Połączenie rowerowe z Bemowa, Ursusa przez Włochy na Mokotów i Ursynów

300
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Miroslaw
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
3 550 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ruch od strony Ursusa
ul. Dzieci Warszawy od Skoroszewskiej do Ryżowej (ok 360m)
ul. Ryżowa od Kleszczowej do Dzieci Warszawy (ok 900m)
Ruch od strony Bemowa od Połczyńskiej i Powstańców Śląskich
ul. Dzwigowa (ok 420 m)
ul. Globusowa (ok 470 m)
ul. Bolesława Chrobrego (ok 620 m)
Ruch "tranzytowy" Włochy
ul. Łopuszańska - południowa strona (ok 1770m)
przejście/przejazd przez tory WKD rejon ul Działkowej
przejazd przez skrzyżowanie al .Krakowaka - światła 2 zestawy południowa i zachodnia strona
ul. Franciszka Hynka (południowa strona wzdłuż działek ok 1530m)
Ruch od strony Mokotowa
ul. Sasanki od skrzyżowania Żwiki i Wigóry (ok. 50m)
ul. Wirażowa od Sasanki do 17 Stycznia - połączenie Mokotów (ok. 420m)
Ruch od strony Ursynowa w kierunku Poleczki
ul. Wirażowa od 17 Stycznia do okolic Fortu Zbarż (za tory) (ok 560 m)
razem 7100 m
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt inwestycyjny rozproszony w wielu odcinkach spinający południowe dzielnice Warszawy

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Wykonanie brakujących odcinków ścieżek rowerowych umożliwiając bezpieczne a zarazem najkrótsze połączenie pomiędzy Bemowem, Ursusem a Mokotowem oraz Ursynowem. Ścieżki rowerowe powinny zostać połączone w kompleksową sieć w ww. dzielnic bez konieczności jazdy w kierunku centrum a za pośrednictwem m.in. tras dzielnicy Włochy.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Aktualnie próba komunikacji bezpiecznej rowerowej pomiędzy obrzeżnymi dzielnicami znajdującymi Warszawy zmusza nas do jazdy w kierunki centrum a następnie do dzielnicy docelowej. Projekt zakłada wybudowanie brakujących odcinków ścieżek rowerowych umożliwiając bezpieczną komunikację pomiędzy dziecinami. Jeden z dodatkowych celów to umożliwienie komunikacji rowerowej "do pracy" do biurowej części Mokotowa rejonu ulic Marynarskiej pieszczotliwie określanej mianem "Mordor"

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 550 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Realizacja wnioskowanego projektu wiąże się z przebudową drogi i wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 7 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 3 do kilkunastu miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2020 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Modyfikacje

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Świetny pomysł! Mam nadzieję, że przejdzie!
    Anna Olej-Kobus  13.06.2019 17:42
  • Trzymam kciuki, żeby się udało!
    Dorotap1  10.07.2019 14:21
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany