1446 - Infrastruktura rowerowa - dwukierunkowo na ulicach jednokierunkowych oraz szeroko dla pieszych na Żurawiej

22.01.2018 16:52
awatar patryk84b
autor projektu

Stan realizacji projektu

Oddane głosy

309

Projekt polega na ułatwieniu poruszania się rowerem (dwukierunkowo) na ulicach jednokierunkowych (Calinescu, Poznańskiej, Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia, Wilczej, Lwowskiej, Nowogrodzkiej, Żurawiej)oraz poprawie warunków poruszania się na Żurawiej (Parkingowa - Krucza).

Kategoria projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Koszt całkowity projektu

219 000,00 zł

Dzielnica

Śródmieście


Charakter projektu

Lokalny, Śródmieście Południowe


Lokalizacja projektu

Wilcza, (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (krucza - Parkingowa), Calinescu Poznańska (pas dla karetek i Wilcza - Piękna), Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia.

Istotne informacje o lokalizacji

Frascatti, Nullo, Konopnickiej, Brackiej (Mysia - Jerozolimskie), Wilcza (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - Pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (Krucza - Parkingowa), Calinescu, Poznańskiej, Flory, Sułkiewicza, Al. Wyzwolenia, Waryńskiego, Marszałkowska - zgodnie z podglądowym rysunkiem


Potencjalni odbiorcy projektu


Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Ulice ogólnodostępne dla wszystkich.

Pełny opis projektu

Projekt polega na :

1. ułatwieniu poruszania się rowerem na ulicach jednokierunkowych: Wilcza, (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (krucza - Parkingowa), Calinescu Poznańska (pas dla karetek i Wilcza - Piękna), Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia.
2. poprawie warunków poruszania się pieszych na Żurawiej (Parkingowa - Krucza) poprzez poszerzenie chodnika do min. 2 metrów (częściowo parkowanie równoległe, ze względu na brak chodnika po drugiej stronie ulicy i niezastawianie ogródkami kawiarnianymi)

3. poprawie bezpieczeństwa na drodze rowerowej na Waryńskiego (przy Śniadeckich i pomiędzy zjazdem przy ul. Progi (d. Jaworzyńska) a wejściem do stacji metra od Nowowiejskiej) poprzez dołożenie oświetlenia i ewentualne przeniesienie drogi rowerowej na jezdnię

4. zamontowanie progów uniemożliwiających wjazd na drogę rowerową na Marszałkowskiej (Hoża - Piękna) przez parkujące samochody - zgodnie z koncepcją na przejść dla pieszych wokół Ronda Dmowskiego, takie progi miały być zamontowane na odcinku Nowogrodzka - Hoża. Dlatego należy też na wskazanym w tym projekcie wydłużyć.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt zgodny ze Strategią Transportową. Stanowi dokończenie działań rozpoczętych i planowanych przez miasto oraz dokończenie kompleksowego podejścia do organizacji ruchu rowerowego.

Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Projekty 9 ulic (Bracka, Wilcza, Lwowska, Nowogrodzka, Żurawia, Poznańska, Calinescu, Flory, Sulkiewicza) - al. Wyzwolenia posiada dokumentację) - 9000 zł.
realizacja 10 ulic - 200000 zł
Żurawia chodnik - słupki (2 metry) 10000 zł



Łącznie -

Całkowity koszt projektu: 219 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Modyfikacje



Komentarze (1)

  • ZbyszekT  08.03.2018 23:19
    Witam Autora,

    swoją opinię na temat projektów ruchu rowerowego przedstawiłem już pod innym pomysłem. Nie będę więc tego powielał.

Zaloguj się, aby komentować.