Infrastruktura rowerowa - dwukierunkowo na ulicach jednokierunkowych oraz szeroko dla pieszych na Żurawiej

1446
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Śródmieście
Śródmieście Południowe
Autor pomysłu Łukasz Patryk Bielecki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
219 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 309 głosów za tym projektem
Projekt polega na ułatwieniu poruszania się rowerem (dwukierunkowo) na ulicach jednokierunkowych (Calinescu, Poznańskiej, Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia, Wilczej, Lwowskiej, Nowogrodzkiej, Żurawiej)oraz poprawie warunków poruszania się na Żurawiej (Parkingowa - Krucza).

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
24.03.2020 14:31

Przetarg na wybór wykonawcy projektu został ogłoszony. otwarcie ofert 03.10.2019 r. W ramach realizowanego zadania wykonano projekt stałej organizacji ruchu na dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na ul. Brackiej. Wprowadzono stałą organizację ruchu dla dopuszczenia jazdy rowerowej pod prąd na ulicach jednokierunkowych: al. Wyzwolenia, część Nalewki. Projektem stałej organizacji ruchu na ul. Żurawiej wprowadzono montaż 3 progów zwalniających oraz poszerzenie chodnika przesuwając miejsca postojowe w głąb jezdni, w celu poprawy warunków i bezpieczeństwa ruchu. Projekt został zrealizowany.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Terenów Publicznych

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Śródmieście Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wilcza, (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (krucza - Parkingowa), Calinescu Poznańska (pas dla karetek i Wilcza - Piękna), Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Frascatti, Nullo, Konopnickiej, Brackiej (Mysia - Jerozolimskie), Wilcza (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - Pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (Krucza - Parkingowa), Calinescu, Poznańskiej, Flory, Sułkiewicza, Al. Wyzwolenia, Waryńskiego, Marszałkowska - zgodnie z podglądowym rysunkiem

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na ułatwieniu poruszania się rowerem (dwukierunkowo) na ulicach jednokierunkowych (Calinescu, Poznańskiej, Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia, Wilczej, Lwowskiej, Nowogrodzkiej, Żurawiej)oraz poprawie warunków poruszania się na Żurawiej (Parkingowa - Krucza).
Opis projektu
Projekt polega na :

1. ułatwieniu poruszania się rowerem na ulicach jednokierunkowych: Wilcza, (Krucza - Mokotowska), Lwowska (Koszykowa - pl. Politechniki), Nowogrodzka (Krucza - Bracka), Żurawia (krucza - Parkingowa), Calinescu Poznańska (pas dla karetek i Wilcza - Piękna), Flory, Sulkiewicza, al. Wyzwolenia.
2. poprawie warunków poruszania się pieszych na Żurawiej (Parkingowa - Krucza) poprzez poszerzenie chodnika do min. 2 metrów (częściowo parkowanie równoległe, ze względu na brak chodnika po drugiej stronie ulicy i niezastawianie ogródkami kawiarnianymi)

3. poprawie bezpieczeństwa na drodze rowerowej na Waryńskiego (przy Śniadeckich i pomiędzy zjazdem przy ul. Progi (d. Jaworzyńska) a wejściem do stacji metra od Nowowiejskiej) poprzez dołożenie oświetlenia i ewentualne przeniesienie drogi rowerowej na jezdnię

4. zamontowanie progów uniemożliwiających wjazd na drogę rowerową na Marszałkowskiej (Hoża - Piękna) przez parkujące samochody - zgodnie z koncepcją na przejść dla pieszych wokół Ronda Dmowskiego, takie progi miały być zamontowane na odcinku Nowogrodzka - Hoża. Dlatego należy też na wskazanym w tym projekcie wydłużyć.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt zgodny ze Strategią Transportową. Stanowi dokończenie działań rozpoczętych i planowanych przez miasto oraz dokończenie kompleksowego podejścia do organizacji ruchu rowerowego.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekty 9 ulic (Bracka, Wilcza, Lwowska, Nowogrodzka, Żurawia, Poznańska, Calinescu, Flory, Sulkiewicza) - al. Wyzwolenia posiada dokumentację) - 9000 zł.
realizacja 10 ulic - 200000 zł
Żurawia chodnik - słupki (2 metry) 10000 zł



Łącznie -
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
219 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2018 17:31
Autor projektu
02.02.2018 09:43
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
10.05.2018 08:44
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
Oddano 309 głosów za tym projektem
Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Witam Autora,

    swoją opinię na temat projektów ruchu rowerowego przedstawiłem już pod innym pomysłem. Nie będę więc tego powielał.
    ZbyszekT  08.03.2018 23:19
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany