Zatoczka parkingowa przy ul. Żytniej

2553
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Wola
Nowolipki + Powązki
Autor pomysłu autor_5698f70d40b93
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
203 300 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • Bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 404 głosów za tym projektem
Wybudowanie miejsc parkingowych dla 2 autokarów i ok.5 samochodów osobowych wraz z chodnikiem.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
22.01.2020 13:41

W lutym 2018 r. przeprowadzono procedurę wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej. Nie wpłynęła żadna oferta. W kwietniu 2018 r. rozpoczęto drugie postępowanie, które również unieważniono w związku z brakiem ofert. W maju przeprowadzono kolejne postępowanie w trybie porównania ofert, po którym udało się podpisać umowę. Ze względu na konieczność dodatkowych uzgodnień, termin ukończenia dokumentacji został wydłużony do stycznia 2019 r. Dokonano zgłoszenia robót budowlanych. Zlecono wykonanie robót do ZRiKD. Planowane zakończenie robót do połowy 2020 r.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Nowolipki + Powązki
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wzdłuż północnej strony ul. Żytniej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Skwer Wyszyńskiego od ul. Wolność
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Jezdnia ulicy Żytniej jest stosunkowo wąska, a samochody parkują kosztem aktualnego chodnika po stronie południowej. Lokalizacja w miejscu aktualnie mało używanego chodnika i szerokiego trawnika, a więc nie wymaga istotnych zmian istniejącej infrastruktury i nie eliminuje dotychczasowych użytkowników. Będące w sąsiedztwie wskazanej lokalizacji, Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz kościół pw. Miłosierdzia Bożego i Św. Faustyny odwiedza coraz więcej zorganizowanych grup osób indywidualnych w rożnych grupach wiekowych.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wybudowanie miejsc parkingowych dla 2 autokarów i ok.5 samochodów osobowych wraz z chodnikiem.
Opis projektu
Projekt polega na wybudowaniu zatoczki z miejscami parkingowymi wzdłuż północnej strony Żytniej, w sąsiedztwie ogrodzenia terenu szkolnego, na odcinku od skrzyżowania ul. Skwer Kard. S. Wyszyńskiego od ul Wolność i obejmuje:
1. Prace projektowo- uzgodnieniowe
2. Wytyczenie miejsc parkingowych dla 2 autokarów i ok 5 samochodów osobowych,
3. Wykonanie podbudowy miejsc parkingowych.
4.Wykonanie nawierzchni zatok z kostki oraz chodnika z płyt betonowych.
5. Wymiana 3 latarń i rearanżacja zieleni.
6. Posadowienie 2 ławek dla oczekujących podróżnych.

Okolice miejsca wskazanego jako lokalizacja jako projektu, są terenem, który wpływa na wizerunek dzielnicy Wola, jak i całego miasta stołecznego Warszawy. Aktualnie w okolicy nie ma żadnego parkingu, ani dla okolicznych mieszkańców, ani dla osób odwiedzających te okolice. Główny ciąg pieszych odbywa się wąskim chodnikiem po południowej stronie jezdni, przy ścianie kościoła i klasztoru. Parkujące samochody dodatkowo mocno zawężają przejście, szczególnie dla osób na wózkach inwalidzkich i z wózkami dziecięcymi, zagrażają bezpieczeństwu pieszych. Istniejący aktualnie w miejscu proponowanej lokalizacji projektu chodnik i szeroki zieleniec przy ogrodzeniu zaplecza szkoły, praktycznie jest niewykorzystywany., ponieważ bezpośrednio nie łączy się z żadnymi budynkami, ani mieszkalnymi ani użyteczności publicznej. W okolicy jest gęsta zabudowa i nie ma żadnego innego terenu, który można przeznaczyć na bezkolizyjne poruszanie się autokarów i samochodów oraz ich parkowanie. Aktualnie w okolicy nie ma żadnego parkingu ani dla okolicznych mieszkańców, ani dla osób odwiedzających te okolice. Zieleniec przy ogrodzeniu zaplecza szkoły, praktycznie jest niewykorzystywany. realizacja zatoczki z miejscami do parkowania nie pogorszy elementów ochrony środowisk, a wręcz urządzone miejsca parkingowe ograniczą wielokrotnie przejeżdżanie pojazdów w celu poszukiwania miejsca postojowego.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wyeliminowanie parkowania na chodniku przy budynkach poprawi warunki komunikacyjne i bezpieczeństwo pieszych, ułatwi wszystkim pieszym pokonywanie przejścia chodnikiem po południowej stronie jezdni a, a szczególnie osobom niepełnosprawnym i z wózkami, wpłynie na stan techniczny aktualnej infrastruktury i polepszy dostęp do obiektów historycznych, kultury oferowanej przez okoliczne instytucje oraz estetyki otoczenia, wyrównanie szans dostępu do inicjatyw i propozycji oferowanych przez okoliczne środowisko parafii dla dzieci i seniorów. Budynki w pobliskim sąsiedztwie projektu są obiektami mającymi charakter zabytków. Historia okolicy przyciąga wielu odwiedzających. Teren objęty projektem wpływa na wizerunek Woli i Warszawy. Projekt służy również uczestnikom imprez organizowanych przez Urząd Dzielnicy.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Budowa 2 miejsc dla autokarów (wymiary miejsca: 19x3 m) na odcinku pomiędzy przejściem dla pieszych przy ul. Wolność a bramą szkoły (z zachowaniem odpowiedniego odstępu od przejścia i bramy). Koszt budowy: 45 600 zł
2. Na pozostałym odcinku (od bramy do skrzyżowania ze skwerem kard. Wyszyńskiego, odliczając odległość 10 m od skrzyżowania, gdzie nie wolno parkować) pozostaje 30 m na budowę zatoki do parkowania równoległego. Oznacza to 5 miejsc parkingowych. Koszt budowy: 20 700 zł
3. W związku z budową zatok do parkowania konieczne będzie wykonanie nowego chodnika na całej długości (120 m). Koszt budowy: 60 000 zł
4. W związku z budową zatok konieczny będzie demontaż 3 latarń i ustawienie w ich miejsce nowego oświetlenia. Koszt: 30 000 zł
5. W związku z budową zatok konieczne będzie przesadzenie drzew oraz rekultywacja pozostałego terenu zielonego. Koszty związane z zielenią: 30 000 zł
6. W projekcie uwzględniono również 2 ławki. Koszt: 2000 zł
7. Koszty dokumentacji projektowej na poziomie 15 000 zł.
Łączny koszt projektu po zmianach: 203 300 zł

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
203 300,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Konserwacja i oczyszczanie nawierzchni
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
500,00 zł

Modyfikacje

26.05.2017 09:26
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 404 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (3)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt szkodliwy. Zakłada likwidację trawnika na rzecz miejsc parkingowych. Nie prawdą jest też że w okolicy nie ma gdzie parkować. Wycena projektu około 200 tyś wychodzi zatem ponad 16 tysięcy złotych za miejsca parkingowe. Super, wybetonujmy wszystko dookoła żeby szanowni kierowcy mogli sobie swój powóz zaparkować. Oczywiście za nasze pieniądze. Aha, trzeba doliczyć koszt postawienia parkometru bo takowego w okolicy nie ma, a to strefa płatnego parkowania.
    zet.ka.waw  26.01.2017 01:11
  • Trawnik jest powierzchnią biologicznie czynną, o którą należy w przestrzeni miejskiej dbać. Zamiast betonowania, powinno się posadzić na nim drzewa i krzewy. Miejsca parkingowe są przy Skwerze Wyszyńskiego. Jeżeli do kościoła przyjeżdżają autokary, to niech episkopat, który ma wokół mnóstwo nieruchomości, wygospodaruje dla nich miejsce albo umówi się z miastem, że dla autokarów zarezerwowane są miejsca przy Skwerze Wyszyńskiego. Autokary mogą też wysadzać wiernych pod kościołem, a następnie oddalić się na parking przy Cm. Żydowskim, który jest blisko. Parafianie z kolei nie potrzebują samochodów, aby dostać się do kościoła, bo mieszkają w bezpośredniej okolicy. W pobliżu znajduje się ponadto przystanek "Żytnia" z dogodnym dojazdem do dalszej Woli, Śródmieścia, Ochoty, Żoliborza, Pragi.
    DanielWola  11.02.2017 22:10
  • Ten projekt to jakaś kompletna pomyłka! Kolejne miejsca parkingowe w miejscu gdzie nie ma problemów z pakowaniem + jeszcze miejsca dla autokarów? To pomysł KRRiT czy Episkopatu? Bo na pewno nie nikogo tam mieszkającego.
    To, co tam jest potrzebne to rewitalizacja chodników i przejść dla pieszych, bo są w opłakanym stanie i niebezpieczne. I to piszę jako kierowca i osoba mieszkająca tam. Horrendalne koszty już pominę.
    Tomasz Nowak  09.03.2017 10:54
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany