Naukowa Zabawa - zajęcia dla dzieci i doposażenie sali do terapii integracji sensorycznej

212
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Sadyba Stegny
Autor pomysłu Kinga Sydrych-Stolarek
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
119 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zajęcia dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej prowadzone pod opieką wykwalifikowanego terapeuty. Projekt zakłada również doposażenie sali przeznaczonej do terapii integracji sensorycznej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Sadyba Stegny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul.Barcelońska 8
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa nr 307 im.Jana III Sobieskiego w Warszawie, przy ul.Barcelońskiej 8
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zajęcia dla dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami procesów integracji sensorycznej prowadzone pod opieką wykwalifikowanego terapeuty. Projekt zakłada również doposażenie sali przeznaczonej do terapii integracji sensorycznej.
Opis projektu
Celem projektu są zajęcia z terapeutą przez cały rok szkolny dla dzieci o raz doposażenie sali do terapii sensorycznej. Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.jak reakcja mózgu na informacje otrzymywane z zewnątrz za pomocą zmysłów: wzroku, węchu, słuchu, smaku czy dotyku. Nasze zachowanie jest kształtowane w swoich podstawach poprzez właściwą integrację sensoryczną.
Diagnozuje się coraz więcej dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzieci kwalifikujące się do terapii mają widoczne problemy ze sprawnością. Przejawia się to np. problemem z rozwojem umiejętności takich jak huśtanie się , jazda na rowerze, samodzielne ubieranie się czy jedzenie. Mogą mieć trudności w pisaniu i rysowaniu, szybko się męczą szczególnie przy wykonywaniu precyzyjnych zadań przy biurku. Pewna grupa dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w wieku szkolnym niechętnie uczestniczy w ruchowych zabawach i grach grupowych. Podczas takich zabaw zużywają tak dużo energii próbując wyobrazić sobie jak poruszać się i zachowywać podczas gry, że nie zostaje im już jej zbyt dużo do zrozumienia niuansów tego w co grają i popełniają wiele pomyłek. W wieku szkolnym nadal widoczna jest wzmożona wrażliwość na niektóre bodźce sensoryczne takie jak jasne światło /świetlówki, jasne słońce/, ostre dźwięki /dzwonek szkolny, hałas na przerwie za oknem klasy, głos ,krzyk pani/, zapachy /perfumy, zapachy dochodzące z kuchni/, lekki dotyk /niespodziewany dotyk kolegi, nagłe niespodziewane pogłaskanie po głowie. Pomóc może dzieciom z takimi problemami terapia integracji sensorycznej, którą chcemy im umożliwić.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zależy nam na tym, aby nasze dzieci były sprawne, zdrowe i szczęśliwe. Jest szansa, żeby im pomóc. Nasza szkoła dysponuje salą do terapii sensorycznej. Dla dzieci z zaburzeniami percepcji jest to ogromna szansa, bowiem ich rodziców często nie stać na zajęcia w prywatnych placówkach. Każde dziecko ze wskazaniem do terapii SI powinno przynajmniej godzinę tygodniowo spędzić podczas zajęć na sali.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt godziny pracy nauczyciela 100 zł x 25 godzin tygodniowo x 38 tygodni 95.000,00zł
Koszt mediów 20 zł x 25 h x 38 tygodni 19.000 zł
Koszt doposażenia sali 5.000,00 zł
Całkowity koszt projektu 119.000,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
119 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Roczny koszt utrzymania sali wynosi 19 000 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
19 000,00 zł

Modyfikacje

12.04.2018 09:44
wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany