Azyle dla pieszych i spowalniacze na ul. Chrościckiego

611
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Włochy
Włochy
Autor pomysłu Monika Kucharska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
120 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zamontowanie dwóch par spowalniaczy (progów wyspowych) na dwóch pasach ruchu na ulicy Chrościckiego pomiędzy ul. Szuberta i ul. Urszuli oraz pomiędzy ul. Urszuli a ul. Tumską. Budowa azyli dla pieszych na obu przejściach przy ul. Rybnickiej. Budowa przejścia z azylem w rejonie skrzyżowania z ul. Głubczycką lub ul. Latarnika.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Włochy
Obszar objęty pomysłem:
Włochy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ul. Ks J. Chrościckiego pomiędzy ul. Latarnika i ul. Rybnicką
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Ul. Ks J. Chrościckiego pomiędzy ul. Latarnika i ul. Rybnicką
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zamontowanie dwóch par spowalniaczy (progów wyspowych) na dwóch pasach ruchu na ulicy Chrościckiego pomiędzy ul. Szuberta i ul. Urszuli oraz pomiędzy ul. Urszuli a ul. Tumską. Budowa azyli dla pieszych na obu przejściach przy ul. Rybnickiej. Budowa przejścia z azylem w rejonie skrzyżowania z ul. Głubczycką lub ul. Latarnika.
Opis projektu
Spowalniacze - progi wyspowe - były by zamontowane na dwóch pasach ruchu na ulicy Chrościckiego pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Szuberta i ul. Urszuli oraz pomiędzy ul. Urszuli a ul. Tumską. Nie utrudniają przejazdu autobusom, gdyż ich szerokość mieści się pomiędzy osiami kół, jak np. na ul. Księcia Janusza.

Ze względu na wymagane przepisami odległości progów od skrzyżowań, nie ma możliwości instalacji progów na pozostałym odcinku. W zamian powstaną azyle dla pieszych na obu przejściach przy ul. Rybnickiej. Przewidziana jest również budowa nowego przejścia z azylem w rejonie skrzyżowania z ul. Głubczycką lub ul. Latarnika. W rejonie przejść niezbędne jest poszerzenie jezdni aby było miejsce na azyl pomiędzy pasami ruchu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ul. Chrościckiego jest ulicą z pierwszeństwem przejazdu. Odkąd została otwarta al. 4 Czerwca 1989 r. bardzo wzmógł się ruch na tej ulicy. Nie ma na niej żadnej sygnalizacji świetlnej, która by spowalniała samochody. Przejście rano przez ulicę do szkoły podstawowej na Przepiórki czy na Promienistą jest dla dzieci niebezpieczne, gdyż samochody nie zwalniają, nie przepuszczają pieszych a nawet często wyjeżdżają za autobusu i wjeżdżają na pasy dla pieszych, sama byłam świadkiem takich sytuacji. Dzięki spowalniaczom zostanie zredukowana prędkość samochodów a przejście rano na drugą stronę ulicy Chrościckiego będzie bezpieczniejsze dla wszystkich mieszkańców, szczególnie dla dzieci, młodzieży czy osób starszych.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
2 zestawy progów zwalniających
3 azyle na przejściach
wyznaczenie nowego przejścia
poszerzenie jezdni w rejonie azyli
dokumentacja projektowa
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
120 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Utrzymanie oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

30.01.2018 09:12
Koordynator w Dzielnicy Włochy
05.02.2018 10:11
Koordynator w Dzielnicy Włochy
06.04.2018 09:47
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
06.04.2018 09:48
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Moim zdaniem najgorszy pomysł ze wszystkich przedstawionych w aktualnej edycji budżetu partycypacyjnego. Jest wiele innych metod zabezpieczenia przejść dla pieszych jak doświetlanie bądź sygnalizacja świetlna. Psucie zawieszenia w samochodach cywilnych czy też blokowanie przejazdu samochodom sportowym z narażeniem na uszkodzenia mechaniczne nie koniecznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Wystarczy spojrzeć na przykłady sąsiednich ulic gdzie rozpędzone auta dokonują manewrów wymijających "garby" co nie poprawia bezpieczeństwa. Należy mieć na uwadze że wymienione progi zwalniające mogą pozostawiać złudne wrażenie bezpieczeństwa ponieważ nie każdy kierowca na takich zwalnia - mało że nie poprawi to bezpieczeństwa to może zwiększyć ryzyko poruszania się pieszych.
    Auta przejeżdżając próg nadal są w stanie rozpędzić się do wysokich prędkości co nie przynosi żadnych efektów.
    Trzeba pamiętać o tym że stawianie progów zwalniających uprzykrzających życie kierowcom zmusza do częstszego serwisowania zawieszenia oraz do szukania objazdów powodując wzmożony ruch na dotychczas nieuczęszczanych trasach. Chyba nie w interesie poprawy infrastruktury leży stawianie "garbów" na wszystkich ulicach gdzie jest przejście dla pieszych bądź ludzie mieszkają w pobliżu.
    SirGregor  13.03.2018 19:36
  • Pomysł wydaje się dość mało trafiony.
    Lepszym pomysłem byłoby zamontowanie nowoczesnych inteligentnych przejść dla pieszych jak na Alejach Jerozolimskich w okolicy placu Zawiszy, bądź też montaż sygnalizacji świetlnej.
    Adminnistrator  14.03.2018 13:23
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany