Bezpieczna droga do szkoły na Wiktorskiej

651
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Stary Mokotów
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
330 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Chciałbym, aby dzieci mogły bezpiecznie dojść do szkoły. Niestety chodnik przed szkołą jest zastawiony autami. W efekcie pod szkołą jest niebezpiecznie. Projekt polega na kompleksowej zmianie organizacji ruchu na Wiktorskiej, w tym zamknięciu fragmentu ulicy przed szkołą i zrobieniu tam deptaku oraz wykonaniu alternatywnego przejazdu dla samochodów przez Racławicką.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Stary Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul Wiktorska, przed szkołą podstawową
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul Wiktorska, przed szkołą podstawową
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Chciałbym, aby dzieci mogły bezpiecznie dojść do szkoły. Niestety chodnik przed szkołą jest zastawiony autami. W efekcie pod szkołą jest niebezpiecznie. Projekt polega na kompleksowej zmianie organizacji ruchu na Wiktorskiej, w tym zamknięciu fragmentu ulicy przed szkołą i zrobieniu tam deptaku oraz wykonaniu alternatywnego przejazdu dla samochodów przez Racławicką.
Opis projektu
Projekt polega na kompleksowej zmianie organizacji ruchu na ul. Wiktorskiej w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego przed szkołą. Dołączone zdjęcie przedstawia obecny stan, który daleki jest od standardów bezpieczeństwa.

Proponuję, aby całkowicie wyłączyć z ruchu samochodowego jezdnię na krótkim odcinku przed szkołą i zorganizować tam deptak. Wjazd byłby ograniczony przez postawione na jezdni donice z drzewami i ławki. Przykład takiego rozwiązania znajduje się w dołączonych zdjęciach z Gdańska, gdzie takie zmiany przeprowadzono w 2017 r. na ul. Grobla IV przez szkołą podstawową nr 50. Ta zmiana kosztowała tam 20 tys. zł. W kosztorysie przyjąłem identyczną cenę.

Ponadto w ramach projektu przewidziana jest budowa 30 metrowego odcinka ul. Łowickiej w celu jej połączenia z ul. Racławicką. W ten sposób będzie można wyjechać z osiedla bez przejeżdżania pod szkołą. Samochody sprzed szkoły proponuję przenieść na ul. Racławicką, gdzie po stronie północnej ulicy zostałyby zbudowane nowe miejsca postojowe.

Na wniosek mieszkańców mogą pojawić się inne potrzeby związane z remontami chodników, zmianą organizacji ruchu na ulicach itp. Na takie wnioski również przewidziane są pieniądze.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego należy do obowiązków władz publicznych. Szczególną grupą są dzieci chodzące do szkół. Im trzeba zapewnić maksimum bezpieczeństwa. Nie jest to możliwe, jeśli pod drzwi placówek podjeżdżają samochody. Trudno dostrzec dzieci, gdy wchodzą na jezdnię zza samochodów nieprawidłowo stojących na chodnikach. Zwłaszcza, gdy są to małe osiedlowe ulice z wąskimi chodnikami. Zatarasowane chodniki i zasłonięte przejścia dla pieszych poważnie utrudniają odprowadzanie dzieci do szkoły za rękę. Dlatego należy kompleksowo zmienić organizację ruchu, a miejsca do parkowania zorganizować z dala od drzwi szkoły.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
postawienie na ulicy małej architektury - 20 000 zł
budowa odcinka ulicy Łowickiej do Racławickiej - 150 000 zł
budowa 25 miejsc postojowych na Racławickiej - 100 000 zł
budowy chodników i zmiany organizacji ruchu - 30 000 zł
projekt budowlany i organizacji ruchu - 30 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
330 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
bieżące utrzymanie małej architektury i miejsc postojowych
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (83)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy konsultował Pan to z dyrekcja szkoły nr 69 i szkoły muzycznej ? Czy Pana dzieci chodzą do którejś z tych szkół ? Czy zdaje sobie Pan sprawę że Wiktorska jest drogą dojazdową do przedszkoli nr 141, 139 oraz żłobka ? Czy Pan w ogóle tu mieszka ? Czy Pan w ogóle zdaje sobie sprawe czego my tu potrzebujemy ?!
    Dominika1916  21.01.2018 18:59
  • Czy Pan zdaje sobie sprawę z tego że na tej ulicy jest wprowadzany projekt w ramach BP z 2016 Chodniki wolne od rowerów ? Zresztą niebardzo rozumiem o który chodnik Panu chodzi. Bo po stronie szkół są dwa chodniki jeden bardzo szeroki , którym dzieci wlaśnie chodzą do szkoły a drugi jest przy jezdni i od jezdni ten chodnik jest odgrodzony słupkami. Wiktorska to nie Chmielna żeby tu robić deptak. Niech zacznie Pan składać projekty które faktycznie się przydadza mieszkańcom danych ulic a nie wymyśla Pan jakieś bzdurne projekty!!!!!
    Dominika1916  21.01.2018 19:35
  • I Panie Buciak ładnie Pan manipuluje żeby nie powiedzieć kłamie. Tym chodnikiem który Pan ładnie pokazał na zdjęciu dzieci nie chodzą do szkoły i nie dlatego że jest on zastawiony przez samochody. Dziwi mnie naprawdę że osoby z BP nie widzą tego że Pan w każdym swoim projekcie wprowadza ludzi w błąd.
    Dominika1916  21.01.2018 19:56
  • Panie Buciak dlaczego pan chce wszystkich uszczęśliwić swoimi bzdurnymi pomysłami? Czy pan uważa że tylko panu wolno wprowadzać zmiany w Warszawie. Chyba są mądrzejsi od pana i na dodatek fachowcy. Bardzo ładnie pan manipuluje ludżmi. Ten projekt to totalne dno. Właśnie do tych dwóch szkół rodzice dowożą dzieci samochodami. Na koncerty przyjeżdżają samochodami. Pan chce całkowicie zablokować ulicę, żeby żaden samochód tam nie stał, a co dopiero jechał. Wstydził by sie pan, żeby jeszcze wpierać ludziom głupotę że jest to świetne rozwiazanie. Kto się z lokalnego społeczeństwa na, ten idiotyczny projekt zgodzi?
    ELŻBIETAF  21.01.2018 21:13
  • Czy pytał pan kogokolwiek z tego rejonu czy chcą takiej rewolucji na tej ulicy. Najpierw wymyślony jest idiotyczny pomysł kontraruchu na tej ulicy, też w imię bezpieczeństwa dzieci. Dzieci mają szerokie chodniki żeby bezpiecznie dojść do szkoły. Na rowerach też dojadą bezpieczniej niż kontraruchem, który im fundujecie. Wszystko kosztem miejsc postojowych, bo chce pan żeby wszyscy pozbyli się ich i zapylali rowerami. Pan jest chory i pana pomysły też. Mokotów nie jest pana folwarkiem, proszę rządzić na swoim terenie. Ale na pewno pan tam takich idiotyzmów nie wymyśla bo nie mógłby pan przejść spokojnie ulicami . Wolnoć Tomku w swoim domku. Stare ale bardzo mądre powiedzenie. My tu nie chcemy pana durnych pomysłów. Czy jeszcze do pana to nie dotarło po wprowadzeniu na Dąbrowskiego kontraruchu, który mieszkańcom się nie podoba. Zaczyna pan znowu demolkę na drugiej ulicy. Zapraszamy pana na konsultacje tego projektu zobaczymy jakie będzie pan miał poparcie od ludzi zamieszkujących ten teren.
    ELŻBIETAF  21.01.2018 21:26
  • Jedno mnie bardzo interesuje dlaczego pan jest w komisji bp i dlaczego pan przedstawia swoje projekty. Czy też je pan akceptuje a inne odrzuca. Jest to bardzo dobra forma wprowadzania swoich kłamliwych projektów. Dlaczego jeszcze wszyscy z komisji bp do tego dopuszczają, zeby pana projekty zwyciężały. Kto jeszcze za tym stoi. Dlaczego nikt się tym jeszcze nie zajął.
    ELŻBIETAF  21.01.2018 21:31
  • Szanowny Panie Buciak odpowiadając na pytania zainteresowanych wprowadza Pan w błąd osoby zainteresowane

    cyt"robert.buciak 25.01.2017 22:51 Autor projektu
    Dziękuję za komentarz.
    Rozwiązanie może być podobne do tego, które już niedługo pojawi się na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Boboli "


    W Warszawie nie ma takiego skrzyżowania
    W tak ważnych sprawach odpowiedzi powinny być rzetelne a przede wszystkim powinny być prawdą a tak niestety nie jest.
    Stop absurdom  21.01.2018 21:35
  • Panie Robercie jak chce Pan połączyć Łowicką z Racławicką? Ma Pan zamiar wyburzyć budynek mieszkalny czy przez środek podwórka puścić jezdnie ?! ten projekt jest absurdalny !!!! I żaden deptak nie jest nam tu potrzebny. Niech Pan przestanie uszczęśliwiać na siłę mieszkańców rejonu w którym Pan nie mieszka!!!!!
    Robert.G.  21.01.2018 21:48
  • Panie Buciak. Dlaczego swoich pomysłów nie konsultacje Pan z mieszkańcami? Dlaczego mamy się godzić na Pana absurdalne pomysły? Deptak na Wiktorskiej, dodatkowe miejsca parkingowe na Racławickiej, gdzie??Przecież to jakiś absurd.
    Dorota_kal  21.01.2018 21:51
    • Dlaczego p.Buciak nie napisze najpierw ile miejsc zlikwiduje. I czy pytał ludzi tam mieszkających czy pasuje im jego projekt. Czy znowu będą ciche konsultacje
      ELŻBIETAF  23.01.2018 12:47
  • Najwyższy czas aby zasady budżetu zostały zmienione !!!!! a mianowicie aby mieszkaniec faktycznie zamieszkujący dany rejon mógł zgłaszać projekt. Bo jak widać p. Buciak jest ekspertem we wszystkim i wie czego potrzeba całej Warszawie. Panie Robercie WARSZAWA NIE JEST PANA PRYWATNYM PLACEM ZABAW !!!!!!
    Robert.G.  21.01.2018 21:52
    • Mieszkańcy nie mogą się o wszystkim dowiadywać jak projekt jest już wprowadzany do realizacji. Zero konsultacji to jest metoda wdrażania takich dobrych dla wszystkich zmian. Tylko że wszyscy to też i faktycznie mieszkający ludzie i faktycznie takimi zmianami zainteresowani ludzie
      ELŻBIETAF  23.01.2018 12:53
  • I jeszcze jedno Panie Buciak . O ile mnie pamięć nie myli to tutaj gdzie Pan takie piękne zdjęcie zrobił jest zakaz postoju i parkowanie . Więc nie trzeba chyba wydawać ponad 300 tys. Wystarczy zadzwonić do odpowiednich służb. Zrobił Pan to? Czy tylko zrobił Pan fotkę żeby ludziom w głowie zmęcic?? Skoro Pan tak dba o bezpieczeństwo dzieci to może jakiś fajny plac zabaw ? Boisko?
    Dorota_kal  21.01.2018 22:13
    • jak widać tylko zostało zrobione zdjęcie żeby ludzi wprowadzić w błąd, bo już progów zwalniających na ulicy Pan nie pokazał jeden nawet jest przy samej szkole jak również wielkiego placu przed szkoła ( może dlatego że samochody tam wjechać nie mogą ) dlaczego nie pokazał Pan na zdjęciu barierek odgradzających chodnik po stronie szkoły od ulicy ?! Oszukuje Pan w ten sposób i celowo Pan to robi.
      Iwona Mokotów  22.01.2018 01:14
  • To jest skandal, żeby osoba, która nie mieszka w tej dzielnicy składała pomysły jak popadnie, na wszystko co się da! Prawdopodobnie chodzi o to, żeby pod pretekstem dobra dzieci - zobaczcie pierwsze zdanie pomysłu: "chciałbym, żeby dzieci miały bezpieczną drogę do szkoły..." AKURAT! Chodzi o to, żeby wyeliminować ruch między Wiktorką a Kraushara. I znów - wszystko zmierza do ograniczenia ruchu drogowego, mniej samochodów, mniej miejsc do parkowania! I jeszcze powoływanie się na jakieś 25 miejsc postojowych na Racławickiej! Pan tam w ogóle był i widział Pan jak wygląda parkowanie na Racławickiej?? A już przebijanie ulicy z Łowickiej na Racławicką... RĘCĘ OPADAJĄ. Duży minus za ten pomysł.
    Katarzyna Kopczyńska  21.01.2018 22:34
    • Może p. Buciak jest GENIUSZEM i zamiast pracować w GUSie powinien się zająć zamianą Warszawy w Wielki Deptak. Przecież jak widać umie pięknie wszystko projektować "a dobra i bezpieczeństwa dzieci", szczególnie na jezdniach jednokierunkowych. To są za małe dzieci żeby jeździły kontraruchem. Po jezdni i jeszcze "pod prąd". Według mnie to tylko Geniusz może wpierać że robi to dla bezpieczeństwa dzieci. SUPER
      ELŻBIETAF  23.01.2018 13:04
  • Czy to prawda, że autor projektu pan Buciak jest jednocześnie członkiem komisji BP? Czy to zgodne z prawem? Przepycha swoje pomysły? A do tego wykorzystuje fakt, że w założeniach BP nie ma PRAWDZIWYCH KONSULTACJI SPOŁECZNYCH! To mi pachnie prokuratorem!
    Katarzyna Kopczyńska  21.01.2018 22:39
  • Autor pomysłu pisze o dodatkowych miejscach postojowych na Racławickiej. A co z likwidowanymi miejscami na Wiktorskiej po wprowadzeniu deptaka i zmiany organizacji ruchu na dwukierunkowy? Dlaczego o tym autor nie pisze, nie informuje mieszkańców, tylko mydli oczy bezpieczną drogą do szkoły??? Mam nadzieję, ze na etapie weryfikacji pomysłów, ten projekt będzie odrzucony, bo krótko mówiąc jest KŁAMLIWY, nie pokazuje wszystkich skutków wprowadzenia tych zmian, a ludzie, którzy dadzą się złapać na chwytliwe hasła typu STWÓRZMY DZIECIOM BEZPIECZNĄ DROGĘ DO SZKOŁY zostaną najzwyczajniej OSZUKANI!
    Katarzyna Kopczyńska  21.01.2018 22:58
  • Wg. Pana budowa odcinka ul.Łowickiej do ul.Racławickiej- 150 000zł.
    Czy to aby nie jest zwykłe kłamstwo ?
    Na jakiej podstawie podał Pan ten koszt?

    No chyba że Pan sam będzie biegał z łopatą w czynie społecznym ale 150 000 zł nie pokryje nawet kosztów materiałów.
    Stop absurdom  21.01.2018 23:11
    • Ta niby rozbudowa drogi Łowicka-Racławicka Buciaka w ogóle nie interesuje. Jak i dodatkowe miejsca na Racławickiej. To prostacki wabik, który ma przekonać potencjalnych głosujących. A o co chodzi w projekcie tak naprawdę - ograniczenie ruchu i miejsc postojowych na Wiktorskiej i udrożnienie Kraushara, dla rowerzystów dodajmy.
      Katarzyna Kopczyńska  21.01.2018 23:27
    • Tu pewnie ukryty jest pomysł (podstęp), o którym jeszcze nie wiemy, bo autor projektu o tym nie pisze. Myślę, że świadomie wybrał na łącznik ul. Wiktorskiej z Racławicką przejazd przy prokuraturze i wydziale komunikacji gdyż tam jest tam dość szeroko i znajduje się spory parking. Jak wiemy jest dzikie parcie miasta, stowarzyszeń i postępowców na eliminację samochodów ze "wspólnej przestrzeni". Prawdopodobnie w ramach zmian i rozwoju projektu będą chcieli zlikwidować parking bo nie wyobrażam sobie, żeby główny ruch Wiktorskiej puszczony był obecną uliczką...
      Stary mokotowski  25.01.2018 21:33
  • Człowieku co Ty wyrabiasz?!? Nie dość, że tu nie mieszkasz to ciągle burzysz spokój mieszkańców coraz to głupszymi pomysłami. Teraz blok wyburzysz? Planujesz pozbyć się ulicy?
    Do tej szkoły chodziła moja mama, ja a teraz kolejne pokolenia. Nigdy nie było żadnego wypadku, plac przed szkołą jest duży, są stojaki rowerowe, odnowione boisko. Czego Ty jeszcze chcesz? Kto i co Ci jeszcze przeszkadza oprócz wszystkich i wszystkiego?
    JaMokotów  21.01.2018 23:37
    • Ten pan nie lubi ludzi ze Starego Mokotowa, bo mu wszystkie bzdury wytykamy. Czemu pan wtyka Swój Nos w Nieswoje Sprawy. O tym co powinno się zmienić w naszej okolicy, to MY powinniśmy decydować My a nie pan i pańscy kumple aktywiści z ZM
      ELŻBIETAF  23.01.2018 13:11
  • Kolejny absurdalny projekt! Za ruch, ulice i inżynierię ruchu odpowiadają SPECJALIŚCI zatrudnieni w urzędzie, a nie laicy i aktywiści, że też Warszawa pozwala na ingerowanie w tak kluczowy obszar zarządzania przestrzenią miasta w budżecie partycypacyjnym...
    Czy Pana dzieci chodzą do wspomnianej szkoły? Czy mieszka Pan w jej pobliżu? Jak rodzice mają zawozić dzieci do szkoły, kiedy nie dość, że zamknie Pan część ulicy, to jeszcze zlikwiduje miejsca postojowe, które rodzice mogliby wykorzystać do tego, by bezpiecznie i sprawnie przywieźć i odebrać dziecko? Ilu zer nie dopisał Pan w szacowanych kosztach? Powinien Pan uwzględnić wyburzenie budynku, który stoi na drodze tego "alternatywnego przejazdu", koszt wybudowania drogi z infrastrukturą, koszt wypłaty odszkodowań dla mieszkańców zburzonego budynku i wiele innych. Zamiast 330.000zł mamy kilkanaście ładnych milionów!
    Paulina Mikołajczewska  21.01.2018 23:53
  • Czytam ten projekt i po prostu nie mogę uwierzyć w to co czytam ! Pan z tym projektem tak na poważnie czy sobie Pan żarty z mieszkańców urządzą !? Jak można wypisywać takie głupoty i jeszcze podpierać się tym iż dzieci nie są bezpieczne idąc do szkoły ? Prowadzam do szkoły nr. 69 codziennie wnuka i nigdy nie miałam problemu żeby przejść chodnikiem. To co Pan pokazał na zdjęciu to chodnik którym dzieci nie chodzą do szkoły, w ogóle mało kto nim chodzi i przyczyną nie są zaparkowane na nim samochody tylko dwa duże chodniki po drugiej stronie czyli po stronie gdzie się znajduje właśnie szkoła. Deptak na Wiktorskiej czy połączenie Łowickiej z Racławicką to już w ogóle jakaś abstrakcja. Mam wrażenie że Pan nie myślał trzeźwo pisząc ten projekt. I Pana "chciałbym" w tym przypadku jest mało istotne bo raczej należy się zapytać czego "chcieliby" mieszkańcy tej ulicy i jej okolic, bo jestem pewna że Pan tu nie mieszka biorąc pod uwagę jakie bzdury Pan nawypisywał
    Iwona Mokotów  22.01.2018 00:45
  • Kolejny nonsens spod ręki Pana Buciaka, który dodatkowo zasiada w komisji BP. Dodajmy, że składając te propozycje utrudniające życie -nas mieszkańców, sam nie mieszka na Starym Mokotowie,lecz Służewcu.
    Tym nonsensem aktywista Buciak przeszedł samego siebie. Proponuje zrobienie w środku naszej dzielnicy deptaka a puszczanie ruchu samochodowego dookoła poprzez wybudowanie połączenia Wiktorskiej z Racławicką.
    Dostawy do przedszkola i dwóch szkół, śmieciarki, karetki, służby miejskie , mieszkańcy domów na Wiktorskiej nie mieliby jak dojechać. Wybudowanie połączenia Wiktorskiej z Racławicką za pomocą przedłużenia Łowickiej z całą infrastrukturą i utworzeniem nowych miejsc do parkowanie ma kosztować 300000 zł? Chyba o jedno zero za mało. Poniżej wyjaśnię dlaczego:
    Pan Robert w ohydny sposób grając na naszych macierzyńskich i ojcowskich instynktach chce przepchnąć kolejny z szeregu projektów utrudniających życie posiadaczom aut w naszej dzielnicy.
    Pan Robert Buciak jest rowerowym fantykiem, który sprowadził się do Warszawy w 2001 roku ze Szczecina i uważa,że jego misją jest uzdrowienie miasta poprzez maksymalne ograniczenie liczby samochodów.
    Realizuje to przepychając sprytnie sformułowane i co za tym idzie wprowadzające w błąd głosujących mieszkańców projekty przez BP.
    Chce też (używając sformułowań aktywistów rowerowych) wytresować mieszkańców Warszawy posiadających samochody zmuszając ich do podróżowania komunikacją miejską bądź rowerem niezależnienod wieku i stanu zdrowia.
    Powyższy projekt to kolejna sprytna próba ograniczenia możliwości poruszania się autem po naszej dzielnicy. Tu nie chodzi o bezpieczeństwo dzieci!!! Od 3 lat odwożę swoje dziecko do jednej z tych placówek oświatowych i nigdy nie byłem świadkiem sytuacji niebezpiecznej. Dużo rodziców podwozi swoje pociechy autem. Jeśli nawet to auto stoi jednym kołem na chodniku po lewej stronie to i tak zmieści się tam przechodzień z wózkiem. Po prawej szeroki chodnik. Totalny absurd . Suma opisana jest niewystarczająca do wybudowania 30 m ulicy , tak ulicy!!!
    Chodzi tak naprawdę o to, żeby po modyfikacjach projeltu zablokować ruch na Wiktorskiej i ewentualnie puścić jakiś waziutki dojazd do Racławickiej. Na nowe miejsca postojowe oczywiście zabraknie kasy-i o to chodzi. Za to przy okazji ZDM nastawia gdzie się da i bez sensu słupków i zarobia firmy zewnetrzne.
    Panie Buciak proszę sobie takie udogodnienia wprowadzać na Służewcu albo w Szczecinie nie u nas, My kieszkańcy Mokotowa nie zgadzamy się!!!!!
    Grzegorz Grankowski  22.01.2018 01:59
    • Grzegorz Grankowski - Służewiec to też Mokotów. Czy w ramach protestu przeciwko kretyńskim pomysłom p.RB uważa pan, że innym mieszkańcom dzielnicy należą się utrudnienia przez niego proponowane?? Trochę się Pan zagalopował...
      joanna_to_ja  23.01.2018 17:35
    • Joanna nie denerwuj się pan po prostu nie napisał Stary Mokotów, ale przecież wszyscy wiemy o co chodzi. O absurdy którymi zasypuje nas wdzechwładny i wszechwiedzący p. Buciak. A tak a propos to i na Służewcu rodzi się bunt przeciwko jego projektom. Panie Buciak albo pan sam abdykuje albo pana wywiozą na taczkach..... Projekt jest ogólnie do niczego, bo nie służy ani dzieciom, ani dorosłym. A jest skierowany przeciwko mieszkańcom. Myślę, że komisja zweryfikuje ten projekt odpowiednio do potrzeb większości społeczeństwa a nie tylko dla garstki uprzywilejowanych
      ELŻBIETAF  24.01.2018 00:12
  • Dodatkowo prezentowane zdjęcia:
    zastawionego chodnika te auta to auta rodziców odwożących dzieci do szkoły stoją tam max 5 min i miejsca jest intak wystarczająco żeby przejść z wózkiem, po lewej stronie jest szeroki chodnik oddzielony płotem od miejsc postojowych ,oczywiście tego na zdjęciu nie widać.
    Samochody jadą tam 30 km/h tam nie ma wyoadków
    Ulicą Grobla IV znajduje się w obrębie Gdańskiej starówki.Jest 2 razy szersza od jednokierunkowej Wiktorskiej. Tam po wyłączeniu środka ulicy z ruchu możliwe był bez zniknięcia miejsc postojowych ruch dwukierunkowy, z resztą już taki tam był. Wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na dwóch odcinkach Wiktorskiej powstałych po zablokowaniu środka spowoduje likwidację około 50 miejsc postojowych legalnych w zamian łaskawie utworzonych zostanie 25(a może uda się tylko 15 po weryfikacji?) czyli mamy prawdziwy cel projektu. Pan Buciak jest niezawodny. Zawsze można się po nim spodziewać najgorszego
    Grzegorz Grankowski  22.01.2018 09:18
  • Dodatkowo prezentowane zdjęcia:
    zastawionego chodnika te auta to auta rodziców odwożących dzieci do szkoły stoją tam max 5 min i miejsca jest intak wystarczająco żeby przejść z wózkiem, po lewej stronie jest szeroki chodnik oddzielony płotem od miejsc postojowych ,oczywiście tego na zdjęciu nie widać.
    Samochody jadą tam 30 km/h tam nie ma wyoadków
    Ulicą Grobla IV znajduje się w obrębie Gdańskiej starówki.Jest 2 razy szersza od jednokierunkowej Wiktorskiej. Tam po wyłączeniu środka ulicy z ruchu możliwe był bez zniknięcia miejsc postojowych ruch dwukierunkowy, z resztą już taki tam był. Wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na dwóch odcinkach Wiktorskiej powstałych po zablokowaniu środka spowoduje likwidację około 50 miejsc postojowych legalnych w zamian łaskawie utworzonych zostanie 25(a może uda się tylko 15 po weryfikacji?) czyli mamy prawdziwy cel projektu. Pan Buciak jest niezawodny. Zawsze można się po nim spodziewać najgorszego!!!
    Grzegorz Grankowski  22.01.2018 09:18
    • W dniu dzisiejszym zrobiłam zdjęcia ulicy Wiktorskiej przy szkole i chodnik jest pusty. Są ferie i nie ma samochodów. W którymś projekcie pragnie pan wybudować parking dla rodziców, którzy przywożą swoje pociechy hahaha. do szkoły. Jak pięknie nazwał dzieci. A na Wiktorskiej zabrania pan dowożenia z odległych okolic, proponując im bezpieczną drogę, którą przecina jezdnią łączącą Łowicka z Racławicką. Cudownie, czym jedne od drugich dzieci się różnią. Czemu jedne pociechy mogą być przywożone, a drugie muszą być narażone na niebezpieczne dotarcie do szkoły. Chyba pan te dzieci dyskryminuje. Oj nieładnie, nieładnie. Wszystkie dzieci są nasze. Nie ma lepszych i gorszych, ale za to są złe projekty. Do takich należy właśnie ten.
      ELŻBIETAF  24.01.2018 00:23
  • I jeszcze jedno czy ze względu na bezpieczeństwo dzieci postanowił Pan wybudować im drogę pod blokami, która będzie przecinała chodnik którym dzieci z tych podwórek chodzą do szkoły ?!
    Dominika1916  22.01.2018 12:34
  • Panie Buciak czy wogóle pan myśli tak naprawdę o dzieviach, czy jest to przykrywka do pana perfidnych planów wyrzucenia samochodów z Warszawy. Dlaczego w projekcie 620 w pana okolicy zapewnia pan budowę miejsc postojowych dla rodziców przywożących "swoje pociechy". Czemu pan dyskryminuje naszą dzielnicę. W każdym projekcie nas dotyczącym widać.dokładnie o co panu chodzi - całkowite wyrzucenie aut z ulic i udostępnianie ich TYLKO ROWERZYSTOM. To czysta hipokryzja o skrajny infantylizm. Nie można nas cofać.w rozwoju. Czy pan się zastanawiał jak dojadą do tych szkół śmieciarka, dostawcy towarów no i karetki pogotowia, bo też istnieje taka potrzeba i to kilka razy w tygodniu? Jak dojadą do garaży podziemnych mieszkańcy budynków na tym odcinku? Jak podjedzie straż, pogotowie, śmieciarka i dostawcy? Ile pan zlikwiduje miejsc postojowych dając w zamian 25? Osiedle Dąbrowskiego zostało bardzo dokladnie osłupkowane, mogły tędy od Wiktorskiej wjechać karetki, śmieciarka po odbiór śmieci z bloków na Wiktorskiej i nawet ktoś mógł na chwilę podjechać po swoją matkę czy kogoś starszego z rodziny, bo takiej możliwości nie ma teraz po wprowadzeniu kontraruchu na Dąbrowskiego. Pan nie dba o.dzieci i ludzi starszych tylko wprowadza zmiany wygodne dla siebie i grupy kumpli rowerzystów. Teraz to nawet jest problem z Dostawą jakiegoś sprzętu do domu, bo nie ma po tych zmianach gdzie stanąć. Zaraz robią się korki i awantury kierowców że tamuje się ruch. Czy na Wiktorskiej chce pan doprowadzić do takiej samej sytuacji. Bo tak będzie po wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego. Czy jak już pan wyburzy blok przy.Racławickiej
    ELŻBIETAF  22.01.2018 12:48
  • Ten projekt to po prostu WIELKA GRANDA! Pan Buciak "załatwił" nam tzn. mieszkańcom tego rejonu miejsca parkingowe na ul. Dąbrowskiego, teraz próbuje "ustawić" nas odpowiednio na ul. Wiktorskiej. Gratulacje dla Pana i podziękowania - a może by się Pan jednak zapytał mieszkańców czy chcą takich zmian i zrobił to przed złożeniem projektu? Czysta, elementarna przyzwoitość tego wymaga.
    Jestem całym sercem przeciwko temu projektowi i mam nadzieję, że nie przejdzie on do etapu głosowań, tylko wcześniej zostanie usunięty jako WYBITNIE SZKODLIWY DLA OKOLICZNYCH MIESZKAŃCÓW!
    Brysia77  22.01.2018 13:34
    • Super napisane, jestem za
      Majka007  26.01.2018 17:40
  • Czy pan zdaje sobie sprawę, że funduje dzieciom NIEBEZPIECZNĄ DROGĘ DO SZKOŁY poprzez przeprowadzenie tych zmian. Czy kogokolwiek z ludzi tu zieszkujących pytał pan o zdanie czy chcą tych dobrych dla pana zmian. Bo jak widzę z tych komentarzy to MY SIĘ NIE ZGADZAMY NA TE ZMIANY
    ELŻBIETAF  22.01.2018 13:50
  • Robercie, chyba tutaj za bardzo poszalałeś z tym projektem. Chcesz ludzi zniechęcić do ZM? Czy do rowerzystów?

    Do tego tytuł wprowadza w błąd. Napisz, że chcesz deptak przed szkołą.
    rowerowy77  22.01.2018 16:34
  • Czy Pana coś opętało ?!
    Wróżbita Maciej  22.01.2018 18:32
    • Chyba tak i to jakaś bardzo niebezpieczna dla dzieci choroba. Ja się nie zgadzam na takie absurdy. Totalna głupota. Niedość, że niebezpiecznie to i wbrew jakiemukolwiek rozsądkowi. Chodzi tylko i wyłącznie o, to żeby narobić jak największego chaosu i oszukać ludzi. Projekt mówi o bezpieczeństwie a nie mówi o zniszczeniach. Jestem przeciw a to też komisja powinna brać pod uwagę, bo pod projektem nie ma głosów na NIE są tylko na TAK
      Majka007  25.01.2018 11:31
  • Ten projekt to jakiś nonsens, a nawet kpina. Po pierwsze to nie słyszałem żeby kiedykolwiek były jakieś wypadki pod szkołą. Jeżeli już chodzi o chodniki to są one szerokie przy szkole, nie wiem kogo chce Pan zadowolić tym projektem, ale na pewno nie mieszkańców, a tym bardziej rodziców którzy dowożą swoje pociechy z całej Warszawy i okolic. Po drugie deptak, prócz Pana to nikt go tam nie potrzebuje, a jeżeli tak bardzo Panu zależy to polecam wycieczkę na Starówkę albo Nowy Świat lub może Pan sobie pod domem wybudować. Po trzecie to chyba wisienka na torcie w jaki sposób zamierza Pan połączyć ul. Łowicką z ul. Racławicką. W planach ma Pan może zamiar wyburzyć budynki mieszkalne, czy może jakiś tunel pod blokami wydrążyć. Podsumowując ten projekt to jedno wielkie nie porozumienie oraz wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto.
    Incognito  22.01.2018 21:46
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Incognito  22.01.2018 21:46
  • Deptak na Wiktorskiej nie wierzę w to co czytam. Udało się przebić pomysł "chodniki wolne od rowerów" a myślałem, że o większego bubla trudniej będzie. Jestem jako mieszkaniec okolic zdecydowanie na nie
    Michal_Mokotow  22.01.2018 23:19
  • Deptak pod szkołą już jest- szeroki chodnik otoczony dwoma żywopłotami, którym to chodnikiem dzieci bezpiecznie dochodzą do szkoły. Pomysł z przebiciem od Wiktorskiej do Racławickiej czyli de facto puszczenie ruchu z Wiktorskiej wzdłuż parkingu pod wydziałem komunikacji jest tak idiotyczny, że nie ma sensu go komentować. Autor projektu jest żywym dowodem na to, że kaski rowerowe powinny być obowiązkowe.
    emoka111  23.01.2018 00:20
  • Panie Robercie, uprzejma prośba o nie wprowadzanie mieszkańców w błąd. Założeniem projektu jest zmniejszenie liczby samochodów w Warszawie a nie Pana troska o dzieci czy mieszkańców Starego Mokotowa. Proszę to napisać wprost. Miasto powinno rozsądnie ewoluować i pozostawać przyjazne dla mieszkańców a nie dla grupki fanatyków wyznających swoje nieprzystające do rzeczywistości idee. Gorąca prośba o zaprzestanie publikowania swoich szaleńczych projektów bo aż żal się je przegląda.
    Grzegorz77  23.01.2018 00:31
  • Dlaczego pan oszukuje ludzi pod płaszczykiem bezpiecznej drogi likwiduje miejsca parkingowe? Dlaczego jako działacz Zielonego Mazowsza chce zniszczyć pod jezdnię kawał trawnika, drzewa i krzewy, których tak zapalczywie broni pod projektami innych autorów. Jak może być bezpiecznie dla dzieci jak jezdnia będzie przechodziła między blokami a wyjścia z klatek prosto na jezdnię. Kto zdrowo myślący na coś takiego pozwoli? Mylę, że Komisja odrzuci ten projekt bo jest szkodliwy społecznie, a nie tylko niebezpieczny dla dzieci!!!
    Majka007  25.01.2018 11:24
  • Szanowny Panie Buciak a może właściwsze by było Panie Buc.
    Dlaczego po raz kolejny miesza Pan ludziom w głowach i chce uszczęśliwiać na siłę. Nawet nie mieszka Pan w tym rejonie, w ogóle Pan nie jest z Warszawy , urodził się Pan w Szczecinie i tam Pan się uczył i mieszkał do 18 roku życia. Do Warszawy trafił Pan jako ubogi student prosto ze Szczecina. I po studiach został Pan tu bo w Szczecinie nie było dla Pana pracy. Dlaczego więc nie znając Warszawy nie mieszkając w naszej dzielnicy chce Pan na siłę uszczęśliwiać mieszkańców. Czy zdaje sobie Pan sprawę z tego, że ulica Dąbrowskiego jest ulicą jednokierunkowa w kierunku od Al. Niepodległości do Wołoskiej a ul Wiktorska, która biegnie obok to ulica jednokierunkowa od strony Wołoskiej do Al. Niepodległości, a w małym odcinku właśnie od Al. Niepodległości do ul Kraushara - czyli okolice Szkoły podstawowej jest ulica dwukierunkowa i stanowi dojazd do przedszkoli i budynków tam się znajdujących ?
    Likwidując wjazd od ul Al. Niepodległości uniemożliwia Pan dojazd do znajdujących się tam budynków. Czy konsultował Pan to z Dyrekcja i rodzicami szkoły podstawowej 69 na Wiktorskiej ? Dlaczego zbierając podpisy pod pro9jektem nie uświadamiał Pan ludzi i nie informował o tym, że spowoduje to brak dojazdu do bloków od strony Al. Niepodległości. Po raz kolejny wprowadza Pan obywateli w błąd i mieszkańców którzy mieszkają tu w tej okolicy. Ciągle uważa się Pan za Warszawiak, to dlaczego na swoim profilu na Facebooku podaje Pan, że z Szczecina ? Taki z Pana Warszawiak jak ze mnie baletnica. Już Pan nam zafundował bardzo niebezpieczny kontraruch rowerowy na ul Dąbrowskiego - to samo Pan chce zrobić na Wiktorskiej a teraz jeszcze chce nam Pan uniemożliwić swobodne poruszanie się Wiktorska i dojazd nią do Al. Niepodległości. czy zdaje sobie Pan sprawę z tego, ze jeśli Pana pomysł przejdzie to do Al. Niepodległości będzie można dojechać na odcinku pomiędzy Madalińskiego a Odyńca tylko ulicami Madalińskiego i Odyńca ? Jeszcze niedawno można było do Al. Niepodległości od Wołoskiej dojechać 4 ulicami: Madalińskiego, Wiktorska , Racławicka i Odyńca. Obecnie po przebudowie skrzyżowania Wołoskiej z Odyńca i powstaniem ronda można dojechać tylko Madalińskiego, Wiktorska i Odyńca. Po realizacji tego pana kolejnego "cudownego" pomysłu już będzie można dojechać tylko od Wołoskiej do Al. Niepodległości na tym odcinku 2 ulicami tj. ulicą Madalińskiego i Odyńca. Drodzy mieszkańcy i Warszawiacy nie dajcie się nabrać na kolejny wspaniały pomysł Pana Buciaka. Liczę na Wasz rozsądek. a Pan Buciak niech realizuje sobie swoje wspaniałe pomysły w Szczecinie a nie u nas na Starym Mokotowie w Warszawie skąd nie pochodzi i gdzie nie mieszka.
    Agnieszka SC  25.01.2018 11:47
  • Kolejny absurdalny pomysł. Owszem w kwestii nielegalnego parkowania całkowicie się zgadzam. Kiedyś nawet widziałem osobę na wózku, która musiała jechać po jezdni, aby ominąć samochody. Fakt - chodnik na tym odcinku jest zbyt wąski, aby na nim parkować, a w dodatku wielu kierowców robi to tak, że nie pozostawia pieszym wystarczająco dużo miejsca. Ponadto hołdują zasadzie, że dziecko trzeba odwieźć pod same drzwi szkoły, bo nie może przejść kilkunastu merów. Jednak to nie może być powodem zamykania ulicy. Wystarczy wprowadzić odpowiednią infrastrukturę, która uniemożliwi nielegalne parkowanie na chodniku i wyznaczyć bezpieczne miejsca, na których dopuszczony jest krótkotrwały postój, w celu dowiezienia dziecka do szkoły.
    Kamil Wojtasik  25.01.2018 16:52
  • Zastanawiam się czy ktoś z BP czy z CKS czyta te opinie. Zastanawiam ile lat minie, ile złych projektów zostanie przeforsowanych zanim nastąpią zmiany w zasadach BP (które idą w dobrym kierunku, ale za wolno), które pozwolą na blokowanie złych pomysłów, które nie będą ludzi dzielić, a łączyć w działaniu.
    Cytując autora tego projektu RB, (zeszłoroczny projekt -2018- w BP 959 - Mokotów - Centrum Wszechświata, czyli karmnik dla korników
    22.01.2017 22:07 WYBRANY W GŁOSOWANIU - PROJEKT ZWYCIĘSKI),
    cyt:" ...Sprawdźmy, czy minimum głosów i odrobina szczęścia wystarczą, aby przegłosować nawet najgłupszy pomysł. Projekt ma pokazać, że trzeba zmienić regulamin. :)".
    Stary mokotowski  25.01.2018 22:48
  • No tu już nie daję rady i ten projekt z takim tekstem przeszedł. A myślicie, że tym razem nie złożył podobnego. P. Buciak tego typu żarty obrażają wszystkich mieszkańców. Czy nikt z budżetu nie może nic z głupimi projektami tego pana zrobić. Ale jeśli ten obecny projekt przejdzie to widać, że ZM w ktorym ten pan działa nie jest za ekologią. Zobaczcie ile zieleni zostanie na zlikwidowane w ramach tego projektu przed samą szkołą no i przy robieniu ulicy Łowicka -Racławicka między blokami. Czy tu nie będzie protestowało przeciwko ZM. Przynosi pan wstyd swojej organizacji a w dodatku jest dwulicowy. Pod projektami innych protestuje przeciwko, a sam niszczy co stoi na drodze. Nie zgadzam się z tym projektem i myślę, ze komisja też. Oprócz tego wprowadza pan w błąd ludzi mówiąc o bezpieczeństwie, a jak będzie musiała przyjechać karetka do szkoły, do pobliskich budynków to którędy dojedzie. Na osiedle Dąbrowskiego mogli by wjechać od tej strony pod przedszkole bo od Dąbrowskiego nie ma wjazdu. Liczy się czas w niektórych wypadkach, ale co to pana obchodzi. Jak podjadą śmieciarki do szkoły i pobliskich budynków. Panu w tym projekcie chodzi jedynie o wprowadzenie chaosu. Jeszcze jedno pytanie czy rowery będą mogły tamtędy jeździć? i dlaczego jak to będzie wielki deptak. Jak rowerzyści ze świętych krów sobie poradzą? Przecież tam miał być wprowadzony kontraruch dla ich wygody? Im wolno podjeżdżać pod same drzwi każdej instytucji. Wszędzie stoją stojaki na rowery. Jakos nikomu to nie przeszkadza. A miejcie je sobie, tylko nam dajcie też żyć. Cały ten projekt jest kłamliwy i likwidacja miejsc parkingowych (co jest pana najważniejszym celem) ukryta pod płaszczykiem "bezpieczeństwa dzieci". Guzik prawda to jest kłamstwo. A przede wszystkim jako przedstawiciel ZM nie powinien pan niszczyć zieleni która już na tym dużym obszarze rośnie od lat. Myślę, że nikt z mieszkańców nie poprze tego projektu a przede wszystkim mieszkańcy Racławickiej i Wiktorskiej. Bardziej idiotycznego projektu nie widziałam i trzymam kciuki żeby nie był zrealizowany. Za te pieniądze można zrobić coś co będzie bardziej służyło mieszkańcom tej okolicy.
    Majka007  26.01.2018 11:21
  • Pomysł jest całkowicie bezsensowny i niesie ze sobą tylko utrudnienia, a dodatkowo stwarza niebezpieczeństwo dla dzieci.
    joanna_to_ja  26.01.2018 18:03
  • Zgadzam się z poprzednim wpisem - po prostu bzdura. Od jakiegoś czasu Ktoś bardzo chce prawdziwym Warszawiakom poukładać życie poczynając od dróg, komunikacji miejskiej itp. Bardzo proszę wróćcie do siebie i tam róbcie po swojemu.
    Iwona 13  27.01.2018 22:03
  • Panie Robercie, dzieci dochodziły do tej pory bezpiecznie do szkoły. Teraz im pan dokłada jezdnię między blokami jako bezpieczniejsze dojscie. Coś tu jest nie tak z pana logiką. Niech pan lepiej powie wprost wszystkim, że najbardziej chodzi o likwidację dowożenia dzieci, likwidację miejsc postojowych i najlepiej samochodów w ogólne. Czy pan nie może wymyśleć czegoś bardziej pozytecznego. Co roku pisze pan tylko projekty likwidując e ruch samochodowy i takie które wprowadzają kontraruch. Chce pan w ten sposób dokuczyć mieszkańcom. Już pan to zrobił na Dąbrowskiego. Niech pan zostawi mieszkańców Wiktorskiej i ulic przylegających w spokoju. Zieleni mamy dużo. Chce pan zlikwidować trawniki kosxtem deptaka. Beton zamiast trawy i to ma być polepszeniem. Likwiduje pan miejsca postojowe i traw. Przecież pan nie myśli poważnie, że to jest z korzyścią dla mieszkańców ani nie jest ten projekt bezpieczny dla dzieci. Niech się pan wreszcie opamięta. Proszę wziąć pod rozwagę wszystkie komentarze.
    Majka007  31.01.2018 22:36
  • Zastanawiam się dlsczego w bp nie ma głosów na NIE. Na pewno jakby były nie można by było takich projektów wprowadzać w zycie. Czy pan myśli, że wolno panu wdxystkich ,"uszczęśliwiać" swoimi pomysłami. Może mieszkańcy sami by woleli zadecydować o swoim otoczeniu. Czy jest pan taki wszechstronny? Czy pan wie co ludzie chcą? Czy wszędzie pan musi dezorganizować życie. Czemu pan okłamuje ludzi, dając swoim projektom kłamliwe tutuły?
    Majka007  31.01.2018 22:43
  • Widzę, że wszyscy są bardzo zadowoleni ze zmian jakie pan chce wprowadzić. Myślę te, że będą konsultacje z mieszkańcami i rodzicami dzieci, którzy przywożą dzieciaki do szkoły. Fajną rzecz im pan szykuje. A mieszkańcom.jeszcze jedną jezdnię, tak dla bezpieczenstwa pod samymi wyjsciami z budynku. I to tylko dlatego, że chce pan ZNOWU uspokoić ruch samochodowy. Może wreszcie poszedł by pan po rozum do głowy i sam się uspokoił i nie uszczęśliwiał całej Warszawy swoimi pomysłami. Jest pan działaczem.Zielonego Mazowsza. Wiadomo że będzie pan w tym kierunku dążył, ale przecież bp nie jest tylko dla pana. Mieszkańcy powinni sami decydować co jest dla nich dobre a co złe. Pragnę zauważyć że pan chciałby wsxystko załatwić za nich nie pytając o zgodę bo po co. Taką ma pan idee fix, żeby z Warszawy zrobić... co, no właśnie? Przecież tu mieszkają różni ludzie. Nie życz powodzenia, bo jest to znowi projekt wprowadzający ludzi w błąd chwytliwym tytułem. Niepowodzenia życzę
    gieniamoko  03.02.2018 14:07
  • A jeszcze jedno, ile pan zlikwiduje miejsc parkingowym pod tym pretekstem bezpiecznej drogi. To na pewno najbardziej interesuje mieszkańców, bo wiele pan już takich projektów im załatwił. Po drugiej stronie Niepodległości też jak zauważyłam ma pan dużo propozycji w których chodzi tylko i wyłącznie o usunięcie miejsc parkingowych i samochodów z ulic
    gieniamoko  03.02.2018 14:22
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Majka007  04.02.2018 17:04
  • Oglądam sobie na google tą niebezpieczną drogę do szkoły i dziwi mnie to, co pan chce zrobić. jest tyle naturalnej zieleni a pan chce jeszcze donice. Czy nie lepiej dosadzić drzewek i krzaków? Ale panu nie o to chodzi. Pan Chce zablokować i wyłączyć z ruchu jezdnię. To jest podstawa tego projektu. Będę namawiać wszystkich znajomych, żeby nie głosowali na ten projekt. Już jest następnym z pana projektów na czarnej liście.
    Majka007  04.02.2018 17:19
  • Panie Buciak! Czy Pan już może przestać forsować swoje pomysły i uszcześliwiać mieszkańców Mokotwa, i w ogóle Warszawy na siłę? Czy zdaje Pan sobie sprawę jakie zamieszanie jakie Pan nam wprowadza? Wszyscy wiemy, że większość Pana pomysłow i zrealizowanych projektów ma na celu pozbycie się samochodów z Warszawy. I to ciągłe podpieranie sie bezpieczeństwem...
    Maks_Maks  04.02.2018 20:16
  • Robert, coś milczysz? Ludzie chcą się konsultować, a Ty?
    rowerowy77  08.02.2018 20:00
  • Panie Robercie
    Dlaczego w każdym pana projekcie pisze pan "Chciałbym". Czy Warszawa jest pana, że pan by chciał, a może my mieszkańcy chcielibyśmy też żeby żeby zmiany były dla nas a nie przeciwko nam. Czy nie jest pan tym zainteresowany co by chcieli mieszkańcy? Czy rzeczywiście rozmawiał pan z mieszkańcami o tym co im.pan co roku szykuje wprowadzając swoje "chciałbym" w życie. Przecież bp nie jest tylko dla pana i Zielonego Mazowsza, którego jest pan członkiem.
    ELŻBIETAF  11.02.2018 14:37
  • Panie Robercie
    Czy nic nie ma pan do powiedzenia ludziom którym pan chce wprowadzić takie udogodnienie. Zatrzymano realizację projektu "chodniki wolne od rowerów," w którym była mowa o kontraruchu na Wiktorskiej i "przez przypadek" likwidacja miejsc parkingowych to pan składa nowy, który jeszcze bardziej tępi kierowców. A jest to pod tytułem Bezpieczna droga do szkoły. Może by się pan opamiętał i nie oszukiwał mieszkańców.
    gieniamoko  18.02.2018 14:32
  • Proszę nie okłamywać ludzi i skończyć z pisaniem projektów. Proszę dać szansę mieszkańcom, żeby mogli decydować o tym co ma być zmienione w ich okolicy. To my mieszkańcy wiemy najlepiej co jest nam potrzebne, a nie pan zbawiciel rowerzystów. Jak nie stać pana na samochód to niech się pan nie mści na tych co mogą je mieć. Wszystkie pana projekty dyskryminują kierowców. Niech się pan powstrzyma ze swoimi udogodnieniami i da innym działać.
    Majka007  26.02.2018 21:28
  • Moim zdaniem pomysł wymaga zmiany koncepcji na woonerf. Od ulicy Wołoskiej do Alei taki ciąg pieszo samochodowy mógłby się sprawdzić.
    Identycznie na Racławickiej od Al. do Wołoskiej.
    Teraz Racławicka jest trochę smutna i w zasadzie oprócz przejścia tamtędy nie ma co robić. Marnowany jest jej potencjał. Bo jest dużo przestrzeni. Dodatkowe ławki, miejsca rekreacji. Można byłoby się też porozumieć z działkowiczami i zrobić też przejście przez ogród do Odyńca.
    Mikosa666  27.02.2018 22:35
    • Polecam zapoznanie się z definicją "woonerfu". Szkoda, że znowu zostaje użyte w błędnym i zmienionym znaczeniu. Woonerf cechuje się tym, że przeznaczony jest dla ulic położonych w ścisłych centrach miast, a nie dla lokalnych uliczek zabudowy osiedlowej wykraczającej poza zabudowę śródmiejską, jaką jest ulica Wiktorska.
      Paulina Mikołajczewska  27.02.2018 23:37
    • Nie zgodzę się z Pani definicją. Oczywiście możemy dyskutować co Holendrzy mieli dokładnie na myśli. Jednak w Warszawie pierwszą ulicą w planach takiego przedsięwzięcia jest Narbutta czyli nie daleko. Dalej układ ulicy Wiktorskiej nie różni się od wielu miejsc w Śródmieściu. Raczej daleko jej do typowego blokowiska. Ma potencjał. Proszę sobie popatrzeć na spacerowiczow w cieplejszym okresie czasu. Mamy z dziećmi ile osób jest w ogródku jordanowskim? , osoby zainteresowane historią, dzieci po szkole też już nie siedzą tylko przy komputerze. Mamy też sporo starszych mieszkańców i naprawdę można wykorzystać pozytywnie miejsce w którym żyjemy nie budując doraźnie miejsca parkingowego tu albo tam. Ddr tu i tam. Patrzeć szerzej i kompleksowo dopasowując przestrzeń do uniwersalnego wykorzystania. Szczególnie, że ogród działkowych aż się prosi O wkomponowane w przestrzeń miejską. Na dziś trzeba chodzić na około.
      Mikosa666  28.02.2018 00:13
    • Ogród działkowy idzie do likwidacji więc go przy Odyńca na 100% nie będzie. Działkowcy zostali już o tym poinformowani, niestety problem chodzenia na około jest spowodowany rozmieszczeniem wejść na te działki bo spokojnie można przejść na skróty przez osiedla ale co z tego jak bocznego wejścia od Racławickiej nie ma, można wejść tylko od Al. Niepodległości i od Odyńca/ Wołoskiej. Poza tym na tym obszarze został już przepchnięty projekt o bardzo ładnie brzmiącej nazwie STARY MOKOTÓW-chodniki wolne od rowerów, więc jak to jest najpierw zostaną wpakowane pieniądze w tamten projekt, później zostanie to wszystko zniszczone bo ktoś wpadł na genialny pomysł zrobienia deptaka. Tylko nie wiem czy zdaje sobie Pan sprawę że w tym miejscu gdzie ma powstać rzekomy deptak jest jedyna droga dojazdowa ( droga pożarowa) do przedszkola nr 139? W razie pożaru w przedszkolu z żadnej innej strony straż pożarna nie dojedzie do tego przedszkola jak tylko i wyłącznie od strony ul. Wiktorskiej. Jak widać Robert Buciak nie bierze pod uwagę bezpieczeństwa dzieci, a na pewno nie tych które chodzą do przedszkola. Za samą tą kwestie czyli brak swobodnego dostępu do drogi pożarowej ten projekt powinien zostać zweryfikowany negatywnie.
      Dominika1916  28.02.2018 23:56
    • Skoro idzie do likwidacji to w tym miejscu będzie park, tym bardziej racławicka na tym odcinku powinna być zintegrowana z parkiem poprzez woonerfu. Odnośnie Wiktorskiej, to właśnie rozwiązanie które proponuje zachowuje ruch. Dlatego mówię aby ten projekt zmodyfikować. Choć po części podzielam pomysłodawcę, bo naprawdę problematyczne jest wyegzekwowane zasad. Wczoraj zebranie w szkole chyba było i znów cały chodnik po lewej stronie zawalony samochodami. Bo rodzić musi przyjechać do szkoły samochodem. Musi, i kropka. A skoro musi to musi być dla niego miejsce. I w takim przypadku nawet jeśli znajdzie się tam piękny woonfer z nie mniejszą ilością miejsc to i tak rodzić który musi porzuci swój samochód w pierwszym dowolnym miejscu byle by się zmieścił. Może dlatego Pan Robet nie idzie na kompromisy? Dlatego, że nie są respektowane zasady? Proszę mi powiedzieć czemu ktoś parkuje po lewej stronie Wiktorskiej, jest znak, na chodnik ma 1,2 jest za mało miejsca. Nie ma słupków i co się dzieje...
      Mikosa666  01.03.2018 08:40
    • Jeśli był Pan świadkiem takiego parkowania w dniu wczorajszym to trzeba było wezwać SM, następnym razem kierowca się zastanowi czy tam zaparkować czy nie. Natomiast mieszkańcy nie parkują po lewej stronie wystarczy przejść się tamtędy wieczorem bądź z samego ranna kiedy rodzice nie przywożą swoich dzieci do szkoły chodnik nie jest zastawiony przez auta. "Projekt polega na kompleksowej zmianie organizacji ruchu na ul. Wiktorskiej w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego przed szkołą. Dołączone zdjęcie przedstawia obecny stan, który daleki jest od standardów bezpieczeństwa.Proponuję, aby całkowicie wyłączyć z ruchu samochodowego jezdnię na krótkim odcinku przed szkołą i zorganizować tam deptak. Wjazd byłby ograniczony przez postawione na jezdni donice z drzewami i ławki" Jak widać p. Buciak chce całkowicie wyłączyć ten odcinek z ruchu. Dla mnie ten projekt pokazuje że Buciak jest osobą która ma bardzo coś nie tak z głową. Idąc tokiem myślenia tego chorego człowieka to wyłączmy z ruchu wszystkie ulice bo przecież zawsze się znajdzie ktoś kto zaparkuje niezgodnie z przepisami. A ten projekt ma na celu uniemożliwienie na całej długości Wiktorskiej parkowania bo jak zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy to tak się stanie. A przez cały rok 2017 na ul. Wiktorskiej nie doszło do żadnego potrącenia pieszego ( odcinek od Wołoskiej do Al. Niepodległości ) więc nie jest to niebezpieczna ulica jak to stara się pokazać ten człowiek ( dane o wypadkach uzyskane na piśmie od policji)
      Dominika1916  01.03.2018 11:39
  • Myślę, że jeśli się Panu nudzi to powiem brutalnie. Niech się Pan rozbierze i ubrania pilnuje.

    Ławki proponuję podstawić od strony podwórka bo tam ich nie ma. A jakoś nikogo to nie obchodzi.Od strony podwórka również jest bardzo dużo miejsca na rekreację i spacery. I nie uważa Pan, że marnuje się taki potencjał?
    Nie przeszkadza Panu ten smutek bijący ? Brak jest tam miejsca zabawy dla dzieci, boiska szkolne są zamknięte, dzieci nie mogą z nich korzystać. Jakość to Panu nie przeszkadza.?????
    Dorota_kal  28.02.2018 13:04
  • Nie ja już nie mogę, co też panu przychodzi do głowy Mikosa666. Czemu nie czyta pan projektu dokładnie, przecież tam jak wół napisane, że chodzi o likwidację miejsc parkingowych, o uprzykrzenie życia mieszkańcom. Gdzie schowają samochody, pod kołderkę? Przecież ten projekt nie jest bezpieczny dla dzieci. Jezdnia ma przechodzić pod klatkami budynków. Do tej pory dzieci szły sobie chodnikiem i nie były narażone na samochody które by im przecinały drogę. Tylko człowiek bez rozumu może wpierac innym takie bzdury. Tu nie chodzi o dzieci!!! Tu chodzi o likwidację ruchu samochodowego przez zablokowanie ulicy.!!! To jest skrajna głupota nikomu niepotrzebna. Deptak z donicami zamiast naturalnie rosnących drzew i beton. Komu to ma się podobać? Czemu ktoś ma decydować o okolicy mieszkańców? Jak widać ta idea p. Roberta nie pasuje tu nikomu. Liczę, że projekt ten nie przejdzie mieszkańcy tego nie chcą!!
    gieniamoko  01.03.2018 20:27
    • GIENIAMOKO nie jest ważne czego by chcieli mieszkańcy, ważne jest czego chce p. Buciak.
      Dominika1916  01.03.2018 23:57
  • Dominika1916
    To trzeba wreszcie pokazać po co został stworzony bp. Chyba nie dla widzimisię jednego Buciaka ale dla większości mieszkańców którzy będą z tego korzystać lub NIE. Dla mnie ten projekt jest beznadziejny i szkodliwy. Stworzony tylko dla likwidacji miejsc parkingowych na całym odcinku Wiktorskiej od Niepodległości do Wołoskiej, a może i parking społeczny ma autor na myśli? No to ludzie mu za to dadzą wycisk na spotkaniach. Ruch dwukierunkowy na tych uliczkach był swego czasu likwidowany a teraz geniusz Robert przywracać chce? , albo wprowadzać kontraruch. Wreszcie nie wiem, który projekt jest mu bliższy. Jednego roku kontraruch, teraz deptak. Czy on ma coś z głową, czy zarabia na swoich durnotach? Może to się leczy, tylko czy NFZ ma na to środki i odpowiednich specjalistów, bo ta choroba już się bardzo rozprzestrzenia.
    ELŻBIETAF  04.03.2018 10:06
  • Komentarz został usunięty przez autora

    AlicjaBM  06.03.2018 16:42
  • Projekt jest bezsensowny - zmniejszy bezpieczeństwo dzieci zamiast je zwiększać.
    Dojazd w okolice szkół odbywać się będzie ulica Wiktorską na dwóch odcinkach - od strony Al. Niepodległości i do strony ul. Wołoskiej. Głównymi dojeżdżającymi do szkoły są rodzice dowożący tam swoje dzieci, szczególnie od szkoły muzycznej. Samochody dowożące dzieci będą zawracać z obu stron przed "deptakiem" a więc ruch na tych odcinkach będzie zwiększony. Manewry zawracania także spowodują większe zagrożenie.
    Trzeba także pamiętać, że większość dzieci do szkoły (albo raczej do "deptaku" przed szkołą) musi dojść, bo nie wszystkie są do niej dowożone. Dojście do szkół w zaproponowanych przez autora projektu warunkach będzie znacznie bardziej niebezpieczne niż dzisiaj.
    Propozycja przeniesienia samochodów parkujących przed szkołą na ul. Racławicką jest nierealna. Tam już obecnie brakuje miejsc parkingowych dla mieszkańców. Przypominam także , że w planach jest przebudowa ulicy Racławickiej na tym odcinku i jej połącznie z dwupasmowym odcinkiem prowadzącym na zachód (kierunek Ochota).
    Projekt spowoduje także znaczne zwiększenie ruchu na wąskich osiedlowych uliczkach, głównie jednokierunkowych - Łowickiej, Kraushara, Wiktorskiej.
    AlicjaBM  06.03.2018 16:42
  • Zadałam sobie trud i zapytałam kilkunastu rodziców dowożących dzieci do szkoły o ich opinię o projekcie. Nie mieli żadnej informacji na temat projektu.
    Zapytani co myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa dzieci poprzez zamknięcie ulicy i zrobienie tam deptaku pukali się w czoło. Chyba znaczyło to, że nie są zwolennikami tego pomysłu.
    AlicjaBM  06.03.2018 17:25
  • Projekt bardzo w stylu p. Buciaka - czy organizacja Zielone Mazowsze, z którą afiliuje się autor, popiera ten projekt?

    Niezależnie od powyższego - rodzice twierdzący, że muszą koniecznie zawozić dzieci do szkoły autem i zastawiające na dłuższy czas (czasem s1-2h) ten fragment chodnika Wiktorskiej również mnie irytują i utrudniają życie, dlatego mam pytanie: czy wg Państwa pomogłoby wprowadzenie parkowania w tej okolicy (również Dąbrowskiego, Lipskiego, Łowicka)?
    Radek_Waw  09.03.2018 22:05
    • Myślę, że SPPN nie polepszy sytuacji, ze względu na to, że nie zostanie zwiększona z tego tytułu liczba miejsc postojowych. Wystarczy koło 23 przyjechać pod dom i nie ma gdzie zaparkować. Niestety strefa też dla mieszkańców nie jest gwarancją, że będą mieli gdzie zaparkować, a płacić za abonament będą musieli. Chyba wszystkich denerwują samochody tak zaparkowane że się przejść nie da ale to nie jest powód do zamykania ulicy a co za tym idzie wprowadzenie ruchu dwukierunkowego i likwidacją miejsc parkingowych na całej długości Wiktorskiej.
      Dominika1916  09.03.2018 23:23
    • Ja popieram, może to mieszkańcom pomoże w znalezieniu miejsca do zaparkowania przynajmniej na noc
      Iwona 13  13.03.2018 16:15
  • Ja popieram, może to mieszkańcom pomoże w znalezieniu miejsca do zaparkowania przynajmniej na noc
    Iwona 13  13.03.2018 16:16
  • SPPN nic nie poprawi. O ile dobrze pamiętam to strefa jest od 9:00- do 18.00. Jadąc o 20-stej ulica nadal jest pełna samochodów.

    Raport NIK wskazywał, że SNNP nie powoduje zwiększenia wolnych miejsc postojowych. Rozwiązaniem byłaby budowa np. garażu podziemnego pod boiskiem. W ten sposób rodzice, którzy chcą odstawić dzieci do szkoły lub je odebrać mieliby ułatwienie. Mogłyby znaleźć się tam również miejsca postojowe na rowery. Takie rozwiązania stosowane są w wielu krajach.
    rowerowy77  15.03.2018 16:27
  • Zastanawiam się nad tym punktem w projekcie - "Ponadto w ramach projektu przewidziana jest budowa 30 metrowego odcinka ul. Łowickiej w celu jej połączenia z ul. Racławicką. W ten sposób będzie można wyjechać z osiedla bez przejeżdżania pod szkołą. Samochody sprzed szkoły proponuję przenieść na ul. Racławicką, gdzie po stronie północnej ulicy zostałyby zbudowane nowe miejsca postojowe." - Aby stworzyć połączenie Łowickiej z Racławicką mamy na drodze trzy budynki - jeden należy do ul.Łowickiej i połączony jest z budynkiem ul. Wiktorskiej a na przeciwko niego stoi budynek ul. Racławickiej. Między nimi podwórko ze żłobkiem i remontowanymi pomieszczeniami na Dzienny Dom Pomocy Społecznej. W środku parkuje 10-12 samochodów. Zadaję sobie także pytanie w którym dokładnie miejscu na Racławickiej chciałby p.Buciak wybudować miejsca postojowe dla samochodów? bo stwierdzenie - od strony północnej - nic nie mówi. Czy wyciął by drzewa? zniszczył trawniki? zniszczył ogrodzenia? Żaden z mieszkańców nie pozwoliłby zniszczyć zieleni po to tylko, aby stawiano samochody przy samych budynkach. Mieszkańcom wystarczy parking wzdłuż całej ulicy Racławickiej począwszy od Wołoskiej a kończąc na Al.Niepodległości. Czytając projekt mam wrażenie że osoba która go pisała była pod "wpływem" tylko czego? trudno zgadnąć. Projekt jest nieprzemyślany i beznadziejny. Szkodzi i utrudnia życie mieszkańcom. Uważam że osoby które składają swój projekt powinny mieszkać w danym rejonie gdyż tylko one znają potrzeby danej społeczności. P.Buciak należy do nadgorliwych fanatyków który nie liczy się z innymi ludźmi. Mam nadzieję że Komisja weryfikacyjna odrzuci tak bezmyślny wręcz głupi projekt. Nas mieszkańców nie trzeba uszczęśliwiać my sami potrafimy to zrobić.
    autor_569cfe8c6c429  22.03.2018 03:52
  • Fatalny projekt! Ulepsza niewiele przy okazji demolując bardzo dużo. Rodzice i dzieci mieszkające przy Racławickiej i pomiędzy Racławicką i Wiktorska mieliby chodzić po parkingu miedzy samochodami? Chciałby Pan tam zlikwidować zieleń, żeby zbudować parking? Dlaczego wypowiada się Pan w kwestii terenu, na którym Pan nie mieszka? Jakaś grupa mieszkańców Pana upoważniła? Zapoznałam się z wieloma opiniami mieszkańców tych okolic na temat tego projektu, wszystkie negatywne. Moja również!




    edytakarin  22.03.2018 09:49
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany