Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Przyszkolne Stacje Rowerowe

2220
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Białołęka
obszar 1
Autor pomysłu Jan Poczobut
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
96 176 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu promocję dojazdów rowerami do szkół poprzez unowocześnienie parkingów rowerowych przy szkołach publicznych na obszarze Zachodniej Białołęki. Parkingi zostałyby wyposażone nowoczesne stojaki, wiaty i samoobsługowe stacje obsługi rowerów. Ilość miejsc parkingowych przy większości placówek oświatowych jest niewystarczająca, a zwiększony ruch samochodów powoduje korki i zwiększa zanieczyszczenie powietrza.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
obszar 1
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Tarchomin, Nowodwory i Piekiełko.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Parkingi zlokalizowane przy wejściach do publicznych przedszkoli, szkół i gimnazjów na terenie należącym do miasta.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu promocję dojazdów rowerami do szkół poprzez unowocześnienie parkingów rowerowych przy szkołach publicznych na obszarze Zachodniej Białołęki. Parkingi zostałyby wyposażone nowoczesne stojaki, wiaty i samoobsługowe stacje obsługi rowerów. Ilość miejsc parkingowych przy większości placówek oświatowych jest niewystarczająca, a zwiększony ruch samochodów powoduje korki i zwiększa zanieczyszczenie powietrza.
Opis projektu
Podstawowym elementem systemu będą modułowe wiaty chroniące rowery przed opadami i samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Uniwersalne stojaki u-kształtne zapewnią bezpieczne zapięcie i oszczędzą miejsce ponieważ umożliwiają przypięcie co najmniej dwóch rowerów do jednego stojaka. Uwzględniono indywidualne potrzeby każdej placówki (wedle decyzji dyrekcji) co ilustruje załączona mapa i zestawienie elementów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Udostępnienie miejsc parkingowych dla rowerów jest wymagane przez Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta. Lepsza infrastruktura rowerowa zachęci dzieci i rodziców do zmiany samochodów na jednoślady. Warszawa wzorem miast zachodnioeuropejskich powinna promować dojazd rowerem dzieci do szkół. Ogranicza to korki, zmniejsza zanieczyszczenie powietrza, redukuje zagrożenie otyłością i wzmacnia odporność wśród dzieci i młodzieży.
Jakość powietrza w Warszawie dramatycznie się pogarsza a główną przyczyną jest zwiększony ruch pojazdów.
Niech szkolna nauka o ekologii nie będzie suchą teorią a idzie w parze z praktyką.
Rowerowe stacje samoobsługowe zachęcą dzieci do majsterkowania, samodzielnych krótkich napraw i tym samym do częstszego korzystania z roweru.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt jednego modułu wiaty rowerowej na pięć stojaków z montażem i 10-letnią gwarancją na antykorozyjność – 5000 zł
Koszt samoobsługowej stacji rowerowej z montażem – 1500zł
Koszt U-kształtnych stojaków z montażem - 300zł.
Pozostałe koszty wyszacowane przez urząd (zgłoszenie robót, mapy itp. w wysokości 2% inwestycji) - 1876zł
Koszt oznakowania elementów logiem Budżetu Partycypacyjnego - 500zł
Na podstawie indywidualnego rozpoznania potrzeb i możliwości każdej placówki na cały obszar objęty projektem przyjęto:
- 26 stojaków,
- 16 wiat
- 4 stacje napraw
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
96 176,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty konserwacji:
Mycie wiaty raz w roku - 80 zł x 16 szt = 1280 zł
Konserwacja stacji – 1000zł / rok
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 280,00 zł

Modyfikacje

06.02.2017 09:55
Koordynator w dzielnicy Białołęka
06.02.2017 09:59
Koordynator w dzielnicy Białołęka
21.03.2017 01:05
Autor projektu
21.03.2017 09:17
Autor projektu
21.03.2017 09:19
Autor projektu
21.03.2017 14:00
Autor projektu
01.06.2017 11:23
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany