Remont chodnika i budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej

381
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Służewiec
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
439 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Chodnik po południowej stronie ulicy Domaniewskiej jest stary i popękany, więc wymaga wymiany. Rok temu wygrał pomysł budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej od Niepodległości do Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). Warto wyremontować chodnik i przedłużyć ścieżkę do ul. Arciszewskiego (d. Langego), aby zachęcić dzieci i dorosłych do jeżdżenia codziennie na rowerze.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Służewiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Domaniewska, południowa strona od Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego), przed szkołą podstawowa nr 146
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Domaniewska, południowa strona od Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego), przed szkołą podstawowa nr 146
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Chodnik po południowej stronie ulicy Domaniewskiej jest stary i popękany, więc wymaga wymiany. Rok temu wygrał pomysł budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej od Niepodległości do Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). Warto wyremontować chodnik i przedłużyć ścieżkę do ul. Arciszewskiego (d. Langego), aby zachęcić dzieci i dorosłych do jeżdżenia codziennie na rowerze.
Opis projektu
Projekt polega na wymianie zbyt szerokiego i bardzo zniszczonego chodnika na nowy chodnik oraz ścieżkę rowerową. Remont obejmie odcinek od skrzyżowania z Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego). Chodnik szerokości około 5 metrów proponuję zamienić tak samo, jak jest zrobione od strony al. Niepodległości, czyli 2,5 metra chodnika i 2,5 metra ścieżki rowerowej. Na wysokości przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Pęcherską a ul. Bryły należy zaprojektować przejazd rowerowy łączący się z drogą rowerową po północnej stronie ulicy. Przy okazji budowy ścieżki rowerowej przed pawilonami handlowymi zostaną postawione stojaki rowerowe.

W załącznikach znajdują się rysunki, które pokazują, jak mogłyby wyglądać proponowane rozwiązania.
Uzasadnienie realizacji projektu
Chodnik jest stary i zniszczony, więc wymaga wymiany. Ścieżka rowerowa kończy się 100 m od al. Niepodległości. Warto wymienić chodnik i zbudować dalszy odcinek ścieżki rowerowej, aby dzieci mogły bezpiecznie dojeżdżać rowerami do szkół, a osoby dorosłe do sklepów i pracy. Przy okazji budowy warto postawić stojaki rowerowe przed pawilonami handlowymi.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Dla budowy drogi dla rowerów należy przyjąć koszt 200 zł/m2 (analogicznie do kosztu wykonania chodnika). Koszt dokumentacji projektowej należy proporcjonalnie zwiększyć do 10% wartości robót budowlanych.

Proponowany kosztorys:
1. Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
2. Remont chodnika o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
3. Wyznaczanie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Domaniewską – 20 000 zł
4. Zakup i montaż 10 stojaków rowerowych - 10 * 400 zł = 4000 zł
5. Projekt budowlany i organizacji ruchu – 40 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
439 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Utrzymanie i sprzątanie chodnika oraz drogi rowerowej
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Modyfikacje

13.03.2018 10:15
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Remont chodnika na tym odcinku jest zdecydownie potrzebny. Ale budowa kolejnej ścieżki rowerowej w tym miejscu nie ma uzasadnienia, gdyż zarówno przy pawilonach handlowych jak i przy szkole chodnik jest całkowicie wykorzystywany przez ruch pieszy. Mieszkańcy z tej okolicy to wiedzą. Po drugiej stronie ulicy jest szeroka ścieżka rowerowa, która całkowicie wystarcza. Czy ktokolwiek badał intensywność ruchu rowerowego w tej okolicy?
    joanna_to_ja  18.01.2018 20:08
    • Dziękuję za komentarz.

      Chodnik ma aż 5 m szerokości. Nie potrzeba go aż tyle. Wszyscy piesi spokojnie zmieszczą się na chodniku o dwa razy mniejszym przekroju. Proszę przeczytać "Standardy projektowania infrastruktury dla pieszych w Warszawie", gdzie opisano szerokości chodników w zależności od miejsca. http://www.transport.um.warszawa.pl/ruch-pieszy/standardy-projektowania-infrastruktury-dla-pieszych#node-3129

      O potrzebie realizacji projektu w takim kształcie mieszkańcy wypowiadali się w budżecie partycypacyjnym rok i dwa lata temu. W tym roku zostanie zbudowany odcinek od strony al. Niepodległości do ul. Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). I trzeba to kontynuować, aby móc zdrowo, tanio i bezpiecznie poruszać się po mieście.

      Ścieżka rowerowa istnieje po drugiej stronie ul. Domaniewskiej, ale nie prowadzi ona ani do szkoły podstawowej nr 146, ani do bloków przy ul. Bryły i Arciszewskiego (d. Langego). Potrzeba budowy ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Domaniewskiej znajduje się w rekomendacjach "Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego" http://www.transport.um.warszawa.pl/studium-obs-ugi-komunikacyjnej-rejonu-s-u-ewca-biurowego

      Ruch rowerowy co roku rośnie o 20% i na ul. Domaniewskiej jest już tak duży, że potrzebuje wydzielonej ścieżki. Proponowana w projekcie pozwoli dojeżdżać dzieciom zarówno do szkoły podstawowej nr 146, jak i dawnego gimnazjum przy al. Niepodległości. Z kolei dorośli mieszkańcy osiedla zyskają podłączenie do sieci rowerowej wzdłuż ul. Puławskiej, co pozwoli na dojazd rowerem np. do pracy na Starym Mokotowie, do Królikarni czy na baseny Warszawianki.
      robert.buciak  19.01.2018 08:53 Autor projektu
    • Dziękuję za odpowiedź. Nie do końca Pan mnie przekonał. Na pewno zarówno rowerzyści jak i zmotoryzowani będą zachwyceni. Ja jestem tylko pieszą uczestniczką ruchu. Czy zwężenie chodnika przy pawilonach odbędzie się kosztem pasa zieleni?
      joanna_to_ja  19.01.2018 19:37
    • Prawdopodobnie na krótkim odcinku na szerokość jednej płytki, ale wszystko będzie zależeć od tego, co narysuje projektant.

      Mogę zapewnić, że zrobię wszystko, aby chodnik nigdzie nie miał mniej niż 2,5 metra, co pozwala bez trudu zmieścić się trzem osobom, a z przytuleniem to nawet czterech.
      robert.buciak  23.01.2018 12:57 Autor projektu
    • Przy szkole taka szerokość chodnika to za mało. Ruch pieszy w tej okolicy jest duży, często spotyka się osoby z wózkam dziecięcymi. Ponadto szkoła organizuje różne wycieczki, a zbiórki rodziców z dziećmi mają miejsce przed ogrodzeniem szkoły właśnie na chodniku. Nadal uważam, że remont chodnika jest potrzebny - i wystarczy. Ścieżka po drugiej stronie ulicy w zupełności wystarczy.
      joanna_to_ja  26.01.2018 22:21
  • Moim zdaniem ta urwana ścieżka aż się prosi aby pociągnąć ją do Wołoskiej. Mieszkamy na rogu al.Wilanowskiej i Arciszewskiego i często jeździmy tą drogą z dziećmi na rowerach do Biblioteki czy do Królikarni.
    j.aleksinska  01.02.2018 14:27
  • Nie wiem. Z doswiadczenia wiem, ze te stare chodniki sa wytrzymalsze niz te kostki dalna wszedzie wsadzane. Jakos nie usmiecha mi sie przerabianie tego chodnika. Rowerzyci maja po drugiej stronie sciezke, a i moga spokojnie tym chodnikiem tez jechac, o ile oczywiscie rozumieja, ze nie ma absolutnie potrzeby rozpedzania sie do 50 km na godzine i spieszenia sie nie wiadomo gdzie.
    Podporki to przesada, zacnzijcie z tych rowerow zsiadac. Mam wrazenie, ze te sciezki rowerowe to usprawiedliwienie lenistwa jakim jest nie zsiadniecie i przeprowadzenie rowera recznie po pasach zgodnie z przepisami.
    Aha i jezeli projekt bedzie tak wygladal jak na wysokosci Gotarda to stanowcze NIE. Mam dosc zblizania pieszych i przystankow do jezdni oraz ograniczania dojscia do przystankow, bo rowerzysta jest traktowany z pierwszenstwem.
    Szkoda, ze te pana projekty to takie pi razy oko, ja chce zobaczyc efekt rzeczywisty, a nie zalozenia. Bo koniec koncow mozna zaglosowac na cos co bedzie zupelnie inaczej wygladalo.
    Sing Lung  27.02.2018 04:18
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany