688 - Rowerowy Żoliborz - kontraruch na Sarbiewskiego, Próchnika i Filareckiej

19.01.2018 21:37 Niewybrany w głosowaniu
awatar zoliborzanie
autor projektu

Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Oddane głosy

269

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Koszt całkowity projektu

100 000,00 zł

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny, Obszar 1 - Żoliborz Centralny


Lokalizacja projektu

Ulice Filarecka, Próchnika, Sarbiewskiego

Istotne informacje o lokalizacji

Na całej długości ulic.


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.

Pełny opis projektu

Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na wybranych jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się.
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane i wdrożone w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Rozwiązanie takie jest od dawna stosowane powszechnie także w polskich miastach, np. w 2017 roku kontraruch wprowadzono na pierwszych kilku ulicach Żoliborza.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Koszty z realizacji w terenie kontraruchu ruchu rowerowego – 76070 zł brutto
Projekt stałej i czasowej org. ruchu, nadzór autorski – 20 000 brutto
Nadzór inwestorski - 3500 zł brutto
Znak BP - 430 zł brutto
Razem = 100 000 zł brutto

Całkowity koszt projektu: 100 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Malowanie oznakowania poziomego, naprawa znaków drogowych pionowych.
Koszt eksploatacji 2000,00 zł rocznie.


Szacunkowy roczny koszt eksploatacji: 2 000,00 zł

Modyfikacje



Komentarze (2)

  • KatiKati  30.06.2018 01:42
    To jest chory pomysł, który mieszkańcom tych ulic zmniejszy dotychczasową liczbę miejsc postojowych. Pomijam, że wszelkie kontra ruchy i kontra pasy dla rowerzystów są bardzo niebezpieczne zarówno dla rowerzystów jak i dla kierowców, nie zapominając o pieszych. Omijajcie drodzy Państwo ten projekt z daleka!
    • zoliborzanie  30.06.2018 19:15 Autor projektu
      Z działaniem kontraruchu można zapoznać się np. na ulicy Drohickiej i na własne oczy przekonać się, że przedstawione powyżej obawy są bezzasadne

Zaloguj się, aby komentować.