Bezpiecznie pieszo i rowerem do szkoły na Boernerowie

1415
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bemowo
Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce
Autor pomysłu autor_58860a1f03671
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
29 100 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 407 głosów za tym projektem
Projekt przewiduje:
1) Montaż szykan (przewężeń) wzdłuż ul. Westerplatte na odcinku ul. Kunickiego – ul. Dostępnej,
2) Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na ulicach Natalii i Grotowskiej (na całej długości),
3) Montaż słupków bądź płotków uniemożliwiających parkowanie na trawniku wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości ul. Kutrzeby.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
04.01.2019 09:56

Opracowano projekt organizacji ruchu. W I kwartale 2019 r. zostanie przeprowadzona procedura wyboru wykonawcy prac budowlanych.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Boernerowo, Fort Radiowo, Groty, Górce
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Westerplatte, Kaliskiego, Natalii, Grotowska
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje:
1) Montaż szykan (przewężeń) wzdłuż ul. Westerplatte na odcinku ul. Kunickiego – ul. Dostępnej,
2) Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na ulicach Natalii i Grotowskiej (na całej długości),
3) Montaż słupków bądź płotków uniemożliwiających parkowanie na trawniku wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości ul. Kutrzeby.
Opis projektu
Projekt przewiduje poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów jadących do Zespołu Szkół nr 46 przy ul. Thommego . Są to dzieci uczęszczające do tej szkoły oraz rodzice/opiekunowie. Projekt przewiduje wykonanie trzech udogodnień:
- Wykonanie 10 punktowych przewężeń jezdni (szykan) na ul. Westerplatte (po dwa na każdym odcinku między skrzyżowaniami, na odcinku od ul. Kunickiego do ul. Dostępnej, naprzemiennie, po lewej i prawej stronie jezdni), zmuszających kierowców samochodów do zmniejszenia prędkości do ok. 30 km/h (ulica objęta jest strefą temp 30 ale jest szeroka i kierowcy jeżdżą po niej szybciej ); szykany są lepszym rozwiązaniem, niż garby, gdyż są wygodniejsze dla kierowców i zapewniają płynniejszą jazdę; w Warszawie szykany są na przykład na ul. Płużańskiej (Włochy);
- Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na Grotowskiej i Natalii – ulice te są jednokierunkowe i w strefie zamieszkania. Ruch rowerowy „pod prąd” można więc tam dopuścić za pomocą znaków pionowych, bez kontrapasa w jezdni.
- opłotkowanie trawników wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości ul. Kutrzeby zapobiegnie parkowaniu na łuku jezdni przed i za przejściem dla pieszych. Poprawi to widoczność osób przechodzących przez przejście, w szczególności dzieci, które są niewidoczne zza samochodu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zastosowanie elementów uspokojenia ruchu, zapewniających przestrzeganie przez kierowców dopuszczalnej prędkości (ul. Westerpatte) oraz uniemożliwiających parkowanie samochodów przy przejściu dla pieszych (ul. Kaliskiego), poprawi bezpieczeństwo osób (głównie dzieci) idących i jadących rowerem do ZS nr 46 oraz wracających z niego.
Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd w ciągu ulic o małym natężeniu ruchu samochodowego pozwoli na bezpieczniejszy dojazd do szkoły rowerem z okolic tych ulic, pominięciem ulic o instensywniejszym ruchu, po których samochody poruszają się z wyższymi prędkościami.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
UWAGA! W trakcie weryfikacji projektu kosztorys zostanie uzupełniony o koszty wykonania oznakowania graficznego.

1) Wykonanie 10 szykan wzdłuż ul. Westerplatte – (projekt, montaż szykan i malowanie jezdni)’
2) Dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” wzdłuż ul. Grotowskiej i Natalii
3) opłotkowanie trawnika wzdłuż ul. Kaliskiego na wysokości skrzyżowania z ul. Kutrzeby

zmiana organizacji ruchu

(szacunkowy kosztorys inwestorski w załączniku poniżej)

kwota brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
29 100,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 15:02
Koordynator w dzielnicy Bemowo
23.01.2017 15:07
Koordynator w dzielnicy Bemowo
23.01.2017 15:07
Koordynator w dzielnicy Bemowo
20.03.2017 15:37
wsurala
21.03.2017 09:58
wsurala
19.04.2017 09:22
Wydział Inwestycji dla Dzielnicy Bemowo
12.06.2017 11:10
wsurala
Oddano 407 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Fajnie gdyby do projektu dołączyć zdjęcie przykładowej szykany i miejsca gdzie mają być ustawione słupki/płotek.
    kemot404  23.01.2017 21:52
  • Bardzo dobry projekt!Gdyby wygrał , to byłby to pierwszy kontraruch rowerowy na Bemowie!I właśnie taki projekt przysłuży się uspokojeniu ruchu(ciszej) i zachęcaniu młodzieży do przesiadania się na rower.Kibicuję temu projektowi.
    Bemowianka  11.03.2017 11:28
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany