Budowa przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Grójeckiej i Korotyńskiego

215
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ochota
Autor pomysłu Łukasz Gawryś
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ochota
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Skrzyżowanie ulic Grójeckiej i Korotyńskiego
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt zakłada wyznaczenie przejazdów rowerowych przez ulicę Grójecką na skrzyżowaniu z ulica Korotyńskiego. Obecnie zbiegają się na drogi dla rowerów oraz pasy rowerowe, które nie mają ze sobą połączenie. Wyznaczenie przejazdów ułatwi pokonanie ulicy Grójeckiej łącząc rowerowo Szczęśliwice z Rakowcem. Proponowany przebieg znajduje się w załączniku graficznym.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem jest ułatwienie poruszania się rowerzystom pomiędzy Szczęśliwicami i Rakowcem. Takie działanie rozwija ruch rowerowy, co pozytywnie wpływa na środowisko i zanieczyszczenie powietrza

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Budowa lub przebudowa sygnalizacji świetlnej wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 6 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 2 do 6 miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2020 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.

Ponadto, przebudowa sygnalizacji na wskazanym skrzyżowaniu prawdopodobnie kosztowałaby więcej, niż limit środków na projekt w dzielnicy Ochota (548 535 zł)

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Fantastyczny pomysł!
    emig_DMK  06.06.2019 15:58
  • Projekt mi się podoba, ale nie jestem pewien, co oznacza zdanie: "obecnie zbiegają się na drogi dla rowerów oraz pasy rowerowe, które nie mają ze sobą połączenie"?

    Warto poprawić przed głosowaniem. ;)
    dr Jakub Dzik  07.06.2019 19:23
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany