1415 - Bezpiecznie pieszo i rowerem do szkoły na Boernerowie

21.03.2017 09:45 W trakcie realizacji
awatar autor_58860a1f03671
autor projektu

Stan realizacji projektu

Został przygotowany projekt funkcjonalny. Zostało rozesłane zapytanie ofertowe do potencjalnych wykonawców. W odpowiedzi urząd dzielnicy otrzymał jedną ofertę, której wartość znacznie przekroczyła kosztorys inwestorski. Obecnie trwają prac związane z przygotowywaniem procedury dotyczącej ogłoszenia postępowania na sam projektu organizacji ruchu na stronie Urzędu Dzielnicy Bemowo - w trybie bezprzetargowym.

Oddane głosy

407
Realizowany przez: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
Aktualizacja: 04.09.2018 13:02

Projekt przewiduje:
1) Montaż szykan (przewężeń) wzdłuż ul. Westerplatte na odcinku ul. Kunickiego – ul. Dostępnej,
2) Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na ulicach Natalii i Grotowskiej (na całej długości),
3) Montaż słupków bądź płotków uniemożliwiających parkowanie na trawniku wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości ul. Kutrzeby.

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Koszt całkowity projektu

29 100,00 zł

Dzielnica

Bemowo


Charakter projektu

Lokalny, Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce


Lokalizacja projektu

Westerplatte, Kaliskiego, Natalii, Grotowska


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Inwestycja będzie dostępna dla wszystkich, przez 24 godziny na dobę przez cały rok, przez okres istnienia ulic Kaliskiego, Westerplatte, Grotowskiej i Natalii.

Pełny opis projektu

Projekt przewiduje poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów jadących do Zespołu Szkół nr 46 przy ul. Thommego . Są to dzieci uczęszczające do tej szkoły oraz rodzice/opiekunowie. Projekt przewiduje wykonanie trzech udogodnień:
- Wykonanie 10 punktowych przewężeń jezdni (szykan) na ul. Westerplatte (po dwa na każdym odcinku między skrzyżowaniami, na odcinku od ul. Kunickiego do ul. Dostępnej, naprzemiennie, po lewej i prawej stronie jezdni), zmuszających kierowców samochodów do zmniejszenia prędkości do ok. 30 km/h (ulica objęta jest strefą temp 30 ale jest szeroka i kierowcy jeżdżą po niej szybciej ); szykany są lepszym rozwiązaniem, niż garby, gdyż są wygodniejsze dla kierowców i zapewniają płynniejszą jazdę; w Warszawie szykany są na przykład na ul. Płużańskiej (Włochy);
- Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na Grotowskiej i Natalii – ulice te są jednokierunkowe i w strefie zamieszkania. Ruch rowerowy „pod prąd” można więc tam dopuścić za pomocą znaków pionowych, bez kontrapasa w jezdni.
- opłotkowanie trawników wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości ul. Kutrzeby zapobiegnie parkowaniu na łuku jezdni przed i za przejściem dla pieszych. Poprawi to widoczność osób przechodzących przez przejście, w szczególności dzieci, które są niewidoczne zza samochodu.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Zastosowanie elementów uspokojenia ruchu, zapewniających przestrzeganie przez kierowców dopuszczalnej prędkości (ul. Westerpatte) oraz uniemożliwiających parkowanie samochodów przy przejściu dla pieszych (ul. Kaliskiego), poprawi bezpieczeństwo osób (głównie dzieci) idących i jadących rowerem do ZS nr 46 oraz wracających z niego.
Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd w ciągu ulic o małym natężeniu ruchu samochodowego pozwoli na bezpieczniejszy dojazd do szkoły rowerem z okolic tych ulic, pominięciem ulic o instensywniejszym ruchu, po których samochody poruszają się z wyższymi prędkościami.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

UWAGA! W trakcie weryfikacji projektu kosztorys zostanie uzupełniony o koszty wykonania oznakowania graficznego.

1) Wykonanie 10 szykan wzdłuż ul. Westerplatte – (projekt, montaż szykan i malowanie jezdni)’
2) Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” wzdłuż ul. Grotowskiej i Natalii
3) opłotkowanie trawnika wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Kutrzeby

zmiana organizacji ruchu

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto

Całkowity koszt projektu: 29 100,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (2)

  • kemot404  23.01.2017 21:52
    Fajnie gdyby do projektu dołączyć zdjęcie przykładowej szykany i miejsca gdzie mają być ustawione słupki/płotek.
  • Bemowianka  11.03.2017 11:28
    Bardzo dobry projekt!Gdyby wygrał , to byłby to pierwszy kontraruch rowerowy na Bemowie!I właśnie taki projekt przysłuży się uspokojeniu ruchu(ciszej) i zachęcaniu młodzieży do przesiadania się na rower.Kibicuję temu projektowi.

Zaloguj się, aby komentować.