"Mały Budżet - Wielkie Możliwości" czyli budżet partycypacyjny dla dzieci

1501
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Bartosz Podlewski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
149 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • promocja
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Projekt zakłada promocję idei budżetu partycypacyjnego wśród uczennic i uczniów ursynowskich publicznych szkół podstawowych w klasach 4-8. Obejmuje on:
- przygotowanie dedykowanych dzieciom materiałów promocyjnych (plakaty, informatory, ulotki);
- przeprowadzenie w szkołach 120 min. warsztatów dla klas 4-8;
- nagrody dla małych projektodawców, których projekty zostaną zweryfikowane pozytywnie;
- wyróżnienie projektów składanych przez dzieci na etapie głosowania.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ursynowskie publiczne szkoły podstawowe.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Większa część działań promocyjnych (tj. warsztaty z dziećmi) odbędzie się w publicznych ursynowskich szkołach podstawowych.

Dane projektu

Opis projektu
Projekt zakłada promocję idei budżetu partycypacyjnego wśród najmłodszych (uczennic i uczniów szkół podstawowych w klasach 4-8).
Projekt "Mały Budżet - Wielkie Możliwości" obejmuje takie działania jak:

1. Przygotowanie nowej oprawy graficznej materiałów informacyjno-promocyjnych dedykowanych dla dzieci wraz z drukiem (m.in. plakaty, ulotki, informator). Materiały powinny cechować:
- lekka i przystępna forma wizualna (nie infantylna);
- nieformalny, możliwie kolokwialny język dostosowany do wieku odbiorców;
- praktyczne przykłady pomysłów na projekty oraz procesu składania wniosków;
- minimalna objętość.

2. Promocja projektu w szkołach podstawowych.
- dystrybucja i ekspozycja materiałów promocyjnych w szkołach;
- mailing z opisem programu do wychowawców klas, a następnie, za ich pośrednictwem, do rodziców (via Librus, grupy mailingowe, facebook);

3. Opracowanie scenariusza lekcji/warsztatu "Mały Budżet - Wielkie Możliwości" (120 min.) do przeprowadzenia przez nauczyciela. W tym celu zostaną zaprojektowane i wyprodukowane materiały dydaktycznych dla nauczyciela i osobno dla każdego ucznia (teczki, długopisy, formularze wniosków np. w formie gry planszowej, karty do głosowania, etc). Przebieg warsztatu wzorowany byłby na procesie składania projektu z podziałem na poszczególne etapy:
- wprowadzenie do BP;
- przykłady zrealizowanych projektów;
- burza mózgów;
- praca w grupach / opis projektów;
- orientacyjna wycena projektów;
- prezentacja projektów;
- klasowe głosowanie;
- przeliczenie kwot i ogłoszenie wyników;

3. Nagrody dla wnioskodawców i szkół. Dziecko lub zespół dzieci, których projekt zostanie zweryfikowany pozytywnie, otrzyma od Zespołu ds. budżetu partycypacyjnego nagrody-upominki (np. bilety do kina, gadżety sportowe, dyplomy dla dzieci i szkół, gry, dekoracja podczas uroczystego apelu, etc). Szkoła otrzyma nagrodę rzeczową (np. materiały dydaktyczne).

4. Wyróżnienie projektów dzieci podczas głosowania. Projekty złożone przez uczniów zostałyby określone w tytule jako np. MAŁY BUDŻET (np. Międzyszkolny konkurs gry w gumę - MAŁY BUDŻET) lub w inny sposób.

5. Grupowe składanie projektów i wsparcie osoby dorosłej. Promujemy składanie projektów przez grupy dzieci (2-3) oraz udzielenie im wsparcia ze strony osoby dorosłej (rodzica, opiekuna, starszego rodzeństwa), które pomoże im wycenić i złożyć projekt oraz weźmie na siebie obowiązek kontaktowania się z Urzędem.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzieci od dwóch edycji mogą oddawać głos w BP, jak również zgłaszać własne pomysły. Jest to ruch w dobrym kierunku, zarówno jeśli chodzi o rozwój BP, jak i obywatelską edukację dzieci. Brakuje jednak promocyjnych działań skierowanych bezpośrednio do nich, które zainspirowałyby do składania własnych pomysłów, dyskusji nad projektami i wspólnego głosowania. W sytuacji, gdy dzieci stanowią znaczną część beneficjentów Budżetu i potencjalnych "wyborców", warto zmobilizować je do wspólnego działania i wsłuchać się w ich pomysły. Dla dzieci będzie to praktyczna lekcja współpracy, zaangażowania społecznego i mocy sprawczej, która może zmieniać ich bezpośrednie otoczenie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Przygotowanie i druk nowej oprawy graficznej materiałów informacyjno-promocyjnych dedykowanych dla dzieci (m.in. plakaty (1 tys. szt.), ulotki DL (20 tys. szt.), informator (20 tys. szt.) - 28 000 zł
2. Opracowanie scenariusza warsztatów i materiały dydaktyczne dla uczniów i nauczycieli, projekt i druk (10 tys. pakietów) - 60 000 zł
3. Budżet na nagrody dla małych wnioskodawców (ok. 50 zestawów) - 16 000 zł
4. Budżet na nagrodę dla szkoły – 16 000 zł
5. Szkolenie nauczycieli – 90 min. – 4 000 zł
6. Promocja i koordynacja projektu – 25 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
149 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

12.04.2018 16:07
Koordynator w dzielnicy Ursynów
23.04.2018 12:41
Koordynator w dzielnicy Ursynów
28.05.2018 16:02
Koordynator w dzielnicy Ursynów
30.05.2018 16:37
Koordynator w dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany