Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Naprawa trasy przez Las Lindego dla rowerzysty i pieszego

1924
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Bielany
Stare Bielany
Autor pomysłu Marcin Jackowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
30 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 512 głosów za tym projektem
Poprawa jakości jednej z tras przez Las Lindego od skrzyżowania ul. Karskiej z ul. Twardowską do skrzyżowania ul. Lindego z ul. Kasprowicza.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
20.09.2018 15:05

W trakcie realizacji prac lekko wyrównano największe nierówności, zaniżone miejsca, gdzie stagnowała woda zasypane zostały kruszywem, a całość tego odcinka ścieżki została przysypana pospółką jako materiałem najbardziej zbliżonym właściwościami do lokalnej gleby.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Lasy Miejskie-Warszawa

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Stare Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Las Lindego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Poprawa jakości jednej z tras przez Las Lindego od skrzyżowania ul. Karskiej z ul. Twardowską do skrzyżowania ul. Lindego z ul. Kasprowicza.
Opis projektu
Projekt obejmuje naprawę nawierzchni ścieżki przez Las Lindego od skrzyżowania ul. Karskiej z ul. Twardowską do skrzyżowania ul. Lindego z ul. Kasprowicza (przebieg zobrazowano na mapce - plik SciezkaLasLindego-przebieg.jpg)
Las Lindego to miejsce masowej rekreacji ale też trasy o znaczeniu komunikacyjnym (np. dla dojazdu rowerem na Wolumen, do szpitala, na AWF). Jakość ścieżek leśnych pozostawia wiele do życzenia.
W Lesie Lindego istnieje gęsta sieć ścieżek, które pozostaną bez zmian. Projekt przewiduje jedynie miejscowe naprawy nawierzchni na jednej z tras o największym znaczeniu i potencjale dla ruchu rowerowego. Przez naprawy rozumie się zasypanie zagłębień, w których gromadzi się woda, wyrównanie odcinków, na których wystają korzenie, wzmocnienie odcinków piaszczystych. (przykładowe utrudnienia na załączonych zdjęciach)

Celem jest poprawa wygody i bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego na opisanej trasie, która spośród wielu ścieżek Lasu Lindego ma istotne znaczenie jako powiązanie targowiska Wolumen z rejonami AWF, osiedli Ruda, Marymont, Skarpa Marymoncka.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt jest kontynuacją projektu z ubiegłorocznej edycji BP „Wygodna trasa przez Las Lindego dla rowerzysty i pieszego”, w której zajął drugie miejsce w obszarze. Wysoka lokata tego projektu w poprzedniej edycji BP i 387 oddanych głosów świadczy o potrzebie takich działań.
Wówczas zakres projektu został ograniczony i wykreślono z niego naprawę nawierzchni, mimo że pozostawia ona bardzo wiele do życzenia. Na trasie występują liczne zagłębienia, w których gromadzi się woda i błoto, miejsca piaszczyste, korzenie, pnie i doły wykopane przez psy. Miejscowe nawiezienie ziemi lub odpowiednio dobranego kruszywa różnej gęstości pozwoli wyeliminować te mankamenty.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt napraw ścieżki leśnej – 30 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
30 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty utrzymania (np. okresowego uzupełniania ubytków nawierzchni)
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

29.01.2017 18:09
slacek
15.02.2017 09:02
aarabadzic

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Ścieżki w lasach miejskich powinny mieć charakter naturalny i tak powinny być utrzymywane i użytkowane. Zasypywanie ścieżek leśnych i tworzenie sztucznych nawierzchni utwardzonych niesie za sobą w konsekwencji mniejszego kontaktu z naturą i likwidacji powierzchni biologicznie czynnej w lesie. Przywożony żwir lub gleba niewiadomego pochodzenia może powodować rozprzestrzenianie nasion gatunków obcych w otulinie rezerwatu przyrody Las Bielański. Utwardzone ścieżki są tez mniej komfortowe i zdrowe dla biegaczy.
    Łukasz Poławski  20.07.2017 11:44
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany