Modernizacja dojścia do promu nad Wisłą

2617
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Białołęka
obszar 1
Autor pomysłu Patryk Król
Współautorzy Piotr Cieszkowski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
212 950 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • infrastruktura
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 1169 głosów za tym projektem
Projekt zakłada utwardzenie istniejących przedeptów pomiędzy wałem wiślanym a betonowymi płytami, które prowadzą do promu. Same płyty należy oczyścić z naniesionego mułu, piachu i ziemi, po dwukrotnym corocznym wylewie Wisły. Dodatkowo ustawienie kilku ławek i koszy na śmieci przy drodze prowadzącej do promu.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
23.11.2018 08:26

Wykonano rozeznanie rynku. Zostały pozyskano mapy do celów projektowych na potrzeby zgłoszenia prac budowlanych. Dla inwestycji zlokalizowanych na terenie zalewowym, w strefie szczególnego zagrożenia powodzią i związanymi z tym ograniczeniami między innymi dot. zakazu wykonywania robót oraz instalowania urządzeń (naniesień na gruncie), wymagane jest dokonanie wielu uzgodnień i uzyskanie zwolnienia z istniejących tam zakazów od Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Obecnie trwają negocjacje i ustalenia Zarząd Zieleni z odpowiednimi instytucjami.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Zieleni m. st. Warszawy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Białołęka
Obszar objęty pomysłem:
obszar 1
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Część działki 1/5 obręb 40117, zejście z wału wiślanego do promu, na wysokości osiedla przy ul. Odkrytej 29.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Wskazana lokalizacja jest obecnie wykorzystywana, pod względem uczęszczania przez mieszkańców oraz jej położenia w newralgicznym punkcie. Zejście z wału wiślanego do promu, na wysokości osiedla przy ul. Odkryta 25
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada utwardzenie istniejących przedeptów pomiędzy wałem wiślanym a betonowymi płytami, które prowadzą do promu. Same płyty należy oczyścić z naniesionego mułu, piachu i ziemi, po dwukrotnym corocznym wylewie Wisły. Dodatkowo ustawienie kilku ławek i koszy na śmieci przy drodze prowadzącej do promu.
Opis projektu
Projekt zakłada utwardzenie istniejących przedeptów pomiędzy wałem wiślanym, a betonowymi płytami które prowadzą do promu, same płyty należy oczyścić z naniesionego mułu, piachu i ziemi, po 2-wu krotnym corocznym wylewie Wisły. Dodatkowo ustawienie kilku ławek i koszy na śmieci przy drodze prowadzącej do promu. Należy także poddać pielęgnacji przylegający drzewostan (przyciąć kilka drzew i gałęzi). Ścieżka może być wykonana z materiału do utwardzania alejek parkowych. Kosze standardowe betonowe, ławki przytwierdzone do podłoża aby uniemożliwić przemieszczanie się ich podczas podtopień. Do projektu zalicza się także oczyszczanie i naprawę alejek, z myciem ławek i koszy, 2 razy do roku, po powodzi.
Uzasadnienie realizacji projektu
Istniejąca dzika ścieżka, po każdym deszczu, zamienia się w błoto z dużymi kałużami, utrudniającą dojście nad Wisłę, brudząc buty, wprowadzając możliwość poślizgnięcia się i zwichnięcia/złamania kończyny, całkowicie uniemożliwiając przy tym dojazd do promu rowerem (trzeba go prowadzić)

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- alejka parkowa - dł. ok. 300 m - 27 000 zł
- ławki z oparciem x 4 - 6 000 zł
- kosz na śmieci betonowy x 4 - 2 800 zł
- pielęgnacja zieleni na przyległym terenie ścieżki - 4 900 zł
- mycie i oczyszczanie - 4 800 zł
- wszystkie ceny zawierają transport i montaż

Projekt został uzupełniony przez ZZW przy akceptacji Projektodawcy o następujące elementy ze względu na konieczność dostosowania projektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami:
1. Dostosowanie zjazdu z wału na obszar drogi dojazdowej do promu (120mb x 2,8m szerokości, kostka Bauma ze spocznikami): 62.000,00
2. Zrobienie drogi dojazdowej do promu szer. (nawierzchnia makadamowa 90,00zł/m2; szer. drogi 2,5m, długość 350mb, zrobienie przepustu w starorzeczu): koszt: 84.750,00
3. Dostosowanie dojazdu z płyt betonowej – oczyszczenie, uzupełnienie spoin, prace zieleniarski (dł. 207 m, szerokość 2 m): 20.700,00
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
212 950,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
coroczne, 2-wu krotne na wiosnę i jesień, oczyszczanie terenu z naniesionego mułu, mycie i konserwacja, ścieżki, płyt, ławek, koszy, pielęgnacja zieleni, uzupełnienie ubytków w nawierzchni
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
9 700,00 zł

Dokumenty

Modyfikacje

25.01.2017 13:44
Koordynator w dzielnicy Białołęka
19.04.2017 11:47
Koordynator w Zarządzie Zieleni
31.05.2017 15:57
Koordynator w dzielnicy Białołęka
31.05.2017 16:06
Koordynator w dzielnicy Białołęka

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany