Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Bezpieczny pieszy i rowerzysta - poszerzenie i oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż STP Kabaty

2401
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy
Autor pomysłu Marcin Szuba
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
430 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1523 głosów za tym projektem
Celem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Stacji Techniczno-Postojowej metra na Kabatach w taki sposób, by powstał osobny chodnik i droga dla rowerów. Ponadto budowa oświetlenia wzdłuż tego ciągu. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego miejsca.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
02.01.2020 14:21

Wybodowano i oświetlono chodnik i ściężkę rowerową wzdłuż STP Kabaty. 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ursynów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż STP Kabaty, odcinek od ulicy Mielczarskiego do wjazdu na parking przy STP.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Jest to teren zielony, położony wzdłuż muru STP Kabaty. Obecnie znajduje się tam wyłącznie nieoświetlony ciąg pieszo-rowerowy. Teren jest własnością miasta stołecznego Warszawy.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Stacji Techniczno-Postojowej metra na Kabatach w taki sposób, by powstał osobny chodnik i droga dla rowerów. Ponadto budowa oświetlenia wzdłuż tego ciągu. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego miejsca.
Opis projektu
Elementy projektu:

1. Budowa ok. 560 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra od narożnika ulic Wilczy Dół i Mielczarskiego do wjazdu na parking STP Kabaty. W tym remont krótkiego odcinka chodnika prowadzącego od narożnika ulic do rozpoczęcia istniejącego ciągu pieszo-rowerowego.
W miejscach, gdzie będzie to możliwe dopuszczalne zwiększenie szerokości do 2 metrów (do ustalenia na etapie projektowania). Ze względu na ryzyko zalewania chodnik musi zostać podniesiony.

2. Przebudowa istniejącego ciągu pieszo-rowerowego (ok. 560 metrów) na dwukierunkową drogę dla rowerów o szerokości 2 metrów (w miejscach, gdzie będzie to możliwe do szerokości 2,5 metra). W tym wymiana nawierzchni ze zniszczonej kostki na asfalt oraz wyniesienie DDR w celu wyeliminowania zalewania.

3. Budowa oświetlenia na całym odcinku projektu. Proponowane latarnie parkowe LED lub częściowo lampy zainstalowane na płocie STP Kabaty. Proponowane rozmieszczenie co 30 metrów.

W przypadku braku możliwości realizacji odcinka leżącego na gruncie prywatnym fragment ten zostanie pominięty i pozostawiony w formie dotychczasowego ciągu pieszo-rowerowego. To odcinek nie dłuższy niż 20 metrów.
W innym miejscu, gdzie obecny CPR przechodzi przez grunt prywatny (tuż przed wjazdem do STP) możliwe jest poprowadzenie go z pominięciem działki prywatnej.

Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie jest to miejsce, gdzie piesi (w tym rodzice z małymi dziećmi i wózkami), biegacze oraz rowerzyści mają do dyspozycji wspólny ciąg pieszo-rowerowy, co często powoduje niebezpieczne sytuacje. Rozdzielenie tych ciągów na osobny chodnik i drogę dla rowerów zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego traktu. A wybudowanie oświetlenia sprawi, że również po zmroku będzie można z niego bezpiecznie korzystać.
Dodatkowo, obecny ciąg pieszo-rowerowy jest w bardzo złym stanie technicznym. Kostka miejscami wykrusza się, w innych faluje, a cała trasa jest regularnie zalewana. Modernizacja pozwoli na wyeliminowanie tych problemów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa chodnika - 126 000 zł

Przebudowa istniejącego ciągu pieszo-rowerowego na drogę dla rowerów - 168 000 zł

Budowa oświetlenia - 126 000 zł

Projekt i oznakowanie - 10 000 zł

Wycena na podstawie konsultacji z Urzędem Dzielnicy Ursynów oraz na podstawie danych Centrum Komunikacji Społecznej. Przyjęty koszt 1m2 chodnika i nowej nawierzchni drogi rowerowej - 150 zł, koszt jednej latarni/lampy z kablem zasilającym - 7000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
430 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty sprzątania chodnika - jak obecnie (sprzątanie łącznie z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym)

Koszt oświetlenia - 10000 zł rocznie (energia elektryczna i konserwacja)
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Modyfikacje

24.01.2017 00:11
Autor projektu
21.03.2017 21:49
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany