2220 - Przyszkolne Stacje Rowerowe

23.01.2017 23:00 Niewybrany w głosowaniu
awatar Jan Poczobut
autor projektu

Projekt ma na celu promocję dojazdów rowerami do szkół poprzez unowocześnienie parkingów rowerowych przy szkołach publicznych na obszarze Zachodniej Białołęki. Parkingi zostałyby wyposażone nowoczesne stojaki, wiaty i samoobsługowe stacje obsługi rowerów. Ilość miejsc parkingowych przy większości placówek oświatowych jest niewystarczająca, a zwiększony ruch samochodów powoduje korki i zwiększa zanieczyszczenie powietrza.

Oddane głosy

650

Kategoria projektu

  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

96 176,00 zł

Dzielnica

Białołęka


Charakter projektu

Lokalny, obszar 1


Lokalizacja projektu

Tarchomin, Nowodwory i Piekiełko.

Istotne informacje o lokalizacji

Parkingi zlokalizowane przy wejściach do publicznych przedszkoli, szkół i gimnazjów na terenie należącym do miasta.

Klasyfikacja projektu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt obejmuje tereny szkół publicznych, z których korzysta większość mieszkańców Białołęki. Korzystanie z parkingów jest bezpłatne i nie może być związane z jakimikolwiek dodatkowymi kosztami. Parkingi będą dostępne w godzinach pracy placówek oświatowych także poza normalnymi godzinami otwarcia szkoły w każdym przypadku organizowania zebrań, imprez masowych itp.

Pełny opis projektu

Podstawowym elementem systemu będą modułowe wiaty chroniące rowery przed opadami i samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Uniwersalne stojaki u-kształtne zapewnią bezpieczne zapięcie i oszczędzą miejsce ponieważ umożliwiają przypięcie co najmniej dwóch rowerów do jednego stojaka. Uwzględniono indywidualne potrzeby każdej placówki (wedle decyzji dyrekcji) co ilustruje załączona mapa i zestawienie elementów.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Udostępnienie miejsc parkingowych dla rowerów jest wymagane przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta. Lepsza infrastruktura rowerowa zachęci dzieci i rodziców do zmiany samochodów na jednoślady. Warszawa wzorem miast zachodnioeuropejskich powinna promować dojazd rowerem dzieci do szkół. Ogranicza to korki, zmniejsza zanieczyszczenie powietrza, redukuje zagrożenie otyłością i wzmacnia odporność wśród dzieci i młodzieży.
Jakość powietrza w Warszawie dramatycznie się pogarsza a główną przyczyną jest zwiększony ruch pojazdów.
Niech szkolna nauka o ekologii nie będzie suchą teorią a idzie w parze z praktyką.
Rowerowe stacje samoobsługowe zachęcą dzieci do majsterkowania, samodzielnych krótkich napraw i tym samym do częstszego korzystania z roweru.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszt jednego modułu wiaty rowerowej na pięć stojaków z montażem i 10-letnią gwarancją na antykorozyjność – 5000 zł
Koszt samoobsługowej stacji rowerowej z montażem – 1500zł
Koszt U-kształtnych stojaków z montażem - 300zł.
Pozostałe koszty wyszacowane przez urząd (zgłoszenie robót, mapy itp. w wysokości 2% inwestycji) - 1876zł
Koszt oznakowania elementów logiem Budżetu Partycypacyjnego - 500zł
Na podstawie indywidualnego rozpoznania potrzeb i możliwości każdej placówki na cały obszar objęty projektem przyjęto:
- 26 stojaków,
- 16 wiat
- 4 stacje napraw

Całkowity koszt projektu: 96 176,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty konserwacji:
Mycie wiaty raz w roku - 80 zł x 16 szt = 1280 zł
Konserwacja stacji – 1000zł / rok


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 280,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (0)

Brak komentarzy


Zaloguj się, aby komentować.