Rowerowa ul. Idzikowskiego - połączenie Dolnego i Górnego Mokotowa

556
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Mokotów
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
864 800 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 2990 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
29.11.2019 10:01
Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Idzikowskiego od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Projekt drogi rowerowej po północnej stronie ul. Idzikowskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Opis projektu
Obecnie pomiędzy Dolnym i Górnym Mokotowem, na Skarpie Wiślanej brakuje bezpiecznych i wygodnych szlaków rowerowych. Ul. Idzikowskiego nawet bez infrastruktury rowerowej stanowi popularną trasę, jednak w niektórych porach dnia samochody stojące tam w korku utrudniają wygodny przejazd rowerem. Część rowerzystów wybiera zniszczony chodnik, inni wydeptaną ścieżkę od strony ogródków działkowych, część przeciska się między samochodami, co bywa niebezpieczne dla rowerzysty i jest niewygodne zarówno dla rowerzystów jak i kierowców.
W ramach projektu przewidywane jest:
- Badanie ruchu rowerowego przed i po realizacji z uwzględnieniem wyboru rowerzystów - udział rowerzystów na chodniku i na jezdni oraz na wydeptanej ścieżce wzdłuż ogródków działkowych
- Droga rowerowa po północnej stronie ul. Idzikowskiego na odcinku od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej;
- Stojaki rowerowe 2 szt. na skrzyżowaniu z Puławską
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Potrzebne jest połączenie istniejących tras rowerowych i ułatwienie ruchu rowerowego pomiędzy Dolnym a Górnym Mokotowem.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys:
-badanie ruchu rowerowego i pieszego: 20 000 zł;
-droga dla rowerów: 915mb x 2 m x 400 zł/m² = 732 000 zł;
-projekt: 73 200 zł
-eksploatacja w roku budżetu: 36 600 zł
-stojaki rowerowe: 500 zł/szt. x 2 szt. = 1 000 zł;
-nasadzenia zastępcze: 30 000 zł
-suma: 892 800 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
864 800,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Projekt wiąże się z wycinką drzew zlokalizowanych po północnej stronie ul. Idzikowskiego od ul. Sobieskiego do ul. Piaseczyńskiej oraz ograniczeniem powierzchni zieleni na tym odcinku.

Modyfikacje

06.08.2019 12:13
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
27.08.2019 13:50
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
Oddano 2990 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Wyślij pytanie do autora

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jeden z nielicznych w tym roku projektów rowerowych, które są sensowne i logiczne.
    Nie próbujące wyciągać kasy na lewo dla jakich pseudo zielonych organizacji oszołomów.
    A jednocześnie nie utrudniające życia ani pieszym, ani kierowcom.
    Nano Chanceur  12.06.2019 08:25
  • W zeszłym roku proponowałem taki właśnie przebieg trasy rowerowej łączącej Dolny Mokotów z Górnym w jako alternatywę dla pewnej absurdalnej propozycji.
    Popieram propozycję całym sercem.
    Jarosław Górski  01.07.2019 22:23
  • Bardzo dobry pomysł. Szkoda tylko, ze DDR kończyłby się przy Piaseczyńskiej. Potem trzeba będzie wjechać albo na jezdnię albo jechać chodnikiem w drugiej strony, który jest w beznadziejnym stanie i stoją jeszcze na jego środku latarnie, które skutecznie utrudniają przemieszczanie się
    Haszczak  30.08.2019 08:44
    • Przypomnę, że od 2016 roku oczekuje na realizację projekt pasa rowerowego wzdłuż Idzikowskiego pod górę (na jezdni): https://bp2016warszawa.zetwibo.pl/taskPropose/1913
      Projekt ten obejmował: pas rowerowy pod górę. Sierżanty rowerowe na pasie ruchu ogólnego w dół oraz remont chodnika. Ze względu na planowany remont wodociągów, realizacja projektu została odłożona na po zakończeniu tego remontu. Poza tym istniały obiekcje inżyniera ruchu związane z tym, czy rowerzyści jadący w dół nie będą wybierali częściej chodnika, w związku ze zwężeniem pasa w dół, jednak moim zdaniem osoby niedoświadczone i tak wybierają chodnik, a osoby doświadczone nadal będą jeździły jezdnią.
      Poza tym pierwotnie projekt obejmował również poprowadzenie ddr przez Park Arkadia, jednak nie jest to możliwe ze względu na ochronę krajobrazu oraz na nachylenie chodnika wewnątrz parku. Jednak jazda rowerem po Parku Arkadia nie jest zakazana, więc można ją wybrać.
      krysiazyzynska  30.08.2019 16:43 Autor projektu
    • Podsumowując: wszyscy mają źle, tylko kierowcy samochodów mają najwygodniej. Tak jak w całej Warszawie.
      Haszczak  02.09.2019 09:45
    • Niestety miasto rzadko decyduje się na poprawę sytuacji rowerzystów kosztem jakiejkolwiek zmiany dla kierowców. Jednak mam nadzieję, że projekt z 2016 w końcu zostanie zrealizowany. Uważam też, że mimo wszystko warto było zachować ten obecny projekt w takim kształcie, jaki przeszedł weryfikację, bo to ułatwi ruch rowerem na znacznym odcinku ul. Idzikowskiego tam, gdzie zwykle w godzinach popołudniowych jest korek. Rowerzyści wracający z pracy w godzinach popołudniowych będą mogli wygodnie jechać przy ogródkach działkowych, zamiast próbować wyprzedzać samochody w korku, musząc co chwilę uważać na samochody jadące z przeciwka.
      krysiazyzynska  02.09.2019 14:30 Autor projektu
    • Trochę biadolenie. Odkąd jeżdżę regularnie na rowerze (a będzie tego już 20 lat) sytuacja rowerzystów zdecydowanie się poprawiła właśnie kosztem zmotoryzowanych. Fakt postępuje to wolno, ale zmiany są i przygotowywane są kolejne.

      A sam projekt świetny. Oby udało się go zrealizować przy jak najmniejszej liczbie wyciętych drzew.
      vagantii  20.09.2019 00:43
    • Pani Krysiazyzynska:
      A kim Pani jest, że Pani oczekuje od zeszłego roku na ścieżkę rowerową wzdłuż Idzikowskiego...

      A kierowcy oczekują usprawnienia połączenia samochodowego Górnego Mokotowa z Dolnym, co jest bardziej zasadne. I to od dużo dłużej oczekujemy Noworacławickiej.

      Ulica Idzikowskiego również powinna być poszerzona dla samochodów, a nie tworzona ścieżka rowerowa. Rowerzyści również mogą jeździć po ulicach!!
      Pawel453  23.09.2019 21:01
    • @Pawel453 Radzę czytać dokładniej. Projekt pasa rowerowego na ul. Idzikowskiego (odcinek na skarpie) powstał w 2015 roku i w tamtym roku wygrał głosowanie (otrzymał ponad 1000 głosów). Jego realizacja powinna się zakończyć do grudnia 2016. Mamy koniec września 2019.
      krysiazyzynska  24.09.2019 17:56 Autor projektu
    • No i fajnie, projekt wygrał :). Śmieszny wpis od kierowcy auta, który oczekuje... Przecież jest już kilka ulic, które łączą górny i dolny Mokotów. Jeszcze mało? Dla porównania nie ma żadnej drogi dla rowerów, która łączy górny i dolny Mokotów (Belwederska to nie Mokotów).

      A poza tym - nic nie stało na przeszkodzie, żeby Pan zgłosił projekt poszerzenia Idzikowskiego o dodatkowy pas ruchu:).
      Haszczak  04.10.2019 08:50
  • Super pomysł!
    luiza zalewska  18.09.2019 13:57
  • Kolejny bezsensowny i kosztowny wymysł rowerzystów :/ :/
    Pawel453  23.09.2019 20:49
    • Czy sensowny, dowiemy się za kilka dni, jak poznamy wyniki głosowania.
      krysiazyzynska  24.09.2019 17:56 Autor projektu
    • Jak widać sensowny :).
      Haszczak  04.10.2019 08:51
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany