***Do Lasku na Kole - ścieżka pieszo-rowerowa zamiast błota***

1489
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Wola
Rejon Północno-Wschodni
Autor pomysłu Krzysztof Krzemiński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
350 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • sport
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 823 głosów za tym projektem
Wystarczy 10 minut spaceru by znaleźć się w lesie w środku miasta. Lasek na Kole, bo o nim mowa, to kompleks o łącznej powierzchni 43 hektarów. Projekt zakłada wykonanie szutrowej ścieżki pieszo-rowerowej na szerokim (ok 50m) zielonym poboczu wzdłuż torów kolejowych. Posłuży ona mieszkańcom do spacerów i uprawiania sportów.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
15.10.2019 15:41

Trwa wybór wykonawcy po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym. W dniu 11.VII.2019 r. podpisano umowę na wykonanie zadania  z terminem realizacji do 15.XI.2019 r. Zadanie realizowane w całości przez WOŚ. Trwa wykonanie dokumentacji projektowej przez Wykonawcę. Trwają uzgodnienia z jednostka Lasay Miejskie

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Rejon Północno-Wschodni
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
wzdłuż torów linii kolejowej, od granicy Żoliborza, przez ul. Kozielską, w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
obok Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii oraz Ośrodka Jeździeckiego Lagia na ul. Kozielskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie szutrowej ścieżki na zielonym poboczu wzdłuż torów linii kolejowej, od przejazdu przez tory przy ul. J. Ostroroga, przez ul. Kozielską, w kierunku al. Prymasa Tysiąclecia. Teren jest obecnie bardzo zaniedbany, a mieszkańcy na spacerach grzęzną w błocie. Grunt należy do m. st. Warszawa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wskazuje usytuowanie w tym miejscu ciągu pieszego i drogi dla rowerów. Ścieżka szutrowa będzie tańszym rozwiązaniem a jednocześnie przyczyni się do uporządkowania zaniedbanego terenu zieleni. Szerokość ścieżki od 2 do 2,5 metra, powierzchnia szutrowa, utwardzona. Ten typ nawierzchni bardziej wkomponuje się w zieleń. Na wskazanym terenie PKP PLK, w związku z remontem linii obwodowej, wykonało już wycinkę krzewów i drzew w pasie 15 metrów od torów kolejowych. Dzięki temu teren stał się dostępny dla tego typu przedsięwzięcia, koszty spadają a czas realizacji skraca się. W miejscu usytuowania ścieżki pozostaje wyrównanie terenu i wybranie warstwy humusu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ścieżka umożliwi mieszkańcom okolicznych osiedli (ok 5 tysięcy mieszkańców) wygodny dostęp do Lasku na Kole. Posłuży do dłuższych spacerów i uprawiania sportów (bieganie, rower, nordic walking, sanki). W tym rejonie brakuje takiej infrastruktury i dostępu do zielonych obszarów rekreacyjnych. Lasek na Kole jest najbliższym takim terenem. Mieszkańcy są niejako „odcięci” od dalej oddalonych terenów zielonych ruchliwymi arteriami typu ul. Powązkowska, trasa S8, linia kolejowa. Wielu mieszkańców, w celu uprawiania sportów, przemieszcza się samochodem w inne rejony miasta. Efekty projektu to: zwiększona aktywność fizyczna, poprawa stanu zdrowia, integracja naszej lokalnej społeczności, przywiązanie i utożsamianie się z miejscem zamieszkania.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W celu wykonania projektu należy wytyczyć dokładną trasę przebiegu ścieżki, nieznacznie wyrównać teren, wybrać warstwę humusu, wykonać podbudowę i powierzchnię utwardzoną o szerokości 2-2,5 m, długości ok 600 m.
Na potrzeby oszacowania kosztów przyjęto:
- długość ścieżki: 600 mb
- szerokość: 2,5 m
- koszt wykonania m2: 220 zł
- koszt wykonania 1.500 m2: 330 000 zł
- koszt wykonania projektu: 10.000 zł
- koszt wycięcia chorych/kolidujących drzew: 10.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
350 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Przyjęto, że:
- ścieżka będzie nieoświetlona, nie ma kosztów oświetlenia
- nie przewiduje się konieczności odśnieżania w okresie zimowym
- co roku należy dokonać przeglądu stanu ścieżki i uzupełnić uszkodzenia nawierzchni ( przyjęto koszt 2000 zł)
- wskazane jest przycinanie zarośli na poboczach ścieżki 2 razy do roku koszt 8000 zł)



Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
10 000,00 zł

Modyfikacje

25.05.2018 08:25
Koordynator w Lasach Miejskich
25.05.2018 08:31
Koordynator w Lasach Miejskich
13.06.2018 11:52
jpiwko
Oddano 823 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (6)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny projekt, trzymam kciuki, zeby przeszedł weryfikację i został dopuszczony do głosowania. Ta ścieżka zapewni też dojazd rowerem przez Lasek na Kole do Bemowa (okolice przystanku Marynin) wiec ma znaczenie nie tylko rekreacyjne ale również transportowe
    autor_58860a1f03671  22.01.2018 18:10
    • Słuszna uwaga, dziękuję
      Krzemień  23.01.2018 23:48 Autor projektu
  • Krzemień  23.01.2018 23:43 Autor projektu
  • Bardzo dobry pomysł! Aspekt transportowy jest bardzo istotny. Szkoda tylko, że bez odśnieżania w zimie, ale to zawsze można zmienić w przyszłości.
    tomatosoup  25.01.2018 09:17
    • Dokładnie tak. Budżet partycypacyjny nie jest z gumy. Dlatego zgłoszony projekt zakłada niezbędne minimum aby można było poruszać się po tym terenie. Plany Zagospodarowania tego terenu przewidują w tym miejscu drogę dla rowerów i chodnik, włącznie z 2 przejściami pod torami PKP w Lasku w stronę osiedla Koło.
      Krzemień  25.01.2018 10:20 Autor projektu
  • Świetny pomysł!

    Pozostaje w przyszłości kwestia zorganizowania przejścia przez tory bocznicy kolejowej.

    Mam nadzieję, że projekt wygra, bo jest naprawdę potrzebny.

    Pozdrawiam

    piotrbojar  23.06.2018 08:28
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany