Rowerowa ul. Idzikowskiego - połączenie Dolnego i Górnego Mokotowa
556
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
864 800 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 2990 głosów za tym projektem


Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
29.11.2019 10:01
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Idzikowskiego od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt drogi rowerowej po północnej stronie ul. Idzikowskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Opis projektu
Obecnie pomiędzy Dolnym i Górnym Mokotowem, na Skarpie Wiślanej brakuje bezpiecznych i wygodnych szlaków rowerowych. Ul. Idzikowskiego nawet bez infrastruktury rowerowej stanowi popularną trasę, jednak w niektórych porach dnia samochody stojące tam w korku utrudniają wygodny przejazd rowerem. Część rowerzystów wybiera zniszczony chodnik, inni wydeptaną ścieżkę od strony ogródków działkowych, część przeciska się między samochodami, co bywa niebezpieczne dla rowerzysty i jest niewygodne zarówno dla rowerzystów jak i kierowców.
W ramach projektu przewidywane jest:
- Badanie ruchu rowerowego przed i po realizacji z uwzględnieniem wyboru rowerzystów - udział rowerzystów na chodniku i na jezdni oraz na wydeptanej ścieżce wzdłuż ogródków działkowych
- Droga rowerowa po północnej stronie ul. Idzikowskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej;
- Stojaki rowerowe 2 szt. na skrzyżowaniu z Puławską
W ramach projektu przewidywane jest:
- Badanie ruchu rowerowego przed i po realizacji z uwzględnieniem wyboru rowerzystów - udział rowerzystów na chodniku i na jezdni oraz na wydeptanej ścieżce wzdłuż ogródków działkowych
- Droga rowerowa po północnej stronie ul. Idzikowskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej;
- Stojaki rowerowe 2 szt. na skrzyżowaniu z Puławską
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Potrzebne jest połączenie istniejących tras rowerowych i ułatwienie ruchu rowerowego pomiędzy Dolnym a Górnym Mokotowem.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
-badanie ruchu rowerowego i pieszego: 20 000 zł;
-droga dla rowerów: 915mb x 2 m x 400 zł/m² = 732 000 zł;
-projekt: 73 200 zł
-eksploatacja w roku budżetu: 36 600 zł
-stojaki rowerowe: 500 zł/szt. x 2 szt. = 1 000 zł;
-nasadzenia zastępcze: 30 000 zł
-suma: 892 800 zł
-badanie ruchu rowerowego i pieszego: 20 000 zł;
-droga dla rowerów: 915mb x 2 m x 400 zł/m² = 732 000 zł;
-projekt: 73 200 zł
-eksploatacja w roku budżetu: 36 600 zł
-stojaki rowerowe: 500 zł/szt. x 2 szt. = 1 000 zł;
-nasadzenia zastępcze: 30 000 zł
-suma: 892 800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
864 800,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Projekt wiąże się z wycinką drzew zlokalizowanych po północnej stronie ul. Idzikowskiego od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej oraz ograniczeniem powierzchni zieleni na tym odcinku.
Dokumenty
Załączniki
Karty oceny
Modyfikacje
06.08.2019 12:13
27.08.2019 13:50
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzNie próbujące wyciągać kasy na lewo dla jakich pseudo zielonych organizacji oszołomów.
A jednocześnie nie utrudniające życia ani pieszym, ani kierowcom.
Popieram propozycję całym sercem.
Projekt ten obejmował: pas rowerowy pod górę. Sierżanty rowerowe na pasie ruchu ogólnego w dół oraz remont chodnika. Ze względu na planowany remont wodociągów, realizacja projektu została odłożona na po zakończeniu tego remontu. Poza tym istniały obiekcje inżyniera ruchu związane z tym, czy rowerzyści jadący w dół nie będą wybierali częściej chodnika, w związku ze zwężeniem pasa w dół, jednak moim zdaniem osoby niedoświadczone i tak wybierają chodnik, a osoby doświadczone nadal będą jeździły jezdnią.
Poza tym pierwotnie projekt obejmował również poprowadzenie ddr przez Park Arkadia, jednak nie jest to możliwe ze względu na ochronę krajobrazu oraz na nachylenie chodnika wewnątrz parku. Jednak jazda rowerem po Parku Arkadia nie jest zakazana, więc można ją wybrać.
A sam projekt świetny. Oby udało się go zrealizować przy jak najmniejszej liczbie wyciętych drzew.
A kim Pani jest, że Pani oczekuje od zeszłego roku na ścieżkę rowerową wzdłuż Idzikowskiego...
A kierowcy oczekują usprawnienia połączenia samochodowego Górnego Mokotowa z Dolnym, co jest bardziej zasadne. I to od dużo dłużej oczekujemy Noworacławickiej.
Ulica Idzikowskiego również powinna być poszerzona dla samochodów, a nie tworzona ścieżka rowerowa. Rowerzyści również mogą jeździć po ulicach!!
A poza tym - nic nie stało na przeszkodzie, żeby Pan zgłosił projekt poszerzenia Idzikowskiego o dodatkowy pas ruchu:).