2. Łamigłówki matematyczne
  3. Robociaki
Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty dla Dzielnicy Bielany

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Wrzeciono, Młociny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wrzeciono 9
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka", ul. Wrzeciono 9, Warszawa
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć w ciągu roku szkolnego od stycznia do czerwca i od września do grudnia. Podział na grupy wiekowe, np. klasy 0, 1, 2-3, 4-5, 6-7-8. Każda z grup uczęszcza na zajęcia raz w miesiącu (dwie grupy co tydzień). Zestaw ćwiczeń i zabaw ogólnorozwojowych dostosowany do różnych przedziałów wiekowych. Zajęcia prowadzone przy użyciu różnorodnego sprzętu udostępnianego z zasobów własnych nauczyciela, np. sprzęt, szkło i odczynniki chemiczno-fizyczne, klocki edukacyjne do nauki matematyki dla najmłodszych i robotyki. Projekt nie zakłada zakupu sprzętu niezbędnego do realizacji projektu.

Trzy bloki zajęć:
1.Chemia - fizyka – odkrywanie fascynującego świata chemii i fizyki 5 zmysłami, poznawanie podstawowych zjawisk występujących w przyrodzie, np. gazy, ciśnienie, różnokolorowe ciecze, zjawisko gęstości, polimery, deszcz, tęcza, wybuchy wulkanu i gejzeru, zasada działania parowozu i stacji pogody. Zapoznanie się z terminami chemicznymi, odczynnikami, sprzętem i szkłem laboratoryjnym. Zapamiętywanie przez działanie. Klasy: 0-5. Grupy do 12 dzieci.

2.MATEMATYKA – ma uczyć: logicznego, abstrakcyjnego i ilościowego myślenia, wytrwałości, precyzji, modelowania, przedstawiania poprzez indywidualne i grupowe rozwiązywanie zadań. Klasy: 1-3 zajęcia z klockami. Klasy 3-8 różne style uczenia i otwiera umysłów dzieci na język matematyki, wykorzystanie gry, muzyki i zabawy, by maksymalnie wykorzystać naturalny potencjał dziecka do nauki. Grupy do 12 dzieci.

3.Robotyka -bawiąc się edukacyjnymi klockami dzieci nabędą nowe umiejętności i poznają podstawowe pojęcia z zakresu robotyki, automatyki, jak również nauki o programowaniu. Klasy: 0-4. Grupy do 12 dzieci.

Suma to ok. 384 dzieci w miesiącu (8 zajęć chemia i fizyka x 12 dzieci = 96 dzieci, 16 zajęć matematyka x 12 dzieci = 192 dzieci, 8 zajęć robotyka x 12 dzieci = 96 dzieci).
Sprzęt niezbędny do realizacji przedmiotowego projektu zapewnia wybrany w drodze konkursu ofert realizator ww. projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nabycie nowych umiejętności: logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów i rozwój inteligencji, lepsze rozumienie praw rządzących przyrodą, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Prowadzenie zajęć z matematyki dla dzieci młodszych z klockami, 2 nauczycieli, 2 grupy na tydzień -132 zajęcia - 39 600,00 zł
2. Prowadzenie zajęć z matematyki dla dzieci starszych: 1 nauczyciel, 2 grupy na tydzień - 66 zajęć - 15 180,00 zł
3. Prowadzenie zajęć z chemii-fizyki, 2 grupy na tydzień, 1h (ilość zajęć) x 33 tygodnie x 200 zł wynagrodzenie osoby prowadzącej lub osób - 66 zajęć - 13 200,00 zł
4. Prowadzenie zajęć z robotyki, 2 grupy na tydzień: 2 x 1h x 200 zł wynagrodzenie osoby prowadzącej - 13 200,00 zł
5. Koordynator wynagrodzenia 3h/tydzień (1 osoba) x 110 godzin x 65 zł/h - 110 x 65,00 zł - 7 150,00 zł
Środki na pochodne od wynagrodzeń dla koordynatora - 1 358,00 zł
6. Środki na promocję i oznakowanie - 800,00 zł
7. Środki czystości - 800,00 zł
8. Opłata za media - 900,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
92 200,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

31.01.2017 12:23
slacek
09.02.2017 14:14
aarabadzic
09.02.2017 14:15
aarabadzic
02.03.2017 09:37
slacek
20.03.2017 15:04
slacek
20.04.2017 14:50
slacek
20.04.2017 14:56
slacek
20.04.2017 14:56
slacek
20.04.2017 14:57
slacek
20.04.2017 14:58
slacek
20.04.2017 17:37
slacek
29.05.2017 08:53
slacek
Oddano 330 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jestem za. Takie zajęcia odbywają się w wielu warszawskich szkołach. Dobrze, żeby dzieci z Wrzeciona tez mogły rozwijać swoje zainteresowania.
    Mieszkanka Bielan  24.01.2017 19:58
  • Nauka przez zabawę to świetny sposób na rozwijanie dziecka. Popieram taką inicjatywę!
    tudeajport  08.02.2017 20:32
  • Dziękuję za poparcie! Dzieci zasługują na ciekawe zajęcia! Odkrywają wtedy swoje talenty i rozwijają pasje.
    jaceklukasik@poczta.onet.pl  08.02.2017 23:30 Autor projektu
  • Dziekujemy za głosowanie. Projekt wygrał. Oddano 330 głosy! Pozdrawiam, Jacek Łukasik
    jaceklukasik@poczta.onet.pl  15.07.2017 01:26 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany