Chodniki i parking dla "Orków" na Domaniewskiej przy Suwaku

6
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Mokotów
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
237 870 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren na wysokości budynku Domaniewska 51 i 49
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka nr 1 z obrębu 10808 we własności m. st. Warszawy
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Proponuję wykonanie:
- 100 metrów chodnika o szerokości 2 metrów w na ul. Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ul. Suwak,
- wykonania wzdłuż proponowanego chodnika 29 miejsc postojowych,
- nasadzenia wzdłuż proponowanego chodnika 6 drzew.

Na krawędzi ulicy Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Suwak brakuje łącznie około 100 metrów chodnika. W jego miejscu od lat funkcjonuje ścieżka, którą ogromne rzesze pracowników "Mordoru na Domaniewskiej", warszawskiego zagłębia biurowego, codziennie wykorzystuje na drodze do pracy.

Proponuję wykonanie w tym miejscu dwóch odcinków chodnika o długości 87,7 i 12,5 metra i szerokości 2 metrów oraz wyznaczenia przejść dla pieszych. Dodatkowo proponuję nasadzenie 6 drzew w ciągu chodnika. W miejscu tym z ziemi sterczą stare, nieużywane słupy oraz kikuty i karpy uschniętych drzew co sprawia okropne wrażenie. Nowe drzewa na pewno poprawią estetykę miejsca w tym betonowo-szklanym rejonie Mokotowa.

Cały "Mordor" boryka się z ogromnymi problemami parkingowymi, samochody parkują gdzie się da. Najczęściej praktykowanym sposobem jest parkowanie równoległe w pasie jezdni. Proponuję by wzdłuż chodnika wykonać na odcinku 72,5 metra zatokę do parkowania prostopadłego o szerokości 5 metrów. Zatoki tego rodzaju są wykonane w wielu miejscach, w ciągu ulicy Domaniewskiej. Rozwiązanie to umożliwiłoby dwukrotne zwiększenie możliwości postojowych w tym miejscu, zapewniając równocześnie więcej bezpieczeństwa dzięki przeniesieniu parkowania z jezdni do zatoki parkingowej.

Ogromnym problemem inwestycyjnym tego miejsca jest fakt, iż jest to obszar wykorzystywany jedynie przez firmy do działalności biznesowej. W sąsiedztwie tego miejsca nie ma budynków mieszkalnych przez co bardzo mało jest osób zamieszkujących w dzielnicy Mokotów, którym chodnik ten byłby potrzebny. Wykorzystują go pracownicy tutejszych firm dojeżdżający do pracy z innych części miasta oraz okolic dostający się tutaj najczęściej pociągiem ze stacji Warszawa Służew. W związku z brakiem możliwości wprowadzenia tego zadania do budżetu dzielnicy Mokotów proponuję realizację go w ramach budżetu Obywatelskiego. Projekt został przygotowany na podstawie opracowania zadania inwestycyjnego przygotowanego przez m. st. Warszawę.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przemieszczanie się w tym miejscu jest problematyczne, zimą trzeba przedzierać się przez śnieżne zaspy, wiosną i jesienią pokonuje się tu błotniste parowy a latem piesi w palącym słońcu korzystają z zapylonej ścieżki. By ją ominąć trzeba przejść jezdnią ulicy Domaniewskiej wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów.

Proponowany projekt zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, którzy nie będą musieli korzystać ze ścieżki, która w każdym sezonie potrafi być błotnym parowem albo pylistym szlakiem, jak również, na krótkim odcinku, między Domaniewską 49 a 51, nie będą musieli poruszać się po jezdni, w związku z brakiem w tym miejscu możliwości innego przejścia. Nowe nasadzenia dadzą trochę wytchnienia w upalne dni. Więcej miejsc parkingowych zaoszczędzi stresu kierowcom.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej – 50 000 zł
Opracowanie oraz wprowadzenie Czasowej Organizacji Ruchu na czas budowy – 5 000 zł
Obsługa geodezyjna budowy – 5 000 zł
Wycinka drzew – 1 000 zł
Nasadzenie 6 szt. drzew -1 szt. 2 500zł = 15 000zł
Miejsca postojowe:
- rozebranie krawężnika – 80 m * 15,00 zł/m = 1 200 zł
- wykop pod konstrukcję gł. 0,5 m – 182m2 * 30 zł/m2 = 5 460 zł
- wykonanie wwy odsączającej gr. 15 cm – 55m3 * 55 zł/m3 = 3 025 zł
- wykonanie wwy podbudowy z KŁSM – 72,5 m3 * 70 zł/m3 = 5 075 zł
- nawierzchnia z kostki betonowej – 362,5 m2 * 100 zł/m2 = 36 250 zł
- ustawienie krawężnika betonowego szer. 20 cm – 155 m * 150 zł/m = 23 250 zł
Chodnik:
- wykop – 201 m2 * 15 zł/m2 = 3 015 zł
- wykonanie wwy odsączającej – 21m3 * 55 zł/m3 = 1 155 zł
- wykonanie wwy podbudowy z KŁSM – 21m3 * 70 zł/m3 = 1 470 zł
- nawierzchnia z płyt betonowych 50x50 cm – 201 m2 * 100 zł/m2 = 20 100 zł
- ustawienie obrzeży betonowych szer. 6 cm – 133 m * 90 zł/m2 = 11 970 zł
Wprowadzenie Stałej Organizacji Ruchu – 5 000 zł
Uszczelnienie nawierzchni jezdni na styku z krawężnikiem – 5 000 zł
Inne koszty – 39 900 zł

Razem koszt realizacji zadania – 237 870 zł brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
237 870,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Modyfikacje

20.05.2019 00:33
Autor projektu
23.05.2019 10:01
Autor projektu
10.06.2019 19:56
Autor projektu
27.08.2019 13:49
Koordynator w Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry pomysł
    Maciej Zoliborz  02.09.2019 12:16
  • Wspieram całym sercem.
    Przechadzka dla pieszego na tym fragmencie, zwłaszcza w porze deszczowej/w zimie jest bardzo nieprzyjemna, a dla niepełnosprawnych czy opiekunów dzieci w wózkach - niemożliwa.
    Powodzenia!
    mlenarciak  17.09.2019 12:28
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany