Znak z wyświetlaczem dynamicznej prędkości pojazdu na Wysockiego przy Bartniczej

9
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Targówek
Autor pomysłu Robert Goliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Targówek
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowanie ulicy Wysockiego z Bartniczą
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Znak z wyświetlaczem dynamicznej prędkości pojazdu na ulicy Wysockiego, w obu kierunkach na wysokości skrzyżowania z ulicą Bartniczą.

Obecnie dostępne urządzenia pozawalają na wyświetlanie nie tylko prędkości poruszających się pojazdów. Na podstawie zmierzonej prędkości na znaku takim można wyświetlić "podziękowanie" za zachowanie odpowiedniej prędkości bądź informację "zwolnij". Ponadto urządzenia umożliwiają wyświetlenie wysokości grzywny za konkretne, zmierzone przekroczenie prędkości, co jeszcze bardziej "realnie" informuje kierowcę, jak niebezpiecznie przekroczył prędkość. Najbardziej zaawansowane rozwiązania pozwalają odczytać numery rejestracyjne pojazdu, który przekroczył prędkość, co jednoznacznie identyfikuje "sprawcę" wykroczenia i jeszcze silniej działa na wyobraźnię i realne poczucie konsekwencji przekroczenia prędkości. informacja taka nie musi być przechowywana i przetwarzana a jedynie na chwilę przejazdu wyświetlona na znaku. Jasność wyświetlacza automatycznie dostosowuje się do jasności otoczenia. Bardzo niski pobór mocy umożliwia zastosowanie baterii słonecznych jako źródła zasilania.

Proponuję ustawienie dwóch znaków w ciągu ulicy Wysockiego przy skrzyżowaniu z Bartniczą, w obu kierunkach ruchu.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
W otoczeniu tego miejsca znajduje się Szkoła Podstawowa nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi oraz CII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi, Dom Kultury Świt oraz Kościół Matki Bożej Różańcowej. Niezbyt duży ruch pieszych w tym miejscu skłania kierowców do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu, szczególnie w sytuacji budowy metra, kiedy w związku z zamknięciem wielu ulic trzeba pokonać dłuższą drogę by dotrzeć do celu na Bródnie.

Mimo niskiego ruchu pieszych przejście przez ulicę Wysockiego, szczególnie w kierunku Domu Kultury Świt jest niebezpieczne a z drogi tej najczęściej korzystają dzieci uczęszczające tam na zajęcia.

Informacja tego rodzaju znacznie poprawiłaby bezpieczeństwo w tym miejscu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Zgodnie ze stanowiskiem organu zarządzającego ruchem, takie urządzenia mogą byś stosowane tylko w miejscach w których występuje zagrożenie bezpieczeństwa. Wskazana lokalizacja została zaopiniowana negatywnie. Załączam treść opinii.

Na skrzyżowaniu Wysockiego - Bartnicza ruch jest regulowany działaniem sygnalizacji świetlnej. Natężenie ruchu pieszego jest zróżnicowane w zależności od przejścia i pory dnia, a zapotrzebowanie na sygnał zielony na przejściach piesi zgłaszają poprzez naciśnięcie przycisku. W okresie styczeń 2016 - maj 2019 na skrzyżowaniu odnotowano 1 wypadek - zderzenie boczne - spowodowane przez kierowcę skręcającego w lewo, w relacji ul. Bartnicza - ul. Wysockiego (2017 r., maj, sobota). Na drogach układu podstawowego, w obszarze leżącym po południowej stronie Trasy Toruńskiej, przez całą dobę obowiązuje strefowe ograniczenie prędkości 50 km/h.

W dzielnicy Targówek, na drogach zarządzanych przez ZDM, w tym na ul. Wysockiego, wykonany był audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej pod kątem zastosowanej organizacji ruchu. Audytorzy BRD dokonali oceny zagrożeń i rekomendowali rozwiązania adekwatne do sytuacji i stwierdzonych problemów. W żadnym z badanych przypadków nie rekomendowano zastosowania znaku z wyświetlaczem prędkości.

Ponadto, wyświetlacze prędkości nie mają żadnego udokumentowanego wpływu na poprawę bezpieczeństwa i zmniejszenie prędkości. Aby realnie wpływać na ograniczenie prędkości, urządzenie to powinno pełnić funkcję fotoradaru, czyli skutkować wystawieniem mandatu dla kierowców przekraczających prędkość. M.st. Warszawa nie może jednak obsługiwać tego typu urządzeń.

Modyfikacje

03.06.2019 10:53
Autor projektu
10.06.2019 10:05
Autor projektu
02.07.2019 12:40
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany