Wygodny zjazd z al. KEN w osiedle

1389
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy
Autor pomysłu Paweł Nowocień
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
63 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę pasa do lewoskrętu do istniejącego wjazdu osiedla, jadąc w od skrzyżowania al. KEN z ul. Płaskowickiej (rondo K.Krahelskiej) na południe stronę Kabat.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Komisji Edukacji Narodowej na wysokości nr 49 i 54
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę pasa do lewoskrętu do istniejącego wjazdu osiedla, jadąc w od skrzyżowania al. KEN z ul. Płaskowickiej (rondo K.Krahelskiej) na południe stronę Kabat.
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie lewoskrętu w osiedla znajdujące się po wschodniej stronie al. KEN poprzez: poszerzenie jezdni o pas do lewoskrętu z wykorzystaniem przestrzeni pasa rozgraniczenia kierunki ruchu, przesunięcia jednej latarni, wykonanie samego lewoskrętu do istniejącego wjazdu w osiedla, korektę oznakowania wjazdu w osiedle oraz wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego. Projekt nie wpłynie na płynność ruchu w al. KEN, ponieważ naturalną możliwość skrętu umożliwi sygnalizacja świetlana w okolicy stacji metra Natolin. Podkreślić należy że jest to możliwość jedynie lewoskrętu w osiedla bez możliwości wyjazdu z osiedla w kierunku Kabat. Jest to przeniesienie już sprawdzonego rozwiązania z ul. Stryjeńskich skręt w osiedle „Na Uboczu” oraz al. KEN skręt w ul. Jeżewskiego. Wykonanie sygnalizacji świetlnej nie jest wymagane.
Uzasadnienie realizacji projektu
Założeniem projektu jest umożliwienie wygodnego skrętu w osiedle budynków KEN 50 - 56 w celu łatwego i szybkiego powrotu do domu dla mieszkańców. Obecnie dojazd realizowany jest poprzez wjazd na skrzyżowaniu przy północnym wejściu do metra Natolin,. A później przez regularnie zatłoczoną nielegalnym parkowaniem uliczkę osiedlową.
Na skrzyżowaniu przy metrze Natolin jest zakaz zawracania, w związku z czym nie ma możliwości zawrócenia i wjazdu w osiedle od al. KEN. Projekt nie powinien negatywnie wpłynąć na dynamikę i płynność ruchu w al. KEN.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- Wykonanie dokumentacji - 20 000 PLN
- Wybudowanie pasa do lewoskrętu i samego lewoskrętu - 30 000 PLN
- Przeniesienie latarni - 9 000 PLN
- Wykonanie nowego oznakowania pinowego i poziomego - 4 500 PLN
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
63 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
sprzątanie, odśnieżanie
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

23.01.2017 18:06
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Budżet nierealny na takie zadanie... Chyba z przodu zabrakło 9...
    Marcin75  02.03.2017 14:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany