656 - Poprawa bezpieczeństwa - wyniesione przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów na ul. Racławickiej

19.01.2018 18:45 Niewybrany w głosowaniu
awatar Robert Buciak
autor projektu

Chciałbym, aby na ulicy Racławickiej było bezpieczniej. Projekt polega na budowie zebr wyniesionych do poziomu chodnika.

Oddane głosy

358

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

157 500,00 zł

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny, Wierzbno Wyględów


Lokalizacja projektu

ul. Racławicka między Wołoską oraz Żwirki i Wigury

Istotne informacje o lokalizacji

ul. Racławicka między Wołoską oraz Żwirki i Wigury - przejście przez ul. Balonową i wjazd do fortu


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy ulic publicznych, które są dostępne dla wszystkich.

Pełny opis projektu

Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych po południowej stronie Racławickiej między Wołoską oraz Żwirki i Wigury.

Na Racławickiej wloty lokalnych bocznych ulic bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Racławickiej przez Balonową i wjazd do fortu (na wysokości Racławickiej 99A). Dodatkowo wyremontowany zostanie krótki odcinek drogi rowerowej z kostki pomiędzy przejściem a istniejącym odcinkiem asfaltowym.

W załączniku znajdują się rysunki, które pokazuje, jak będą wyglądać proponowane zmiany.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt zwiększy bezpieczeństwo pieszych poprzez poprawę ich widoczności przy przechodzeniu przez jezdnię.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzdłuż Racławickiej 2 x 60 000 zł.
Przebudowa 60 m drogi dla rowerów: 37 500 zł

Całkowity koszt projektu: 157 500,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje

  • 17.04.2018 16:01 - Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - sprawdź zmiany


Komentarze (5)

  • Wierzbno218#  03.02.2018 20:38
    Jak najbardziej za w kwestii Joliot-Curie. Bardzo niebezpieczne przejście, z obu stron pojazdy lecą rozpędzone, widoczność przejścia żadna przez parkujących niemal na pasach, dodatkowo rodzice uczniów wjeżdżający przez te pasy pod liceum. Inne przejścia podejrzewam podobnie.
  • romantica  05.02.2018 21:49
    Jeśli chodzi o szkołę przy ul. Cieszyńskiej, to mam pytanie dlaczego nowe, planowane w ramach zgłoszonego projektu przejście dla pieszych jest przesunięte względem obecnego? Chyba najsensowniejsze położenie przejścia dla pieszych jest na wprost wejścia do szkoły (tak jest obecnie) wtedy dzieciom nie przyjdzie do glowy aby sobie skracać drogę. Pomysł jak najbardziej sensowny i potrzebny ale jeśli już i tak zajmowane są pod niego miejsca parkingowe to chyba lepiej zeby pasy były na wprost wejścia do szkoły (tak jak obecnie).
    • robert.buciak  06.02.2018 09:52 Autor projektu
      Dziękuję za pytanie.

      Główne powody są dwa:
      1. Obecne przejście znajduje się 10 metrów od latarni. Przesunięcie pod latarnię spowoduje, że będzie ono lepiej oświetlone, co ma duże znaczenie dla kierowców narzekających na pieszych chodzących w ciemnych kurtkach. Taniej jest przesunąć przejście niż latarnię.
      2. Zakres przebudowy będzie mniejszy i liczba miejsc postojowych do usunięcia też będzie mniejsza.
  • Mirek_76  01.03.2018 07:00
    Panie Robercie w jakim celu dodatkowe przejście na ul Odyńca? Odległość od obecnego to ok 180m i jest to skrzyżowanie ze światłami.
    W tym miejscu (Odyńca 59/61) nie ma wejścia na ogródki działkowe, wiec jak ma to przejście cokolwiek skrócić?
    Przejście przez ul Odyńca jest też przy numerach 63 i 63A, tam rzeczywiście jest wejście na działki, przystanek i sygnalizacja świetlna (wyproszona po wielu latach starań). Tam jest potrzebne.
    Szybsza droga na przystanek to chyba też nie będzie dobry pomysł, bo problem wbiegających ludzi na zebre musiał zostać rozwiązany na ul Odyńca 63 i 63A sygnalizacją świetlną (przypadki śmiertelne).
    Chciałbym także zwrócić uwagę na bliskość Młodzieżowego Domu Kultury. Wydaje mi się, że lepiej dla dzieci przejść do pasów z sygnalizacją, niż przechodzić w miejscu bez sygnalizacji.
  • Racjonalna  18.06.2018 23:18
    Ten koncept służy jedynie (!) podniesieniu prędkości- i tak już zawrotnej, rozwijanej przez rowerzystów na ścieżce ciągnącej się wzdłuż Racławickiej na odcinku pomiędzy Żwirki i Wigury a Wołoską. Przejścia dla pieszych przez Racławicką są wyłącznie z sygnalizacją więc ten pomysł pieszym nie pomoże w niczym. Za to uczyni niebezpiecznym wyjazdy i wyjścia z Balonowej i Płatowcowej na Racławicką, bo rowerzyści niczym nie ograniczeni traktować ten odcinek będą jak rowerową autostradę. O czyje bezpieczeństwo więc walczy ten projekt?

Zaloguj się, aby komentować.