Uzupełnienie dróg rowerowych przy ul. Fieldorfa

2200
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Praga-Południe
Gocław
Autor pomysłu Krzysztof Król
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
36 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Połączenie istniejących i planowanych dróg rowerowych celem ułatwienia poruszania się po obu stronach ul. Fieldorfa bez potrzeby ponoszenia wielkich kosztów.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Praga-Południe
Obszar objęty pomysłem:
Gocław
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Fieldorfa od ul. Jugosłowiańskiej do ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ul. Fieldorfa stanowi kręgosłup os. Gocław i połączenie z Grochowem Południowym - ul. Zamieniecką. Jest to droga bardzo ruchliwa, na której często dochodzi do przekraczania prędkości przez kierujących pojazdami. Dlatego też poruszanie się rowerem po jezdni jest niebezpieczne. Po obu jej stronach znajdują się rozdzielone odcinki dróg rowerowych.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Połączenie istniejących i planowanych dróg rowerowych celem ułatwienia poruszania się po obu stronach ul. Fieldorfa bez potrzeby ponoszenia wielkich kosztów.
Opis projektu
Projekt ma na celu:
1) wyznaczenie ciągów pieszo-rowerowych przy ul. Fieldorfa (od ul. Jugosłowiańskiej do ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego), co umożliwi bezpieczną podróż rowerem do szkół, przychodni, sklepów i terenów zielonych – istniejące drogi rowerowe nie zapewniają łatwego dojazdu do celów po obu stronach ulicy Fieldorfa;
2) połączenie planowanych ciągów z istniejącymi drogami rowerowymi wzdłuż ul. Fieldorfa, Jugosłowiańskiej, Bora-Komorowskiego, nad Kanałem Gocławskim oraz Jana Nowaka-Jeziorańskiego, co ułatwi poruszanie się rowerem po głównych ulicach osiedla.

Nie przewiduje się przebudowy sygnalizacji przy ul. Bora-Komorowskiego, gdyż koszty zaproponowane przez Biuro Polityki Mobilności przekroczyłyby limity dla projektu. Poza tym wg wstępnych informacji mają one być wyznaczone przy okazji realizacji Tramwaju na Gocław. To także przemawia za zastosowaniem ciągów pieszo-rowerowych zamiast wydzielonych dróg rowerowych, które musiałyby być przebudowywane przy okazji zmian na skrzyżowaniu związanych z kursowaniem tramwajów. Wg wstępnych informacji w toku tej inwestycji mogłyby być wyznaczone obustronne, wydzielone drogi rowerowe.

Także koszty modyfikacji sygnalizacji przy ul. Bukowskiego zaproponowane przez Biuro Polityki Mobilności przekraczają limity projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Przy omawianej ulicy drogi rowerowe są wydzielone (asfaltową nawierzchnią) albo wyznaczone w ciągach pieszo-rowerowych (linie i znaki rowerów na kostce). Przy kolejnych inwestycjach Zarząd Dróg Miejskich dodawał nowe kawałki ścieżek rowerowych w formie dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Należy te prace zakończyć poprzez połączenie wszystkich fragmentów w jeden spójny korytarz komunikacyjny. Ułatwi to poruszanie się rowerem po obydwu stronach ul. Fieldorfa, która jest kręgosłupem komunikacyjnym naszego osiedla.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1) Ciąg pieszo-rowerowy do Kanałku Gocławskiego – ok. 40 mb. [koszt 100 metrów bieżących (mb.) – 50 tys. zł] = 20 tys. zł
2) Obniżenie krawężników wzdłuż uliczki osiedlowej od ul. Fieldorfa 8 do 10a.
3) 10 znaków drogowych C-13/16 = 750 zł.
4) Wyznaczenie przejazdu rowerowego przez ul. Okulickiego bez sygnalizacji.
5) Dokumentacja projektowa = 10 tys. zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
36 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.03.2017 17:56
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany