Zaprogramuj swoją przyszłość. Nauka programowania i autoprezentacji dla dzieci

298
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Bielany
Wrzeciono, Młociny
Autor pomysłu Jacek Łukasik
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
166 724 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Bezpłatne zajęcia z programowania, elektroniki oraz autoprezentacji. Tworzenie strony internetowej, gier, animacji, poznanie budowy i zasad działania świata układów elektronicznych. Nauka wystąpień publicznych, sztuki wywoływania pierwszego wrażenia. Ciekawe doświadczenia, unikalne style uczenia się. Wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka do nauki. Podział na grupy pod względem wiekowym.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Wrzeciono, Młociny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Wrzeciono 9
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 247 im. Kazimierza Lisieckiego "Dziadka"
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Bezpłatne zajęcia z programowania, elektroniki oraz autoprezentacji. Tworzenie strony internetowej, gier, animacji, poznanie budowy i zasad działania świata układów elektronicznych. Nauka wystąpień publicznych, sztuki wywoływania pierwszego wrażenia. Ciekawe doświadczenia, unikalne style uczenia się. Wykorzystanie naturalnego potencjału dziecka do nauki. Podział na grupy pod względem wiekowym.
Opis projektu
Projekt zakłada zorganizowanie bezpłatnych zajęć od stycznia do czerwca i od września do grudnia. 2019 r. Podział na grupy wiekowe, każda uczęszcza na zajęcia raz w tygodniu. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem sprzętu i oprogramowania zapewnionego przez firmę organizującą i prowadzącą zajęcia np. układy elektroniczne, programy do nauki programowania mikrokontrolerów w systemie Arduino w języku C++ oraz z wykorzystaniem laptopów zakupionych do realizacji projektu.

Trzy bloki zajęć:
1.PROGRAMOWANIE. Zasady kodowania, ćwiczenia z programowania, zagadnienia algorytmiki, tworzenie schematów blokowych metodą drag and drop, optymalizacja, wykorzystanie kompozycji sekwencyjnej. HTML- poznanie struktury budowania strony (head, body itd.), tworzenie menu, zarządzanie rozmieszczeniem elementów na stronie, projektowanie wizualne, wykorzystanie znaczników. Pętla i działanie, wywoływanie jednej pętli wewnątrz drugiej. Poznanie funkcji for i while, zasad kaskadowości CSS oraz wdrożenie ich do budowania strony. Debugowanie: jak sobie radzić z pojawiającymi się błędami i niedziałającymi poleceniami. Grafika komputerowa: poznanie podstawowych pojęć, np. hex, rgb, grafika rastrowa i wektorowa, ćwiczenia na przykładach postaci z bajek. Grafika obiektowa: transformacja obiektów graficznych (ścieżki, warstwy, kolory, krawędzie, kształty, wielkość, filtry, itp.). Klasy: 5-8. Grupy do 12 dzieci.

2.ELEKTRONIKA – zajęcia z budowy i zasad działania świata układów elektronicznych, np. rezystorów, kondensatorów, tranzystorów, czujników. Uczą korzystania z narzędzi elektroników, np.: lutownicy, miernika. Elementem zajęć jest nauka programowania mikrokontrolerów w systemie Arduino w języku C++. Na warsztatach dzieci budują np. elektroniczne zespoły, roboty, migające diody. Klasy: 4-6, 7-8. Grupy do 12 dzieci.

3.WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - dzieci nabędą umiejętności prawidłowej emisji głosu, dbałości o kulturę słowa, mowy ciała, utrzymywania uwagi słuchaczy, metod wzbudzania zaangażowania publiczności, radzenie sobie ze stresem, nieśmiałością i krytyką, umiejętności autoprezentacji, sztuki wywoływania pierwszego wrażenia, poznają swoje mocne strony, nauczą się wystąpień bez przygotowania. Klasy: 5-6, 7-8. Grupy do 12 dzieci.

Suma to ok. 120 dzieci w tygodniu (4 zajęć programowanie x 12 dzieci = 48 dzieci, 2 zajęcia elektronika x 12 dzieci = 24 dzieci, 4 zajęć wystąpienia x 12 dzieci = 48 dzieci). W drugim semestrze nowy nabór -120 dzieci. Suma to 240 dzieci.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nabycie nowych umiejętności: nauka programowania, tworzenie stron internetowych, gier, animacji, nauka logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, świadomego obchodzenia pułapek myślowych, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, umiejętności autoprezentacji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie zasad działania urządzeń, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- Koordynator - wynagrodzenie (umowa zlecenie) - liczba godzin: 136 - 9 520,00 zł
- Pochodne od wynagrodzenia koordynatora (20 % od 9 520,00) - 1 904,00 zł
- Zakup usług (prowadzenie zajęć; zapewnienie scenariuszy zajęć,niezbędnych urządzeń, sprzętów i materiałów do prowadzonych zajęć w tym: 103 800,00 zł
- Zakup pomocy dydaktycznych: laptopów i oprogramowania do programowania 14 szt. X 3 500 zł -49 000,00 zł
- Reklama projektu: zakup papieru, toneru, wydruk plakatów itp. - 800,00 zł
- Zakup środków czystości (dla szkoły w której realizowany jest projekt) - 800,00 zł
- Opłata za media (energia elektryczna, zużycie wody) - 900,00 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
166 724,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

25.01.2018 15:14
Koordynator w Dzielnicy Bielany
04.04.2018 13:58
slacek

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Dlaczego w trzech pkt od 3 do 5 znajduje się wynagrodzenie dla koordynatora/ osób prowadzących i "środki na pochodne od wynagrodzeń dla koordynatora"? Ponadto jak dla mnie możliwość uczestniczenia osób spoza szkoły jest praktycznie niemożliwy ponieważ zajęcia mają odbywać się m.in jako zajęcia na świetlicy,popołudniowych. W praktyce są to zajęcia dodatkowe dla dzieci uczęszczające do szkoły.
    Anna Ołdakowska  26.01.2018 22:14
    • W tego typu projektach koordynator jest wymagany przez gminę, to nie jest mój wymysł. Musiałem zamieścić taką pozycję razem z kosztami, które są identyczne w całej dzielnicy dla wszystkich koordynatorów. Są specjalne regulacje dotyczące wyboru koordynatora, liczby godzin i stawek, które są ustalane przez gminę. Pochodne od wynagrodzeń to podatek (obciążenia publiczno-prawne). Gmina tak to rozdziela. Koordynator ma sporo pracy, ponieważ prowadzi listy zapisów, jeśli uczeń się wypisze to zaprasza kolejne osoby z listy rezerwowej, na której są uczniowie z różnych szkół. Informację o zapisach ukazują się na stronie gminy i są dostępne dla dzieci z całej Warszawy, gmina i szkoła dbają, aby wszystko było w zgodzie z prawem. Szkoła ma doświadczenie w realizacji takich projektów z poprzedniej edycji. Jeśli zapisze się uczeń ze świetlicy szkoły nr 247, to musi być w bezpieczny sposób doprowadzony na zajęcia i następnie odprowadzony do świetlicy. Koordynator wizytuje zajęcia, aby sprawdzać czy jest przerabiany program taki, jak był opisany w ofercie przetargowej/konkursowej. Obowiązkiem koordynatora jest comiesięczna sprawozdawczość do gminy odnośnie liczby uczniów, przerobionego programu, zgodności z projektem, celem prawidłowych rozliczeń finansów publicznych pomiędzy gminą/szkołą a firmą wykonującą projekt.
      jaceklukasik@poczta.onet.pl  17.06.2018 16:39 Autor projektu
  • Pomysł jest bardzo fajny ,ale niestety dostępny dla bardzo małej grupy odbiorców . Nie chcę krytykować tego projektu ,ale kiedy patrzę na kosztorys to przecieram oczy . Wiadomo że każdy chciałby zarobić ,ale to już wygląda naprawdę nieprzyzwoicie . Trzeba też zaznaczyć że praca z dziećmi jest czymś innym od praca z osobami dorosłymi które wymagają więcej . Sam pomysł oceniam pozytywnie ,ale kosztorys , lokalizacja oraz zasięg projektu oceniam negatywnie . Zapraszam do dyskusji .
    Łukasz Kulesza  22.02.2018 18:33
    • Informacje o zajęciach ukazują się na stronie gminy, tak jak w przypadku innych projektów z BP. Dzięki temu na zajęcia mogą zapisać się dzieci z różnych szkół. Do przygotowania kosztorysu posłużyłem się ofertami cenowymi z firm świadczących tego typu usługi, zebranymi z Warszawy. Kosztorys nie jest "wyssany z palca", co wiecej jest dużo niższy niż zebrane wyceny. Tego typu zajęcia z programowania nie są tanie, nawet dla dzieci. Proszę sprawdzić oferty w internecie. Jeśli zna Pan tańsze firmy to prosimy o przesłanie takich informacji do sekretariatu szkoły, aby poinformować je, jak już konkursy/przetargi na takie zajęcia będą otworzone. Warto zaoszczędzić publiczne fundusze lub też zorganizować dodatkowe zajęcia. Dziękuję za pozytywna ocenę pomysłu.
      jaceklukasik@poczta.onet.pl  17.06.2018 17:03 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany